2016-08-05, 18:29
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hände ju ingenting. Lite mer skrivsugen bara. Trist. Går ju inte köra refill heller i.o.m. att det tar 2-3h innan effekt*.

Hällde ändå i mig lite grann extra nu, 4h senare. Händer väl inget, mer än att - möjligen - nuvarande "effekt" står sig lite längre och jag får svårt att sova...

Märkligt med tanke på vad 30mg gjorde med mig första gången jag tog Elvanse...

*Så frågan kvarstår: separera bort liset?

Såklart det går att fylla på men du får vänta en timme sen slåre på igen
Det är inte märkligt att du fick bra effekt på 30 mg första gången. Om det dalar för snabbt effekten alltså då behöver du höja dosen. Lis' fungerar så att när du tar tex 60 mg får du antagligen samma effekt men det håller i mycket längre så kortfattat så ju mer elvanse du äter ju längre håller effekten i
O du kan ju inte bara hälla i dig ''lite'' grann om du nu ska ta det för ett rus måste du åtminstonde käka upp 150 200 mg.

Svaret på din sista fråga kan ja säga direkt glöm den tanken bara Jag har försökt väldigt länge med det Det finns sätt med syror och trypsin som är tveksamma och är ganska komplicerat ingen man bara gör. Och om du nu mot alla odds i hela världen på nått sätt lyckas få lis till dex så är det endå slöseri för att lisdexamfetaminen har väll ungefär nästan 100 procent biotillgänglighet så om du omvandlar det till dex som inte har lika stor biotillgänglighet så slösar du bara:
Så mitt tips om du vill bli hög på elvanse ta många på samma börja försiktigt med kanske 4 eller 5 kapslar så blire nog bra
Citera
2016-08-06, 13:43
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunky
Såklart det går att fylla på men du får vänta en timme sen slåre på igen.

Näe, 2-3h tar det innan jag känner effekt. Så refills är omöjligt för mig. Tar för lång tid. Tog en igår, och kunde inte somna.

Citat:
Lis' fungerar så att när du tar tex 60 mg får du antagligen samma effekt men det håller i mycket längre så kortfattat så ju mer elvanse du äter ju längre håller effekten i.

Det håller jag inte med om. Påslaget/effekten blir ju högre/mer kännbar, ju mer man tar. Samtidigt sitter det såklart i längre, eftersom det är mer för kroppen att metabolisera/processa.

Citat:
Svaret på din sista fråga kan ja säga direkt glöm den tanken bara.

Verkar som jag får ge upp det, ja. Har väntat 2-3 år på att nån ska komma på nåt DIY-vänligt sätt att separera lysinet och dexamfetaminet.

Citat:
Och om du nu mot alla odds i hela världen på nått sätt lyckas få lis till dex så är det endå slöseri för att lisdexamfetaminen har väll ungefär nästan 100 procent biotillgänglighet så om du omvandlar det till dex som inte har lika stor biotillgänglighet så slösar du bara

Nej, det vore inte alls slöseri med tid - tvärtom. Får man bort lysinet ("lis") så tar kroppen upp allt dexamfetamin på en gång.

(Med lysin "portioneras" dexamfetaminet ut i kroppen. En depot-effekt alltså.)

Man skulle alltså kunna dra linor med omedelbart tillslag.
Citera
2016-08-10, 17:23
Bannlyst
Citat:
Näe, 2-3h tar det innan jag känner effekt. Så refills är omöjligt för mig. Tar för lång tid. Tog en igår, och kunde inte somna.

Det håller jag inte med om. Påslaget/effekten blir ju högre/mer kännbar, ju mer man tar. Samtidigt sitter det såklart i längre, eftersom det är mer för kroppen att metabolisera/processa.

Håller med om det speciellt om man tar 2 dagars avbrott så borde en lagom mängd dos + en lagom mängd dos göra en beng ett långt tag.
Citera
2016-08-12, 18:47
Medlem
kirts avatar
Ganska nyligen fått Elvanse utskrivet av läkare.
Måste nog säga att jag verkligen gillar den, har gått på den lite drygt en månad och fungerar utmärkt på mig
Tycker egentligen den är skönast dom första 3 timmar då den drar igång och man känner att det blir mer och mer och efter ungefär 3 timmar brukar den slå på och efter det känner man väldigt stabil och lugn, känner också att när jag väl gör något så gör jag det till 100% istället för att fuska och tar genvägar, jag känner mig egentligen lite små-tjackad men inte skev och inget rus så det är perfekt.
Har tidigare haft sömnproblem och ej kunnat sova ordentligt på nätter så man har inte fått kontinuerlig sömn sen jag började med Elvanse sover jag hela natten konstant när jag väl somnar tills alarmet ringer och jag känner mig oftast pigg på morgonen när jag vaknar.
Så kortfattat tycker jag Elvanse är perfekt för just mig
Citera
2016-08-13, 18:31
Medlem
Citat:
Är detnågon som har riktig info om hur mycket som kan vara letalt av elvanse. Har tagit 500-600 mg ett tag nu ja mår inte dåligt men är väldigt rädd att hjärtat ska stanna så om någon har info om dödlighet av dexamfetamin och fakta om någon faktist avlidit av det i medicinsk form. För det är ju inte tjack direkt men likt antar jag. Är väldigt ung nyss fyllt 18 så mitt hjärta borde vara väldigt starkt antar jag
Har även lite tolerans har övelevt 1 gram lisdex förut men. var tweakad i 3 dagar nästan

det är svårt o röra sig inte för att man är trött men det känns som kroppen är slut o min hud har blivit skrynklig på händerna som en reptil när ja rör på mig känns det som mina organ ger upp

