2016-08-07, 20:10
Medlem
simonvps avatar
Lite frågor från dagens match:

*Hur kunde KFF inte göra mål på sina chanser i första halvlek?
*Hur kunde vi få straff i första halvlek?
*Hur kunde vi inte vara i närheten av att korrigera det virriga försvarsspel vi hade haft, trots att vi precis hade haft halvtidsvila?
*Hur kan INGEN i Bajen under dessa 17 omgångar ha lärt sig att man INTE FUCKING RENSAR MITT UT I BANAN när man ska rensa undan en boll?
*Hur kunde Johan Perssons "skott" gå in i mål?
*Hur kunde Johan Persson klara sig undan från gult kort i matchen?
*Hur kunde Johan Persson bli matchens spelare?
*Hur kunde säsongen ha utvecklat sig om KFF kvitterat på Israelssons stolpstraff?
*Hur kan Nanne vara så dum när han är så bitter på PKn efter matchen och sabba det flyt som ÄNTLIGEN finns i klubben?
* Och allra sist: HUR kunde vi värva Måns Söderqvist från första början? Jävlar vad nedbrutet självförtroende den killen har nu alltså.

Menmen. Orättvisa segrar är jävligt sköna de också, och framförallt väldigt moralhöjande! Efter 2-1 så lyckas vi faktiskt stänga matchen väldigt bra, om än att det var på ren inspiration kanske. Om vi mot förmodan plockar poäng mot GIF nästa måndag så har vi gjort det klart godkänt sen bottennappet mot råttorna.

10-11 poäng till behövs för överlevnad, är fortfarande det som är primärt just nu.
Senast redigerad av simonvp 2016-08-07 kl. 20:16.
Citera
2016-08-07, 20:25
Medlem
Shanklygatess avatar
Hur jävla bitter är Nanne? Hade varit rasande om mitt lags tränare hade suttit o sagt att klubben borde vara tacksamma för att de fått se laget spela framtidens fotboll. Det är väl just bristen på framtidens fotboll som gjort att Hammarby ligger där man ligger? Nanne anser alltså att de spelat en tempostark fotboll? Har väl bara Helsingborg jag sett i år på parken som varit mer temposvagt än Hammarby.
Citera
2016-08-07, 20:39
Medlem
Tlagnojs avatar
"Varför är det kollektiva försvarsspelet mycket bättre nu?
– Vi spelar en mycket mer försiktig fotboll. Den fotboll vi spelade tidigare var framtidens fotboll. Hammarby ska vara tacksamma att de har fått chansen att ta del av den, sen har det inte räckt till hela vägen."

Är Nanne seriös när han säger detta? Har det brunnit helt i proppskåpet?

Var tacksamma alla hammarbyare, ni har fått känna på den briljanta framtidens fotboll i första halvan av säsongen!
Citera
2016-08-07, 20:40
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Hur jävla bitter är Nanne? Hade varit rasande om mitt lags tränare hade suttit o sagt att klubben borde vara tacksamma för att de fått se laget spela framtidens fotboll. Det är väl just bristen på framtidens fotboll som gjort att Hammarby ligger där man ligger? Nanne anser alltså att de spelat en tempostark fotboll? Har väl bara Helsingborg jag sett i år på parken som varit mer temposvagt än Hammarby.

Anledningen till att ingen rasar över de grejerna är att han pratat så den dagen han presenterades i princip, det är liksom ingen som bryr sig om hans svamel längre. Brukar knappt lyssna på hans intervjuer alls nuförtiden, det är bara som ett meningslöst brus...
Citera
2016-08-07, 20:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
"Varför är det kollektiva försvarsspelet mycket bättre nu?
– Vi spelar en mycket mer försiktig fotboll. Den fotboll vi spelade tidigare var framtidens fotboll. Hammarby ska vara tacksamma att de har fått chansen att ta del av den, sen har det inte räckt till hela vägen."

Är Nanne seriös när han säger detta? Har det brunnit helt i proppskåpet?

Var tacksamma alla hammarbyare, ni har fått känna på den briljanta framtidens fotboll i första halvan av säsongen!

Vi ska nog snarare vara tacksamma över att vi slutat med framtidens fotboll. Förstår dock vad det är Nanne menar, men det är ju så ruskigt klumpigt och otajmat att gå ut och gnälla när vi äntligen fått lite lugn och ro i leden. Undrar om det kanske inte har beslutats om att han får gå efter säsongen?
Citera
2016-08-07, 20:45
Medlem
fjiskens avatar
Hoppas Bajen har Nanne kvar och åker ner i superettan. Guld vore om Djurgården fick kvala.
Citera
2016-08-07, 20:48
Medlem
Otroligs avatar
Så, om nu inte framtidens fotboll fungerade förra säsongen - varför skulle det fungera nu helt plötsligt utan några märkvärdiga värvningar? Gubbtjyven har ett och annat att förklara angående "framtidens fotboll". Publiken var nog inte lika tacksamma över privilegiet att få uppleva den i samband med Falkenbergs-matchen.

Nåväl, såg att Boo Wiklander startade i mittlåset igen. Har han varit bra?
Citera
2016-08-07, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Hade jag varit AIK:are hade jag varit vansinnig på Norlings gullande och vurmande med MFF när han var helt jävla iskall när han tränade MFF.

Är det MFF han egentligen är kär i eller? Han kanske ska hålla käften och passa sin tunga när han tränar laget han själv tidigare påstått är hans lag istället för att hylla en av de stora rivalerna han tränade i några år.

Hade varit som att Stahre tagit över AIK igen och stått och hyllat IFK i intervjuerna efter att hans AIK torskat.

Patetiskt
Norling är orimligt populär i vissa AIK-kretsar. Samma sak med Bojan Djordjic. Gulla med klubben och fansen och du får legendstatus, tragiskt men sant. När legenden sedan börjar gulla med andra fans så är det bäst att helt enkelt hålla för öronen och låtsas att ingenting har hänt.
Citera
2016-08-07, 20:56
Medlem
Är det någon som har en update på Isak? Sista jag hörde var väl hade han var magsjuk men det var ju typ 3 veckor sen?
Citera
2016-08-07, 21:08
Medlem
regndroppens avatar
Kniper Djurgårn en pinne imorgon får det ses som en bedrift. En torsk och gapet blir ännu större, inte nog med att Gefle flåsar oss i nacken.
Citera
2016-08-07, 21:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Är det någon som har en update på Isak? Sista jag hörde var väl hade han var magsjuk men det var ju typ 3 veckor sen?
Han har varit ordentligt krasslig men nu haft en bra träningsvecka, satt på bänken idag och kommer förmodligen spela inom kort.
Citera
2016-08-07, 21:28
Medlem
Pelle är en sanslöst mycket bättre tränare än Nanne.

Säger en hel del om den sistnämnda idioten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in