2016-08-07, 21:37
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt. Skulle Alcalá skrivit ut de riktiga namnen i DN 1996, dvs., långt innan Grk kommit med sin rapport? Minell ger jag inte mycket för men det är väl knappast så att han ensam har drivit "polisspåret". Har du överhuvudtaget läst avsnittet "polisspåret" i Grk? Djurfeldt säger jag inget om eftersom det känns ganska löst men polisspåret står väl knappast och faller med Minells misstankar mot Djurfeldt och hans kollegor i piketen

Edit, vad menar du förövrigt med "stackars" Djurfeldt? Hans märkliga agerande måste väl få granskas ordentligt och han förefaller inte vara någon mysig människa som har CGÖ som sin stora idol. Ingen människa jag tycker synd om...

Ja, jag anser att han borde lämnat Djurfeldt utanför i sin DN-artikel 1996. Istället tar han med honom under fingerat namn, år efter att TV3 givit honom och Minell utrymme att dryfta saken i, låt vara, tillrättalagd sändning.

Sven Anér som bråkar om allt, bråkar om att han blivit bortklippt 3 1/2 minuter, ändå är programmen tillräckligt långa.

Jag tycker synd om Djurfeldt och många andra poliser i polisspåret, dom blir som "Pekka" säger, aldrig rentvådda, och PU anstränger sig heller inte nämnvärt för att rentvå dem. Det är egentligen mycket logiskt, deras arbetsbörda är tillräckligt stor som den är vid tidpunkten.

Vad jag vill säga är, att PU inte kommer ge oss ett jota om vilka WT-männen är, alldeles oavsett om dom är inblandade i MOP eller inte. Man aktar sig för att hänga ut folk, det har media klarat av alldeles utmärkt utan hjälp. Om man tittar på programmen så vet man ju när dom avser CGÖ och Tell, utan att deras namn avslöjas.

Du kanske inte tycker Djurfeldt är mysig, men hans förehavanden ÄR väl noga granskade före DN-artikeln -96? Jag visste att han parkerade om en vit folka och kräktes upp en brun Cola före GRK.

Jag idoliserar själv CGÖ, men vad du och jag tycker i den frågan har inte mycket med vem som höll i vapnet att göra.

Det räcker att vara nära mordet så får man räkna med anklagelser av en del. SE, kommissariebilen och pikéten har fått sina beskurna delar, Lisbeth och Mårten Palme har fått sina. Det räcker att uttala sig kritiskt mot Palme, eller ha en S&W för att få sin beskurna del. Men alla har inte samtidigt skjutit OP. Så varför skall alla radas upp och staplas på varandra? Några tror att LGWP är GM. Någon har försökt vittnet LJ, "vad hade han i väskan?".
Citera
2016-08-07, 22:06
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Ja, jag anser att han borde lämnat Djurfeldt utanför i sin DN-artikel 1996. Istället tar han med honom under fingerat namn, år efter att TV3 givit honom och Minell utrymme att dryfta saken i, låt vara, tillrättalagd sändning.

Sven Anér som bråkar om allt, bråkar om att han blivit bortklippt 3 1/2 minuter, ändå är programmen tillräckligt långa.

Jag tycker synd om Djurfeldt och många andra poliser i polisspåret, dom blir som "Pekka" säger, aldrig rentvådda, och PU anstränger sig heller inte nämnvärt för att rentvå dem. Det är egentligen mycket logiskt, deras arbetsbörda är tillräckligt stor som den är vid tidpunkten.

Vad jag vill säga är, att PU inte kommer ge oss ett jota om vilka WT-männen är, alldeles oavsett om dom är inblandade i MOP eller inte. Man aktar sig för att hänga ut folk, det har media klarat av alldeles utmärkt utan hjälp. Om man tittar på programmen så vet man ju när dom avser CGÖ och Tell, utan att deras namn avslöjas.

Du kanske inte tycker Djurfeldt är mysig, men hans förehavanden ÄR väl noga granskade före DN-artikeln -96? Jag visste att han parkerade om en vit folka och kräktes upp en brun Cola före GRK.

Jag idoliserar själv CGÖ, men vad du och jag tycker i den frågan har inte mycket med vem som höll i vapnet att göra.

