Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-02, 15:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
En muslim är en troende person precis som en kristen, eller har du missat den biten, och nej det är inte OT då Trump har hånat en död veterans familj.

Han hånade hennes religion. Dessutom bryr sig media inte om muslimfamiljen. Så länge dem kan användas som snyftpropaganda så duger dem.

Pattie Smith hade en anhörig som dog på grund av Clinton. Media brydde sig?
2016-08-02, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vilken som helst av de utopiska ideologierna, det gör ingen skillnad. Du förefaller dock vara nån sorts extremvänster.

Följer ingen ideologi, allra minst vänsterextremism. Men jag förstår att du kallar mig det, idiotjävlar kallar folk vänster till höger om vänster () på Flashback. Finns ett smått episkt exempel hos användaren 53280 som blir kallad vänstertomte trots att han 1) har en anti-VPK signatur & avatar och 2) konstant pratar emot vänsterpolitik (FB) Godhetsknarkande läkarteam näpsta av rådig kvinna

Så oroa dig inte, du är inte det enda patrasket som gör så.

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Du har uppenbarligen inte tillbringat någon tid ute i våra ghetton, eller någonsin kommit nära inpå livet på en muslim. Sharialagar fungerar inte som våra lagar, utan är något man tar med sig vart man förflyttar sig, eftersom Allah finns överallt. Ordningen upprätthålls av den lokale imamen.

Jag tar det f.ö. som en komplimang när någon som du kallar mig "foliehatt". Vad jag säger framstår såklart som bizarro för den som själv lever i Bizarro-världen.

Och det har du, pojkrumsradikal?

Kul att jag i en tråd anklagas för att stödja kriminaliteten i Malmö genom att köpa hasch i Seved och i en annan tråd anklagas jag för att aldrig ha tillbringat någon tid i våra ghetton. Det har jag, och din bild är fel. Återigen, du kommer aldrig övertyga någon som inte redan är övertygad om ditt övriga skitsnack att muslimer i väst generellt vill ha sharialagar.

Sen ska du nog inte ta det som en komplimang då jag delar t.ex. Åkessons syn på i stort sett allting politistk. Du och jag tycker inte jätteolika när det kommer till invandrare och muslimer, skillnaden är att jag är nyanserad och behöver inte ta till löjliga hyperboler medan du måste löpa linan ut och på så sätt framstå som en foliehatt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Klart dem vill. Varför annars är man muslim? Kliva upp mitt på natten för att be till Allah? Svälta under ramadan? Är det därför man vill bli muslim?

Skärp dig. Shairalagar betyder inte terrorism. Det är muslimska lagar som muslimer alltid har följt av tradition.

Men detta är OT! Skriv inget mer.

Man är muslim för att man 1) föds som muslim eller 2) konverterar till Islam. Inte nödvändigtsvis för att följa förtryckande religiösa lagar, som så få i Sverige och väst generellt vill göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare14
Jag tror Trump bara spelar ett spel för konstens skull. Det är en konspiration för att kolla hur lätt man kan lura en hel befolkning

Trodde jag också när jag såg studien som visade att han pratade som en femteklassare och sedan såg gamla intervjuer med honom där han är otroligt vältalig. Det ser ut som att han dummade ner hela sin personlighet för att dra till sig samhällets lägsta skräp och det tycks ha funkat väldigt bra.
Senast redigerad av URBANARTS89 2016-08-02 kl. 15:49.
2016-08-02, 16:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Man är muslim för att man 1) föds som muslim eller 2) konverterar till Islam. Inte nödvändigtsvis för att följa förtryckande religiösa lagar, som så få i Sverige och väst generellt vill göra.

Jag vet om många araber som inte är muslimer. Förklara det!
2016-08-02, 16:08
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Följer ingen ideologi, allra minst vänsterextremism.

Om du aldrig någonsin självständigt tagit ställning för en världsbild, så betyder det att du bara flutit med strömmen, vilket i sin tur innebär att din hjärna är fullständigt tvättad i marxistisk världssyn.

Citat:
Återigen, du kommer aldrig övertyga någon som inte redan är övertygad om ditt övriga skitsnack att muslimer i väst generellt vill ha sharialagar.

T.o.m. sossar fattar detta nu för tiden. Men dina skygglappar sitter benhårt på, så dina villfarelser kommer jag omöjligen åt. Och det hjälper ju inte att presentera fakta för dig, för du tror ju inte på sånt.

Citat:
Sen ska du nog inte ta det som en komplimang då jag delar t.ex. Åkessons syn på i stort sett allting politistk.

Under hösten hade jag klöver 8 som avatar. Hur din syn på världen sammanfaller med Åkessons visar bara hur han inte representerar någon opposition i Sverige. Och enligt Åkesson är ju Trump hemsk och farlig och... jag kommer inte ihåg, jag lyssnar aldrig på vad den fjanten säger längre.
2016-08-02, 16:28
Medlem
Citat:
Det är ganska uppenbart att han provocerar.

Trump kommer förlora valet är Jag helt övertygad om. Det har inget med Trump som person, utan hans politik. Väldigt få röstar på ett parti just på grund av ordföranden.

Clinton förespråkar en liberal linje med höga skatter.
Trump förespråkar en konservativ linje med låga skatter.

Liberalism och höga skatter är något som går hem i Amerikanen dagligen. Skillnaden mellan Trump och Clinton är att Clinton ljuger och Trump är för ärlig.
Clinton kommer fortsätta samma linje som Obama. Trump vill bryta den linjen.

