Citat:
Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt. Skulle Alcalá skrivit ut de riktiga namnen i DN 1996, dvs., långt innan Grk kommit med sin rapport? Minell ger jag inte mycket för men det är väl knappast så att han ensam har drivit "polisspåret". Har du överhuvudtaget läst avsnittet "polisspåret" i Grk? Djurfeldt säger jag inget om eftersom det känns ganska löst men polisspåret står väl knappast och faller med Minells misstankar mot Djurfeldt och hans kollegor i piketen
Edit, vad menar du förövrigt med "stackars" Djurfeldt? Hans märkliga agerande måste väl få granskas ordentligt och han förefaller inte vara någon mysig människa som har CGÖ som sin stora idol. Ingen människa jag tycker synd om...
Edit, vad menar du förövrigt med "stackars" Djurfeldt? Hans märkliga agerande måste väl få granskas ordentligt och han förefaller inte vara någon mysig människa som har CGÖ som sin stora idol. Ingen människa jag tycker synd om...
Ja, jag anser att han borde lämnat Djurfeldt utanför i sin DN-artikel 1996. Istället tar han med honom under fingerat namn, år efter att TV3 givit honom och Minell utrymme att dryfta saken i, låt vara, tillrättalagd sändning.
Sven Anér som bråkar om allt, bråkar om att han blivit bortklippt 3 1/2 minuter, ändå är programmen tillräckligt långa.
Jag tycker synd om Djurfeldt och många andra poliser i polisspåret, dom blir som "Pekka" säger, aldrig rentvådda, och PU anstränger sig heller inte nämnvärt för att rentvå dem. Det är egentligen mycket logiskt, deras arbetsbörda är tillräckligt stor som den är vid tidpunkten.
Vad jag vill säga är, att PU inte kommer ge oss ett jota om vilka WT-männen är, alldeles oavsett om dom är inblandade i MOP eller inte. Man aktar sig för att hänga ut folk, det har media klarat av alldeles utmärkt utan hjälp. Om man tittar på programmen så vet man ju när dom avser CGÖ och Tell, utan att deras namn avslöjas.
Du kanske inte tycker Djurfeldt är mysig, men hans förehavanden ÄR väl noga granskade före DN-artikeln -96? Jag visste att han parkerade om en vit folka och kräktes upp en brun Cola före GRK.
Jag idoliserar själv CGÖ, men vad du och jag tycker i den frågan har inte mycket med vem som höll i vapnet att göra.
Det räcker att vara nära mordet så får man räkna med anklagelser av en del. SE, kommissariebilen och pikéten har fått sina beskurna delar, Lisbeth och Mårten Palme har fått sina. Det räcker att uttala sig kritiskt mot Palme, eller ha en S&W för att få sin beskurna del. Men alla har inte samtidigt skjutit OP. Så varför skall alla radas upp och staplas på varandra? Några tror att LGWP är GM. Någon har försökt vittnet LJ, "vad hade han i väskan?".