Det räcker att vara nära mordet så får man räkna med anklagelser av en del. SE, kommissariebilen och pikéten har fått sina beskurna delar, Lisbeth och Mårten Palme har fått sina. Det räcker att uttala sig kritiskt mot Palme, eller ha en S&W för att få sin beskurna del. Men alla har inte samtidigt skjutit OP. Så varför skall alla radas upp och staplas på varandra? Några tror att LGWP är GM. Någon har försökt vittnet LJ, "vad hade han i väskan?".

Jag tycker att du trivialiserar indicierna som bildar det mönster som Alcalá just pekar på genom att fixera dig vid 3230 (som egentligen är en parantes i polisspåret). Att du sedan tillskriver tokteorier om LGWP och Jepsson samma värde som polisspåret är beklagligt.
Citera
2016-08-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Frågan i tråden gäller inte om kommunism eller kapitalism är bra eller dåligt. Det gäller att få fram adekvat information och adekvata tolkningar av information. Uppenbarligen finns det dom som tycker att det var bra att Olof Palme mördades och att man sköt ihjäl misstänkta kommunister i Ådalen, men vad som är relevant är vilka som utförde mordet, vilka som hade intresse av mordet och vilka som var kapabla att planera och genomföra det.

Det fanns alltså ett gäng högerextrema poliser som hatade OP och som agerat på ett sätt som väckt misstankar. Vad som är än allvarligare är att Hans Holmér synes ha varit den som samlat dessa personer, och ryktet gör gällande att Holmér i hemlighet åkte omkring i City denna natt och besökte platsen för mordet i hemlighet några minuter efter.

Min teori är att demokrati, välfärd och frihet är något skenbart och tillfälligt. Under ytan finns en slumrande våldsmakt och en hänsynslös ekonomisk makt, som när den vill, gör vad den vill. Men det politiska och massmediala maktspelet har en viktig funktion, så trots att denna deep state skulle kunna uppträda betydligt mer radikalt och hänsynslöst i kraft av sin maktposition, så finns mycket att vinna på att inte skada den demokratiska fasaden och riskera att folk förstår mer än vad de vill att vi ska förstå.

Att diskutera hur den politiska verkligheten såg ut under kalla kriget och hur den politiska stämningen var vid MOP är verkligen ytterst relevant för att få fram motivbilder och beskriva hur det var ställt med världen 1986.

Din teori är att det var högerextrema poliser som hatade OP och att dessutom en man med partibok hos sossarna vid namn Hans Holmer var inblandad i MOP.

Jag ställer mig totalt 100% tvivlande till den teorin.

Min teori är att några ansåg sig ha fått mandat av alla de hundratusentals människor som tröttnat på vänstervridningen i Sverige. Tröttnat på världens högsta marginalskatter, trakasserier från skatteverket mot småföretagare, OPs krypande för diktaturen Sovjet, fjäskandet för DDR, Kuba och Nord-Korea, löntagarfonder samtidigt som västeuropa började liberaliseras och privatiseras.
Det var ingen fast organisation utan några som var företagsamma nog att följa sina ideal och kände att de hade stöd av en tyst majoritet eller i alla fall stor del av befolkningen.

OP var inte i takt med tiden men vägrade att lämna rodret utan styrde det med fast hand mot en mörkröd framtid.

Jag ser många paralleller mellan mordet på Gustaf III och MOP.
Men då fanns poliser som tydligen anställts pga kompetens och som vågade tänka utanför lådan.
Det var värre med den saken 1986, 194 år senare.
För en av de största plantorna 1986 var en som rekryterats till sin tjänst på grund av partitillhörigheten och som du anser var inblandad i MOP.
Nu som då är polischefer tillsatta på grund av partitillhörigheten och inte för kompetensen.
Otäckt vad historien går igen.
Senast redigerad av HolmgerKnutsson 2016-08-07 kl. 23:04.
Citera
2016-08-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Jag menar att CIA kan haft den uppfattningen att Olof Palme varit helt styrd av Sovjet; att Palme gick i Sovjets ledband är inte långsökt mot bakgrund av att Palme och Gorbatjov hade samma syn i stormaktspolitiken vad gäller ett kärnvapenfritt Europa samt att båda ville ha ett provstoppsavtal.

Frågan om ansvar för insmuggling av högteknologi till öst är komplicerad.