Detta är vad valet handlar om. Men Trump kommer förlora men han framstår inom några år som hjälte då Clinton kommer inte införa det hon lovar. USA kommer bli ett korrupt skitland där kriminella styr gatorna och miljardärer bestämmer allt.

Så folk kommer minnas Trump som en återställningsknapp - än fast det är för sent.

Ursäkta, men menar du att Trump är ärlig? Nor för att Clinton ljuger mycket och är en politisk broiler. Men jag kan på 20 minuter ta fram 100 exempel där Trump medvetet ljugit. Han säger ju en sak och motsäger det 1 minut senare. Clinton är inte ens i närheten!
2016-08-02, 16:31
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Ursäkta, men menar du att Trump är ärlig? Nor för att Clinton ljuger mycket och är en politisk broiler. Men jag kan på 20 minuter ta fram 100 exempel där Trump medvetet ljugit. Han säger ju en sak och motsäger det 1 minut senare. Clinton är inte ens i närheten!

Jag hittade 101 stycken på 10 sekunder!

http://www.dailywire.com/news/4834/trumps-101-lies-hank-berrien
2016-08-02, 16:38
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Hillary Clinton är ju aningen för gammal för att ha varit aktuell för väpnad militärtjänstgöring, så den typen av uppoffring är ju svår.
.

Hon har ju en dotter, precis som khan hade en son, och jag har för mig att amerikanska försvaret , tar emot kvinnor sedan ganska lång tid...

Pengar har hon väl offrat på samma sätt som Kjell bergkvist eller Schyffert. Utan att det behövt påverka deras liv i lyx alls...

Jag tycker att demokraterna skulle sett över sitt glashus innan de började kasta sten.
2016-08-02, 16:38
Medlem
PsychoPaulsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leBook

Det finns säkert 2000 journalister just nu som jobbar dag och natt för att förgöra Trump, men du kan fixa en lista på 20minuter?

Du lever i en illusion. VAKNA!

Politiska överdrifter, kontra skicka statshemligheter till en hemlig server i källaren och deleta 30 000 mail. Klart, beror på vart man lägger standarden för att ljuga.

Ska vi lägga standarden på Clintons nivå, så blir det svårt o göra en lista.
2016-08-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Nej, han hånade inte familjen.
Familjen hånade honom och han undrade, liksom många andra, varför hon inte sa någonting?
I övrigt önskade han islamist-pappan all lycka och sa att det verkade som en reko kille.

Personligen tycker jag han var på tok för snäll mot dem, deras påhopp var ingen barnlek.

Get em out!
Precis, och det vet alla som verkligen sett och hört det klippet. Det är inte viktigt vad han egentligen vill ha sagt utan vinklingen av det så det kan pressas ut i all världens media. Trump får skylla sig själv som gick på demokraternas mina, han ville väl kanske vara någolunda artig och besvara familjen Khans frågor.

Problemet är ju att dom flesta som såg familjen Khan undrade samma sak som Trump så det blåser nog över som vanligt, eller rinnaer av då Trump verkar vara som en gås.

Klarar Trump av att rida ut detta tillsammans med hackerattacken hos demokraterna där han önskade Ryssland och Kina all lycka så blir det svårt för Hillary. Trump kommer att framstå som en som säger som han tycker och är ärlig och Clinton i princip hans motsats i det avseendet.

Om jag ska välja mellan Clinton och Trump så blir det den senare helt enkelt för att världen behöver vakna upp. Med Clinton blir det bara en fortsättning av det som varit av lögner och girighet tills ekonomin totalhavererar. Bäst hade varit Bernie Sanders för alla amerikaner och världen.
2016-08-02, 17:07
Medlem
Trump rally startar vilken minut som helst.
2016-08-02, 17:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Han hånade hennes religion. Dessutom bryr sig media inte om muslimfamiljen. Så länge dem kan användas som snyftpropaganda så duger dem.

Pattie Smith hade en anhörig som dog på grund av Clinton. Media brydde sig?

Han hånade henne och hennes religion för att hon inte vill tala då hon tycker att det är tungt att prata om sin son.

Vart är det svåra med och förstå det?

Citat:
Jag vet om många araber som inte är muslimer. Förklara det!

Kan du förklara varför det finns protestantiska samt katolska tyskar?

Är du verkligen så här korkad eller trollar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Precis, och det vet alla som verkligen sett och hört det klippet. Det är inte viktigt vad han egentligen vill ha sagt utan vinklingen av det så det kan pressas ut i all världens media. Trump får skylla sig själv som gick på demokraternas mina, han ville väl kanske vara någolunda artig och besvara familjen Khans frågor.

Han hade kunnat gjort det genom att inte säga att han har offrat likt dem eller menar du att skapandet av arbeten är en lika stor uppoffring som att mista ett barn?

Trump måste verkligen lära sig att åtminstone låta sympatisk när han pratar även om han inte bryr sig om någon annan än sig själv och kanske sina barn.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-08-02 kl. 17:24.
2016-08-02, 17:27
Medlem
SlipadDiamants avatar
Läs detta om den döde soldatens sörjande fader Khizr Khan:

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/08/01/clinton-cash-khizr-khans-deep-legal-financial-connections-saudi-arabia-hillarys-clinton-foundation-c onnect-terror-immigration-email-scandals/

[...]has deep ties to the government of Saudi Arabia—and to international Islamist investors through his own law firm. In addition to those ties to the wealthy Islamist nation, Khan also has ties to controversial immigration programs that wealthy foreigners can use to essentially buy their way into the United States—and has deep ties to the “Clinton Cash” narrative through the Clinton Foundation.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in