Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Ja, så sjukt jobbig situation han befinner sig i. Han borde ändra taktik visavi snuten, för det här intensiva twittrandet gagnar knappaste hans sak...
Håller med och jag tror faktiskt att han någonstans förstår det när han har bra dagar (ang. den bipolära sjukdomen).
Vet inte om han äter medicin men jag hade en väninna som var glasklar när hon åt sina mediciner men så fort hon mådde bra slutade hon äta dom eftersom hon tyckte att hon var frisk och så var karusellen igång igen.
Det var vårdnadstvist där också som grädde på moset och det var stört omöjligt att stoppa henne när hon självmedicinerade med alkohol istället och flippade totalt. Hon hade, mig veterligen, inga psykotiska inslag men det var nog gränsfall.
Har ärligt talat ingen aning om vad Jonas äter eller skulle behöva äta för något för att hålla sig på banan men att dricka är det sämsta alternativet av alla. Tycker han ska ha creds för varje dag han är nykter för det är verkligen strongt med tanke på alla kända faktorer.
Man behöver inte ens ha något av dom problemen för att inte palla trycket. Om han är eller inte är en lämplig pappa kan jag inte avgöra men jag vet att det är jättesvårt att våga lita på någon som spårat ordentligt flera gånger.
Det blir lätt en ond cirkel.
För att hålla ryggen fri kan jag tillägga att jag inte heller har en aning om mamman är lämplig som mamma heller så behöver ingen undra över det.