ASEA, Boliden m.fl. gjorde misstag som den svenska regeringen inte kan lastas för.

Jag tror att Percy Barneviks bonus på ursprungliga 900 miljoner kronor från sin tidigare vän Peter Wallenberg var tilltagen för att han skulle hålla tyst: att ASEA har skuld till journalisten Cats Falcks död är min uppfattning om hennes tragiska öde. Men det var östtyska agenter som mördade henne och hennes väninna därför att hon kände till detaljer om tekniköverföringen från ASEA till östblocket. Där tror jag att ASEA:s datoriserade styrsystem skulle varit något Sovjet haft användning av för att öka effektiviteten av sina missilsystem. Det kan ha varit spiken i kistan när ASEA (eg. ABB) lurades in i en förlustaffär i USA av självaste General Electric - huvudfinansiären av CIA - som kostade ABB flera miljarder i skadestånd och ett ras i aktiekursen under ett helt år som fick Investor att svettas ymnigt och där frågan ställdes i affärstidningar om ASEA (ABB) skulle konka när tumskruvarna - beloppet på skadeståndet - drogs åt i USA.

Dock var det så att den svenska regeringen under Palme godkände ett avtal om att ASEA på plats i Östeuropa fick serva högtryckspressarna från ASEA - märk väl att dessa var utan amerikansk teknologi och därför inte bröt mot något handelshinder. Högtryckspressarna kunde användas till mycket, t.ex. kunde ryssarna göra noskonen på missilerna hårdare och därmed kunde de skjutas iväg med högre fart mot sina mål. Detta måste ha stuckit i ögonen på Pentagon. CIA under chefskap av W. Casey kan ha fabricerat - inte alls ovanligt om man ska tro utrikesminister G. Shultz - ihop en story om att Palme varit styrd av Sovjet. Med en sådan fabricerad rapport på Reagans bord så var OP:s öde förmodligen beseglat.

Det är två sidor att hålla ihop. Sverige hade ett vetenskapligt utbyte med östblocket och dessutom gjorde svenska företag (ASEA, DataSaab m.fl) legala affärer med Sovjetunionen. Det man inte fick exportera p.g.a. teknikembargot kunde mindre nogräknade tjänstemän på företagen smuggla in till öst. Samtidigt fanns en omfattande smuggling av VAX-datorer och annan datorutrustning uppköpt i Europa och fraktad till Sverige för vidare export till östblocket av "affärsmän" som inte brydde sig om annat än pengar.

Jänkarna blev beskyllda i Dagens Industri för att använda teknikembargot mot östblocket som ett handelshinder. Dvs. där svenska företag inte fick exportera sina produkter därför att i dessa ingick datachipps från USA, där kunde amerikanska företag vinna marknadsandelar.

Teorin om att CIA ligger bakom mordet har stöd i iakttagelser om WT-män som är svartmuskiga och talar ett tysk-klingande språk. CIA-chefen Casey stod nära den sydafrikanska regimen och deras säkerhetstjänst därför att Sydafrika hjälpte president Reagan med att exportera vapen till Contras i Nicaragaua utan kongressens vetskap.

Detta är teorier, märk väl.

Tror CIA straffat smugglarna direkt och inte OP för detta.
Hade CIA fått nos på detta hade de lejt ut och sett till att de här smugglarna av högteknologi hade röjts undan i ett nafs.
Inget man mördar en statschef för.
Citera
2016-08-08, 00:10
Medlem
Angående "landsförrädarspåret"

"I september 1986, bara sex månader efter mordet, placerade marinens fartyg Visborg ut NATO:s hypermoderna avlyssningsutrustning i vattnen utanför Understen, alldeles norr om Grisslehamn. SOSUS (Sound Surveillance System) som anläggningen hette gick även under benämningen Ålandsspärren (Mikael Holmströms Den dolda alliansen, Atlantis 2011). Det här var en viktig pusselbit i maktspelet mellan stormakterna. SOSUS gav istället amerikanarna ett strategiskt försprång. Nu kunde de ‘höra’ även de moderna supertysta sovjetiska attackubåtarna av Kilo-klass och det blev helt omöjligt för sovjetiska kärnvapenubåtar att passera obemärkta i Östersjön. Ansvarig svensk myndighet för den utplacerade amerikanska utrustningen var Försvarsdepartementet och statsminister Ingvar Carlsson."