Låter som vanlig vätskebrist. Kisset är brandgula nästan åt lite bruna hållet förmodar jag? Ett stort glas vatten var eller varannan timme är mitt råd. Magnesium hjälper mig faktiskt och salt maten extra så du blir törstig om du brukar glömma dricka.
Citera
2016-08-13, 19:35
Avstängd
De tre första timmarna pratar många om. När jag testade denna så blev jag väldigt speedad på ett knarkigt sätt utan välmående och ganska irriterad. Efter tre timmar så blev jag som mest funktionell, innan mycket obehag. Problemet med elvanse för mig som har hyggligt grav ADD är att den gör mig precis som jag är med ADD när jag inte känner stress. Alltså, tillsätter H till ADHD. Fungerar utmärkt som partydrog och för att aktivera mig fysiskt men jag vill inte flyga runt i vardagen och multitaska men det skule aldrig skrivas ut för annat än de symptom man upplever är besvärande och där gör metylfenidatet sitt, trots att folk känner sig "insnöade" på den. Något jag själv upplever om jag tar för stor dos (läs: detta inlägg). Rätt dos concerta är för mig tillsammabs med lite levnadsvanor riktigt bra.
Senast redigerad av Tridnod 2016-08-13 kl. 19:40.
Citera
2016-08-14, 19:43
Medlem
Har haft 30mg ett tag, hade 50mg men gick ner till 30 då jag var helt slut efter det.

Kan fastna superlänge i samma sak med livets fokus, ofta nackspärr efter typ (dator då främst dvs hehe).

Iallfall, nu har jag kröt 30mg bra länge och det är ju verkligen en låg dos rent så. När jag läser här nu så påstår ni alltså att om man höjer dosen så håller det främst i längre och inte snabbare "kick" eller vad ma nska säga?

Perfekt isåfall med doshöjning, då jag känner det "tar slut" för fort och jag känner mig seg osv.

En annan fråga; jag upplever att iom den extra vakenhet man får, att jag blivit sämre socialt? Inte när man är som mest speedad, men efteråt typ. Att man är lite off, för mycket i sitt eget huvud, tankar som inte försvinner.

Någon som känner igen sig i det jag menar?
Citera
2016-08-14, 19:52
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Har haft 30mg ett tag, hade 50mg men gick ner till 30 då jag var helt slut efter det.

Kan fastna superlänge i samma sak med livets fokus, ofta nackspärr efter typ (dator då främst dvs hehe).

Iallfall, nu har jag kröt 30mg bra länge och det är ju verkligen en låg dos rent så. När jag läser här nu så påstår ni alltså att om man höjer dosen så håller det främst i längre och inte snabbare "kick" eller vad ma nska säga?

Perfekt isåfall med doshöjning, då jag känner det "tar slut" för fort och jag känner mig seg osv.

En annan fråga; jag upplever att iom den extra vakenhet man får, att jag blivit sämre socialt? Inte när man är som mest speedad, men efteråt typ. Att man är lite off, för mycket i sitt eget huvud, tankar som inte försvinner.

Någon som känner igen sig i det jag menar?
Haft elvanse som medicin. Jag tyckte den var ganska "ojämn" och "opålitlig" antingen pratade jag oavbruten och vae på gott humör eller så var jag tystlåten och tillbakadragen. Låter inte som du ska höja dosen igen? Du sänkte väl för att en högre inte funkade? Det låter som att du skulle bli bättre hjälpt av en annan medicin, tex concerta, som på mig iallafall är mer jämn, hjälper mig att koncentrera mig, jag är lika pratig som "nykter" snöar in mig på samma sätt som på elvanse dock. Men det är inte lika mycket toppar och dalar på olika former av metylfenidat som det är på elvanse för mig.
Citera
2016-08-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Haft elvanse som medicin. Jag tyckte den var ganska "ojämn" och "opålitlig" antingen pratade jag oavbruten och vae på gott humör eller så var jag tystlåten och tillbakadragen. Låter inte som du ska höja dosen igen? Du sänkte väl för att en högre inte funkade? Det låter som att du skulle bli bättre hjälpt av en annan medicin, tex concerta, som på mig iallafall är mer jämn, hjälper mig att koncentrera mig, jag är lika pratig som "nykter" snöar in mig på samma sätt som på elvanse dock. Men det är inte lika mycket toppar och dalar på olika former av metylfenidat som det är på elvanse för mig.
Körde concerta förut men upplevde att jag fick ångest. Idk, så svårt o jämföra på tid såhär.

Funderar seriöst på att skita i all medicin öht, ve tfan inte om det funkar så bra ens mer än för fokus?
Citera
2016-08-16, 08:27
Bannlyst
sänker c-vitamin toleransen?
Citera
2016-08-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
sänker c-vitamin toleransen?

Nej. Amfetaminet lämnar kroppen lite snabbare om du sänker urinens ph-värde med t ex c-vitamin.
Citera
2016-08-16, 10:23
Medlem
Citat:

Verkar som jag får ge upp det, ja. Har väntat 2-3 år på att nån ska komma på nåt DIY-vänligt sätt att separera lysinet och dexamfetaminet.

Det är fullt möjligt att göra det hemma i köket. Började med elvanse i samband med att det omfattades av högkostnadsskydd. Googlade såklart efter sätt att lösgöra dexamfetaminet ur sitt fängelse och hittade en metod på bluelight (tror jag). Orkade aldrig testa och när jag fick attentin som komplement kändes det onödigt. Trots att attentin inte går att snorta. Eller går och går, har du löjligt låg tolerans är det väl möjligt.

Annars ser jag lite mening att göra annat än att svälja skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in