presidenten bestämmer inte så mycket som ni tror..allt måste gå igenom kongressen som har sista ordet
*relax och radera fuckin pokemon
Den enda riktiga makten på det sättet som presidenten har är att han kan lägga vetos som stoppar idiotiska lagförslag från att kunna bli riktiga lagar.
Genom hans handlingar, lagar som han låter gå igenom och en rad andra saker är du en av alla dessa idioter som tror att man gör allt på en dag?
Trump kan i stort sett göra vad som helst (som senaten tycker om) så länge det är en republikansk senat som styr och jag kan garantera dig att om Trump är positiv till TPP och andra liknande ting så kommer de att klubbas igenom relativt fort.
Jag tror inte han kommer genomföra exakt allt. Men det han kommer genomföra är muren, kasta ut illegala, få ordning på kriminella, ta bort vissa lagar så som Obamacare och sänka skatterna. Resten blir bara tillägg.
Nej. Trump kommer inte införa TPP om man vill behålla jobben i USA. Kina är USA's fiende och TPP är inget annat än att skicka iväg jobb till andra länder. Tro mig. TPP är asiatsaker och Trump är ingen asiatälskare.
Tar man bort skatter och lagar så kommer folket styra landet. Det är skatter och lagar som ser till så politiker får allt mer makt.
Som sagt, det finns de som tror på konspirationsteorin om att Trump och Clinton samarbetar för att krossa det republikanska partiet genom att se till att splittra det tack vare att sätta en giftig kandidat på som representant. (Jag tror inte på denna konspirationsteori men bitvis så låter den sannolik med tanke på hur Trump agerar emellanåt)
Har inte hört talas om den teorin faktiskt, och tror inte på den heller.
Fram till dess att Trump blev vald till kandidat så tyckte jag han agerade rationellt. Då var allt fokus på att elda upp de vita massorna i partiet, och det var jättebra att köra med stora "rallies", elda på med muren och nick-names på sina motståndare osv. Det var detta som fick honom vald.
Nu ska han dock vinna ett presidentval och alla pratade om att han ska bli mer presidential. Det såg ganska lovande ut med acceptanstalet på konventet, men vad händer sen? Han rasar igenom totalt och börjar yra om diverse saker som definitivt inte går hem i det breda amerikanska lagren. När det hade räckt med att höja sig upp ett steg och kritisera Crooked Hillary och Failed Obama och promenera hem segern.
Har inte hört talas om den teorin faktiskt, och tror inte på den heller.
Fram till dess att Trump blev vald till kandidat så tyckte jag han agerade rationellt. Då var allt fokus på att elda upp de vita massorna i partiet, och det var jättebra att köra med stora "rallies", elda på med muren och nick-names på sina motståndare osv. Det var detta som fick honom vald.
Nu ska han dock vinna ett presidentval och alla pratade om att han ska bli mer presidential. Det såg ganska lovande ut med acceptanstalet på konventet, men vad händer sen? Han rasar igenom totalt och börjar yra om diverse saker som definitivt inte går hem i det breda amerikanska lagren. När det hade räckt med att höja sig upp ett steg och kritisera Crooked Hillary och Failed Obama och promenera hem segern.
Observera dock att Trump bara gjort som Trump hela tiden gjort, både före och efter konventen. Det är media som eldar på med lögner i större utsträckning. Trumps plan är att fullständigt krossa etablissemanget och medierna. Det gör man inte genom att spela Åkesson.
Huruvida det kommer funka eller inte återstår att se, men om han lyckas kommer hans ämbetsperiod bli betydligt behagligare än om han som president måste balansera på PK-ismens slaka lina.
Trumps mål är inte att bli president. Det är egentligen inget som tilltalar honom. Ett nödvändigt ont. Trumps mål är Make America Great Again.
Jag tror inte han kommer genomföra exakt allt. Men det han kommer genomföra är muren, kasta ut illegala, få ordning på kriminella, ta bort vissa lagar så som Obamacare och sänka skatterna. Resten blir bara tillägg.
Hur ska han få ordning på kriminella utan att göra USA till en polisstat?
Muren kommer troligen att bli en dyr historia för USA om den kommer upp så som han har pratat om den (tror inte det lär bli någon fysisk mur på det sättet om det blir någon) att kasta ut alla illegala invandrare så som han har lovat att göra är en extremt dyr handling som kan försätta USA i ekonomiska problem. (Trump har ju dock sagt att han är villig att sätta USA i konkurs genom att låna pengar så http://occupydemocrats.com/2016/05/06/shock-donald-trump-just-promised-bankrupt-america-like-failed-businesses/)
Sedan så lär nog USA se TTiP verkligen bli förstärkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nej. Trump kommer inte införa TPP om man vill behålla jobben i USA. Kina är USA's fiende och TPP är inget annat än att skicka iväg jobb till andra länder. Tro mig. TPP är asiatsaker och Trump är ingen asiatälskare.