Var Op ett hinder för SOSUS, var OP ett hinder för USA och NATO?

http://www.jallai.se/2011/04/palme-misstankt-landsforradare/
Citera
2016-08-08, 08:22
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Angående "landsförrädarspåret"

"I september 1986, bara sex månader efter mordet, placerade marinens fartyg Visborg ut NATO:s hypermoderna avlyssningsutrustning i vattnen utanför Understen, alldeles norr om Grisslehamn. SOSUS (Sound Surveillance System) som anläggningen hette gick även under benämningen Ålandsspärren (Mikael Holmströms Den dolda alliansen, Atlantis 2011). Det här var en viktig pusselbit i maktspelet mellan stormakterna. SOSUS gav istället amerikanarna ett strategiskt försprång. Nu kunde de ‘höra’ även de moderna supertysta sovjetiska attackubåtarna av Kilo-klass och det blev helt omöjligt för sovjetiska kärnvapenubåtar att passera obemärkta i Östersjön. Ansvarig svensk myndighet för den utplacerade amerikanska utrustningen var Försvarsdepartementet och statsminister Ingvar Carlsson."

Var Op ett hinder för SOSUS, var OP ett hinder för USA och NATO?

http://www.jallai.se/2011/04/palme-misstankt-landsforradare/

Om vi säger så här.

USAs/Natos önskemål uppfylldes inte när OP var Statsminister.

Samma önskemål uppfylldes dock utan knot strax efter mordet.

Vilka slutsatser så vi då dra.

1. Ingen i OPs regering stod bakom hans åsikter. Vilket inte gjorde det så svårt att bifalla kraven efter mordet.

2. Man tvingades efter mordet att falla till föga. Där Holmer kan vara en trolig informatör enligt Dahlgrens berättelse. Och varför mordet inte kan utredas förutsättningslöst eftersom det rör landets säkerhet. I nationens intresse alltså. Precis som att placera ut SOSUS.

3. Allt är enbart en ren slump. Liksom det mesta i MOP enligt vissa bedömare eftersom mördaren CP är en ensam galning. Där WT-bärare i sammanhanget är helt betydelselösa. Eftersom hans bänkgrannar i Sollentuna aldrig använde WT.

4. Allt var utstuderat från början. Där Holmer inbjöds till Washington efter sin del, och IC inbjöds till Statsbesök med Reagan ett år efter mordet efter att ha utfört sin del.

Som vanligt är det så att fakta kan tolkas på olika sätt. Men en sak är helt säker. Efter eran Palme återgick förhållandet mellan Sverige och USA till det normala. Att man rättade sig efter husses önskemål. Vilket premierades. Där en apporterande hund som minken Bildt skvallrade om hemliga möten i utrikesnämnden redan under Palmes tid.

Allt detta grundlades via Erlanders besök hos Truman 1952. Och att det inte var en slump att det därefter skapades SB/AGAG i landet. Liksom att det inte var en slump att svenska säkerhetstjänster därefter blev beroende av Natos underrättelser. Där till slut OP pekades ut som en sovjetisk agent av samma tjänster. Där det inte ens idag finns någon grund för dessa påståenden.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-08-08 kl. 09:07.
Citera
2016-08-08, 09:49
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolmgerKnutsson
Vem var Vetrov?
Vad spelade det för roll att Ronald Reagan kände till Vetrov?
Kopplingen till MOP?

Vetrov var en KGB-agent som värvades av Frankrike.

https://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Vetrov

Han är relevant eftersom han satt på KGB:s Direktorat T som
skötte det teknikspionage som diskuteras i tråden.

Om en stor del av KGB:s nätverk var avslöjat (även i Sverige)

http://www.axess.se/Tv/program.aspx?id=2523
http://www.axess.se/tv/webbtv.aspx?id=2532

så hade det betydelse för den situation som Cats Falck
agerade i 1984. Teknikexporten har hela tiden diskuterats
som en komponent i Palme-mordet.
Citera
2016-08-08, 11:26
Medlem
Citat:
Jag tycker att du trivialiserar indicierna som bildar det mönster som Alcalá just pekar på genom att fixera dig vid 3230 (som egentligen är en parantes i polisspåret). Att du sedan tillskriver tokteorier om LGWP och Jepsson samma värde som polisspåret är beklagligt.

