2016-08-06, 17:05
Medlem
Sool80s avatar
Vafan är Jonas Inde för idiot, han gör sig ovän med alla och blockar dom sedan.
Brukar se honom ibland ute med sin jycke fattar han inte att han måste tagga ner, innan någon söker upp kvinnomisshandlaren och ger honom stryk, men jag är övertygad om att han är en som ropar på polis när det passar hans intressen. Medans poliserna ju inte kan ha mycket empati med honom efter alla hans påhopp
Undrar om det inte är så att han kommer ta livet av sig för att hela världen är emot honom, det eller tvångsintag på psyket. .
Citera
2016-08-08, 03:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sool80
fattar han inte att han måste tagga ner, innan någon söker upp kvinnomisshandlaren och ger honom stryk,
Mycket har jag hört om Inde men inte att han slagit sin tant. Är du säker på att detta inte bara är ett vänsterinitierat hämndrykte grundat på en av "deras egna" bytte sida? Det känns nästan så...
Citera
2016-08-08, 11:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han är själv inne och nosar på psykos i sina tweets. Fritt ur minnet skrev han såhär för några dagar sedan: "Jag är nykter sen i juni men ska börja supa igen. Det är bättre än psykos."

Fan, jag skulle vilja ruska om honom
Citera
2016-08-08, 12:17
Medlem
Sool80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Mycket har jag hört om Inde men inte att han slagit sin tant. Är du säker på att detta inte bara är ett vänsterinitierat hämndrykte grundat på en av "deras egna" bytte sida? Det känns nästan så...

Du har säkert rätt. Jag tänkte på den psykiska misshandeln som verkar fortsätta.
Citera
2016-08-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han är själv inne och nosar på psykos i sina tweets. Fritt ur minnet skrev han såhär för några dagar sedan: "Jag är nykter sen i juni men ska börja supa igen. Det är bättre än psykos."

Jo, det var 5 augusti han skrev det :

https://twitter.com/JonasInde/status/761468425424277504?lang=sv

Nykterheten sammanfaller alltså med hans vistelse i Roslagen. Den 30 juni skrev han "Mot Roslagen". Han verkar ha tillbringat hela juli där, förutom tillfället då han åker för att vattna blommorna i lägenheten och hittar det sönderrivna manuskriptet. Den 5 augusti skriver han "här på ön", så han verkar vara kvar där. Strongt att han lyckats hålla sig nykter. Även om han är lika arg hela tiden så har tiden i Roslagen haft en positiv inverkan på hans alkoholkonsumtion.
Citera
2016-08-08, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sool80
Du har säkert rätt. Jag tänkte på den psykiska misshandeln som verkar fortsätta.
"Psykisk misshandel"

Du kanske ska vara försiktig med att gå ut och peka ut människor för kvinnofridsbrott om du inte samtidigt tydligt förklarar hur du menar. Världen är full av korkade White Knights och någon kan få för sig att ge sig på Inde i tron att Inde piskar upp sin före detta. Fast det kanske var din mening redan från början?
Citera
2016-08-08, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
"Psykisk misshandel"

Du kanske ska vara försiktig med att gå ut och peka ut människor för kvinnofridsbrott om du inte samtidigt tydligt förklarar hur du menar. Världen är full av korkade White Knights och någon kan få för sig att ge sig på Inde i tron att Inde piskar upp sin före detta. Fast det kanske var din mening redan från början?

Jag backar detta, det har inte förekommit några som helst anklagelser om fysiskt våld av Jonas mot sitt ex.
Citera
2016-08-09, 16:16
Medlem
NoShitShirleys avatar
Citat:

Såg också det och hoppas verkligen att han håller sig ifrån drickat. Tycker ändå hans inlägg varit lite mer samlade så det vore trist om han trillade dit igen och går i ny spinn.
Citera
2016-08-09, 16:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoShitShirley
Såg också det och hoppas verkligen att han håller sig ifrån drickat. Tycker ändå hans inlägg varit lite mer samlade så det vore trist om han trillade dit igen och går i ny spinn.
Ja, så sjukt jobbig situation han befinner sig i. Han borde ändra taktik visavi snuten, för det här intensiva twittrandet gagnar knappast hans sak...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2016-08-09 kl. 16:49.
Citera
2016-08-09, 16:48
Medlem
NoShitShirleys avatar
Citat:
Ja, så sjukt jobbig situation han befinner sig i. Han borde ändra taktik visavi snuten, för det här intensiva twittrandet gagnar knappaste hans sak...

Håller med och jag tror faktiskt att han någonstans förstår det när han har bra dagar (ang. den bipolära sjukdomen).
Vet inte om han äter medicin men jag hade en väninna som var glasklar när hon åt sina mediciner men så fort hon mådde bra slutade hon äta dom eftersom hon tyckte att hon var frisk och så var karusellen igång igen.

Det var vårdnadstvist där också som grädde på moset och det var stört omöjligt att stoppa henne när hon självmedicinerade med alkohol istället och flippade totalt. Hon hade, mig veterligen, inga psykotiska inslag men det var nog gränsfall.

Har ärligt talat ingen aning om vad Jonas äter eller skulle behöva äta för något för att hålla sig på banan men att dricka är det sämsta alternativet av alla. Tycker han ska ha creds för varje dag han är nykter för det är verkligen strongt med tanke på alla kända faktorer.
Man behöver inte ens ha något av dom problemen för att inte palla trycket. Om han är eller inte är en lämplig pappa kan jag inte avgöra men jag vet att det är jättesvårt att våga lita på någon som spårat ordentligt flera gånger.
Det blir lätt en ond cirkel.

För att hålla ryggen fri kan jag tillägga att jag inte heller har en aning om mamman är lämplig som mamma heller så behöver ingen undra över det.
Citera
2016-08-09, 16:53
Medlem
Om/när den nya boken kommer ut ska det bli intressant att se om han blir inbjuden till morgonsofforna.

Bra att han verkar ha släppt polistweetsen.
Citera
2016-08-10, 00:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Samma här, men kanske annorlunda. Jonas, läser du detta, hör av dig! Så tar vi några järn tillsammans och garvar lite (Crazy Moondog här).

Också vit - och du har rätt, ett mini-relapse bättre än att gå in i en psykos...

Alla ni som skriver att Jonas Inde är schizofren - helvete heller! Nu var det förvisso en helvetes massa år sedan vi sågs - men lite mano, lite galen, kanske, men vem fan är inte det? - men varm, sympatisk, hyperintelligent, rolig, en helyllesnubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in