Nej just det ja, klimatförändringen är ju en kinesisk konspiration för att stjäla alla arbeten trots att Kina skrev under för att aktivt försöka förbättra miljön.
Du vet väl om att Kina inte har skrivit under TPP?
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tar man bort skatter och lagar så kommer folket styra landet. Det är skatter och lagar som ser till så politiker får allt mer makt.
Trump tror inte på en nattväktarstat, när fan ska ni naiva människor inse detta?
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-08-08 kl. 12:00.
Hur ska han få ordning på kriminella utan att göra USA till en polisstat?
Tillräckligt hårda lagar kommer få kriminella på knä. Tro mig. Det fungerar i asiatiska länder.
Citat:
Muren kommer troligen att bli en dyr historia för USA om den kommer upp så som han har pratat om den (tror inte det lär bli någon fysisk mur på det sättet om det blir någon) att kasta ut alla illegala invandrare så som han har lovat att göra är en extremt dyr handling som kan försätta USA i ekonomiska problem. (Trump har ju dock sagt att han är villig att sätta USA i konkurs genom att låna pengar så http://occupydemocrats.com/2016/05/06/shock-donald-trump-just-promised-bankrupt-america-like-failed-businesses/)
En mur har alltid fungerat alla dagar. Bara okunnigt folk tror att vänliga I-lands inte kan göra som Israel. Typ som anti-SD folk tror att SD inte kan kasta asylsökande, bara för att asylsökande har någon slags hemlig kraft som gör så dem inte kan förflyttas. Nonsens! Hårt mot hårt!
Citat:
Sedan så lär nog USA se TTiP verkligen bli förstärkt.
Om det skapar amerikanska jobb = ja.
Om det inte skapar jobb = nej.
Citat:
Trump tror inte på en nattväktarstat, när fan ska ni naiva människor inse detta?
Huruvida det kommer funka eller inte återstår att se, men om han lyckas kommer hans ämbetsperiod bli betydligt behagligare än om han som president måste balansera på PK-ismens slaka lina.
Du måste väl ändå förstå att för att kunna bli president i USA, så måste man ha grundläggande egenskaper att kunna lägga band på sin impulsivitet, att kunna uttrycka sig statsmannamässigt och att kunna ha en förmåga att ena meningsmotståndare till sin egen vilja, och kunna kompromissa.
Det är inte att "balansera på PK-ismens slaka lina". Tyvärr håller Trump nu på att göra sig helt omöjlig.
Det är inte bara "medias påhitt", även om PK-media givetvis förstärker allt dumt som Trump trumpetar ut. I stort sett varje sak han säger spelas ju in, och varje rörelse han gör registreras, så jag kan ju se med egna ord alla dumheter han häver ur sig, och alla öppna mål han missar.
Jag har följt dina resonemang och argument här ett tag då jag är intresserad av detta val och vad Trump faktiskt håller på att åstadkomma.
Jag vet att du vill framstå som intellektuell och med språkekvilibristisk pseudo-elegans anser dig stå över alla som kommer med motargument eller en annan uppfattning, men det börjar bli rätt tröttsamt att du använder tråden för att tillfredsställa ditt ihåliga ego. Du letar längre och längre ner i den grop du har grävt för att stödja dina argument och är raljerande och överlägsen i din ton.
Likt Fridolin när han la huvudet på sned och pratade till Sveriges lärarkår som om de vore 12 år gamla agerar du i denna tråd. Ingenting biter, du försvarar dig in absurdum och landar i princip alltid att alla andra är dumma i huvudet och ingen förstår din briljans. Till och med Trump avfärdar du som cynisk, okunnig och empatisk störd. Och du tror på dig själv när du onanerar fram dina inlägg framför skärmen.
Det är livsfarligt när ett samhälle får pazuzu-typer i maktpositioner.
Ibland i en klass stöter man på en sådan som du, eller på en arbetsplats. Mindervärdeskomplex deluxe såklart. Karaktären Ove Sundberg baseras på sådana som dig, samtidigt som du skrattar gott åt honom för du ser det inte själv. En som kommer till jobbet och slänger ur sig att han minsann varit på en bokklubb och läst Moby Dick. Så fick du ur dig det också, trots att ingen frågat.