Men LGWP är väl den enda som drabbades av Palme med stor personlig förlust. Arbete o s v.
Citera
2016-08-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HolmgerKnutsson
Din teori är att det var högerextrema poliser som hatade OP och att dessutom en man med partibok hos sossarna vid namn Hans Holmer var inblandad i MOP.
Jag ställer mig totalt 100% tvivlande till den teorin.
För en av de största plantorna 1986 var en som rekryterats till sin tjänst på grund av partitillhörigheten och som du anser var inblandad i MOP.
Här har du upprepat en medveten lögn från ett tidigare inlägg. Någonting som
naturligtvis förminskar dina inlägg.
HH har aldrig varit medlem i SAP, som f ö inte använder sig av partibok. Han har
inte heller sympatiserat med SAP vilket han gett uttryck för åtskilliga gånger både
i intervjuer och på annat sätt. Och en sak ska man veta; socialdemokrater står upp
för vad de är.
Citera
2016-08-08, 14:35
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
I samma videosekvens ser jag att jag är illa ute i mitt resonemang med dig Basfakta, nämligen angående LJ's förflyttning efter skotten.

Exakt 30.00 in, och några minuters resonerande. https://www.youtube.com/watch?v=525XSRTntKU

Sitter just nu på en urusel internetuppkoppling och kan därför inte titta på några klipp. Men jag antar att du syftar på att LJ trots allt dröjde cirka 1 minut med att börja ta sig uppför trappan efter det att GM försvunnit ur hans sikte.

Det ante mig.

Jag kan utan att förhäva mig själv och utan att på något sätt underkänna de invändningar som framförts av vännerna i tråden ändå säga att jag under lång tid med stor noggrannhet faktiskt granskat tiderna under GM:s flykt och funnit att LJ bör ha väntat så länge. Annars blir resten ologisk.

Men om han tog sig uppför med start ca 23.24 så stämmer tiderna för hans möte med YN i trappan och med YN:s möte med poliserna vid foten av trappan och även LJ:s möte med Christian D i polisbilen på David Bagares gata osv.

Då blir även GM:s möte med GS/ACR på Regeringsgatan logiskt.

På samma sätt kvarstår jag i min uppfattning att det tog GM åtminstone 30-40 sek (jag kan alltså acceptera 10 sek kortare tid efter resonemangen i tråden) att springa uppför trappan.

Jag kvarstår också i att lita på polisens bedömning som säger att YN faktiskt mötte GM på DB gata. Det ter sig för mig inte realistiskt (svårbevisat) att NÅGON ANNAN MAN med GM:s signalement skulle ha sprungit just där just då.

Jag tror alltså inte - som LGWP - att det i verkligheten finns någon "tidslucka" som öppnar för möjligheten att GM sprang åt något annat håll.

Rent logiskt går det att påstå att vi på grund av tiderna inte säkert vet åt vilket håll GM sprang. Det är helt riktigt. Men min sammanvägda bedömning av alla vittnesmål och tider innebär i korthet att GM sprang DB gata österut på den södra trottoaren och att YN då såg honom.

Fram till den punkt någon kan överbevisa mig om motsatsen så kommer jag att utgå från detta i mina vidare resonemang kring GM:s flykt.

Jag och Andersson har ju också som bekant rett ut det mesta och funnit att GM bör ha anlänt sent till mordplatsen. Med "sent" menar jag cirka 1 minut före skotten eftersom jag litar på att Fauzzi/Hellgren såg rätt medan Andersson säger 2-3 minuter före skotten. Ingen av oss vet hur det i verkligheten var med den saken men detta är våra respektive bedömningar.

Jag återkommer till mitt önskemål att vi diskuterar hur GM tog sig till mordplatsen. Jag - och Andersson - utgår från att GM/attentatsgruppen inte i förväg visste vilken väg paret Palme skulle gå vilket innebär att de inte förrän ca 23.18 kunde veta att paret Palme med stor sannolikhet skulle passera Dekorima.
Citera
2016-08-08, 18:10
Medlem
SGDFs avatar
Citat:

Ja det är riktigt att jag trivialiserar polisspåret genom att blanda upp det med tokteorier.

Alcalá däremot blandar upp polisspåret med tokteorier, för att göra det tyngre.

Båda är exempel på illvillig retorik med en agenda.

3230, Kommissarie Dalsgaard, Sven Anérs finskor, de tveksamma bussresenärerna, nazihjälmen och fler, utgör enligt mig och många inte indicier. Att CGÖ har metal piercing hemma är i sin ordning, det vore nästan märkligare om den saknades i samlingarna.

Däremot kliver en civil polis fram till Dalsgaard på mordplatsen någon gång efter 23.35. Vem kan det ha varit? Dalsgaard har också berättat att han funderade på att använda civil polis i eftersöket: "Dalsgaard ville ha in så mycket personal som möjligt till city, särskilt civil. Talade bl a med Koci om att använda gatulangningsgrupperna."

Dalsgaards PM från kvällen vore mumma att få läsa.
Senast redigerad av SGDF 2016-08-08 kl. 18:32.
Citera
2016-08-08, 19:20
Medlem
Basfaktas avatar
Beträffande GM:s ankomst till mordplatsen har jag funderat kring följande:

Den troliga hemvägen för paret Palme bör ha varit att återvända till Rådmansgatans t-bana eller att ta en taxi.

Inte förrän ca kl 23.15 inleddes deras promenad söderut.

Om GM - och eventuellt ännu en alternativ GM - var utpostade vid Tunnelgatan redan vid den tiden verkar det på mig mycket märkligt. Hur kunde de veta att paret Palme skulle passera Tunnelgatan några minuter senare?

En trolig promenadväg hem hade väl varit Kammakargatan eller Adolf Fredriks kyrkogata till Drottninggatan och därifrån söderut i riktning Gamla stan? Eller åtminstone en fullt tänkbar alternativ hemväg.

Om paret Palme efter besöket vid klädbutiken Sari på den östra trottoaren vänt norrut mot Rådmansgatans t-bana hade det också varit märkligt att placera en eller två GM vid Tunnelgatan?

Detta resonemang förutsätter att det inte fanns ytterligare 1-2 GM norr om Grand vilket jag faktiskt har lite svårt att tro. Kallblodiga statsministermördare var väl inte så lätta att ruska fram? Här söktes ju en person som effektivt mördade Palme, undkom polisen och teg för alltid om sitt dåd.

Att ha tillgång till 3-4 GM verkar på mig inte så troligt.

Som ett resultat av min fundering kommer jag fram till att GM och den eventuelle alternative GM anlände till Tunnelgatans östra resp västra sida först 1-2 minuter före mordet. Först då fanns det en hög sannolikhet för att paret Palme skulle passera Dekorima.

Gärningsmannen (x1 eller x2) bör då ha anlänt norrifrån från trakten kring Grand eftersom promenaden tog sin början där och mördaren/mördarna i det läget inte alls visste vart Palme skulle ta vägen.

Eftersom ingen GM siktades av något vittne på den östra trottoaren 2-3 minuter före mordet så bör således GM ha gått söderut på den västra trottoaren och gått över gatan ungefär vid övergångsstället?

Den enda bristen i resonemanget är att inget vittne såg GM gå över gatan 23.19-23.20. IM pratade ju om det långt senare ("släntrade fram...") men det var ju efter långa manglingar med Kanger som ju även lyckades få IM säga att GM stod och väntade 5-7 minuter.

Även vittnet CA säger i sitt vittnesmål att hon trodde att GM och paret Palme sneddade över Sveavägen fram till Dekorima vilket åtminstone i paret Palmes fall är en missuppfattning.

GM kan ju heller inte ha kommit söderifrån. Vad skulle han där att göra klockan 23.15 eller tidigare när paret Palme befann sig vid Grand?

Även om GM "beordrades fram" till mordplatsen av någon med WT så måste han ju rent fysiskt ha befunnit sig någonstans före mordet. Han bör alltså ha funnits på endast 2-3 minuters promenadavstånd från Dekorima för att hinna dit före paret Palme. Varför skulle han stå och invänta order i en sådan position nära Tunnelgatan?

Om paret Palme valt en annan väg (norrut eller västerut) så hade han ju inget ärende alls vid Dekorima.

Vad säger Andersson, SGDF, mvgrippa, boboslacke m fl om detta? Vore intressant att höra er syn på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in