Själv tror jag att Trump vinner stort, men det återstår att se. För mig ska man inte göra det enkla svårt. Hade Trump haft massa skit i bagaget så hade det uppdagats för länge sedan då det spenderats miljarder kronor på att stoppa honom sedan förra sommaren. Nu märker man att etablissemanget är panikslagna, och hur listig Trump har varit som navigerat sig igenom detta och hittills kommit ur det med segern.
Visst kan man ha synpunkter på hans stil och lite annat men vad en sådan som pazuzu inte förstår, trots sitt självförhärligande, är att Trump har lurat skiten av honom. Dessutom verkar han ha ledarskapskvalitéer som få, och sunt förnuft.
Dumma, dumma Trump! Han måste vara störd utbrister Aftonbladet och pazuzu i kör.
Det pågår en anti-etablissemangstrend både i USA och Europa, folk är trötta på politiker och hur makten ser ut, korruptionen uppdagas mer och mer i stort och smått. Medierna har varit med på båten. Friheten inskränks och makten centreras. Nu säger man ifrån helt enkelt.
Men i pazuzus värld är alla bara dumma i huvudet, det är ju han som är jättesmart och alla andra som inte förstår..
Bra inlägg, själv orkar jag inte ens bemöta det där trollets inlägg nå mera.
Det är dock intressant hur sådana som t.ex pazuzu och Ondahamstern orkar spendera timme efter timme, dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad, på hat!
Jag menar, jag hatar ju Crooked Hillary, men har inte engagerat mig tillräckligt för att ens skriva ett enda inlägg i hennes tråd, har inte ens läst den, livet är för kort för att spenderas på hat, dessa människor kan ju inte må särskilt bra
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är trist att det är just Trump som har hamnat i spetsen för denna movement.
Själva rörelsen har ju växt fram under ett decennium (eller egentligen mycket mer) och jag sympatiserar väldigt starkt med den och förstår fullt ut vad det handlar om:
- Vita medelålders män, de som bär samhället, bespottas och får inget medieutrymme
- Våra västerländska länder fylls med icke bidragande invandrare från U-länder
- Traditionella, trygga värderingar monteras ner och motarbetas av det offentliga samhället
En enormt stark kraft av hårt arbetande amerikaner som känner så här.
Mot denna står Crooked Hillary, historiens mest impopulära politiker. Som dessutom ska köra vidare i samma fotspår som den mest misslyckade presidenten i USA's historia (Barack Obama) som haft sämst ekonomisk utveckling genom tiderna under sina 7 år, lyckats rasera USA's ställning i världen och gett fritt spelrum åt terrorrörelser som IS.
Dessutom, Crooked Hillary kantas av diverse uppmärksammade skandaler.
Så egentligen kunde republikanerna ha valt Kalle Anka som kandidat, och Kalle hade lett med 70-30 i mätningarna. Men nu lyckas Trump alltså ligga under med 10 procentenheter. Helt fantastiskt. Man undrar helt ärligt hur dålig mannen får bli. Det skulle räcka med att stilla se på, och komma med lite kritik mot Crooked Hillary. Men istället snärjer han in sig i diverse konstiga utspel, ofokuserade och egoistiska.
Det ska egentligen inte gå för Republikanerna att inte få presidentposten, efter 8 år med en Demokrat som Obama. Ska inte gå att missa, se bara på historien. Men Trump verkar nu skriva ofattbart dålig historia genom att lyckas förlora detta, och därmed sannolikt bli den störste förloraren i historien, ordet "att göra en Trump" kommer för alltid bli synonymt med att förlora något som egentligen inte ska gå att förlora.
Det du måste greppa är att Mr. Trump inte gjort något mer fel på slutet än någonsin tidigare.
Du kan inte läsa svensk media och sen tro att Trump typ hånat en död soldat eller liknande.
Det är lögner, gräver du djupare i vartenda "skandalöst" uttalande så är de om inte rent bra och nödvändiga så åtminstone harmlösa i PK-definition.
Samtidigt har Crooked Hillary tagit emot IS-donationer, sålt vapen till IS, fuskat till sig nomineringen och opposition till henne verkar dö en efter en.
Det skapar inga rubriker, ingen upprörd vitruviansk man heller för den delen.
Man skulle ju kunnat tro att en sådan beläst man som du själv skulle lärt sig se igenom etablissemangs media och dess lögner vid det här laget.. Men tydligen inte.
Väldigt få anti-Trumpare tror på något av detta. Visst kan man hitta sådana människor bland de mest sinnesslöa, men för de övriga är det något annat och i ett avseende mycket värre:
Trump kommer att slakta PK-narrativet. Trump kommer göra många etablerade figurer till förlorare och lögnare. Trump har redan börjat peka på den nakna kejsaren, globalismens falska sång, och det skrämmer etablissemangarna ur livet. Det är mycket värre än ett tredje världskrig.
Krig, förödelse och ekonomiskt kaos är tvärtom något som etablissemanget vinner på. Därför vill man ha kandidater som Clinton och Bush. Man vill absolut inte ha en Trump. Någon som kan göra förändring på riktigt och som samtidigt visar hur etablissemanget har fört folket bakom ryggen.
Trump kommer få etablissemanget att dingla nakna från lyktstolparna. Krig och förödelse får det inte. Där har du anti-Trump-rörelsen och varför det råder sådan panik just nu.
PK-narrativet är det enda som förhindrar s.k. narcissister från att gå 100 procent out of control.
Det är inte bara etablissemanget som tjänar på balansen som finns idag.
Du måste väl ändå förstå att för att kunna bli president i USA, så måste man ha grundläggande egenskaper att kunna lägga band på sin impulsivitet, att kunna uttrycka sig statsmannamässigt och att kunna ha en förmåga att ena meningsmotståndare till sin egen vilja, och kunna kompromissa.
Det är inte att "balansera på PK-ismens slaka lina". Tyvärr håller Trump nu på att göra sig helt omöjlig.
Det är inte bara "medias påhitt", även om PK-media givetvis förstärker allt dumt som Trump trumpetar ut. I stort sett varje sak han säger spelas ju in, och varje rörelse han gör registreras, så jag kan ju se med egna ord alla dumheter han häver ur sig, och alla öppna mål han missar.
Vad som är "statsmannamässigt" och "korrekt uppförande" har alltid förändrats och så kommer det fortsätta. Trump har redan förändrat detta och det ska vi vara glada för.
Tänk om Sverige fick en ledare som kunde slå näven i bordet och säga "nog får vara nog"! Någon som vågade säga "Sverige först" eller att "svensk välfärd och svenska medborgares vardag är viktigare än araber som drunknar på Medelhavet". Precis vad som behövs, halleluja! Vi behöver inte en massa ängsliga politiker som lägger all energi på ordval för att inte reta upp krönikörerna på Politism. Ve och fasa!
Att medierna lyfter fram en rakt igenom ond Hillary Clinton enbart för att hon spelar det politiskt korrekta spelet rätt, med fina ord och fraser, visar varför PK-ismen måste förgöras. Tag skydd, för du kommer få höra betydligt fler ord som kommer reta gallfeber på din PK-nerv.
PK-narrativet är det enda som förhindrar s.k. narcissister från att gå 100 procent out of control.
Det är inte bara etablissemanget som tjänar på balansen som finns idag.
Fel! Karriärpolitikern Hillary Clinton har gjort många miljarder för sin privata ekonomi på tusentals människors bekostnad. Hennes narcissism och hennes hat gentemot sina medborgare har varit förödande för många. PK-narrativet skyddar just sådana narcissister och brottslingar.
När ord gör det möjligt att dölja onda handlingar måste något göras. Och det görs inte genom att använda samma gamla gudsförgätna språk. Vi behöver något nytt!
En ganska intressant artikel i FoxNews, som beskriver hur fler och fler faktiskt börjar tvivla på Trump, i rent psykologiska termer, efter hur han har agerat efter konventet.
Jag kan hålla med om många av diagnoserna. Sällan har jag sett en vuxen man som agerat så irrationellt. Allt som cirkulerar i huvudet på Trump är Trump helt enkelt, och alla hans uttalanden och aktioner handlar om att reagera på vad andra personer tycker om Trump. Det är därför som han är så osannolikt enkel att provocera. Han kan helt enkelt inte stå över en attack och ignorera något som någon säger om honom. Han kan inte.
Trumps fördelar: Ganska god och entusiasmerande talare, rolig och spontan. Stenhård businessman, antagligen på gränsen till att vara hemsk, och drar sig inte för att krossa någon utan någon medkänsla alls. Verkar ha en lojalitet till sina barn och sin nuvarande fru (endast dem kan han känna någon lojalitet med alls).
Trumps nackdelar: Extremt narcissistisk, långsint, egoistisk och självcentrerad. Detta till en grad som gör honom till ett närmast historiskt intressant studieobjekt. I detta ligger också hans sjukliga förkärlek för guld och bling-bling, som antagligen tjänar som bekräftelse för honom själv hur "lyckad" han är.