Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-05, 22:11
  #157
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Hur argumenterar du egentligen? Andelen är inte lika relevant som antalet. Om vi säger att det i landet Gullistan bor 10 personer varav en kristen och fem muslimer. Om den kristna mördas är det alltså värre än om två muslimer mördas eftersom muslimerna tillhör en religion som har fler utövare?

I så fall borde du och extremhögern i Europa beklaga er över alla andra mindre minoriteter som mördas av tex IS. Det finns folkgrupper som säkerligen löper 10 000 % större risk att mördas jämfört kristna.

Ja när en grupp är kraftigt överrepresenterade bland dödade så visar det pårasism mot den gruppen. Det är det det handlar om, de är förföljda pga sin tro.
Citera
2016-08-05, 22:15
  #158
Avstängd
speedskaters avatar
RRRR: hör här nu lilla du:

Ingen vill ha med er muslimer att göra, ni är typ som ett mobboffer som tio år senare vill hävda sig.

Ok, bra så.

Typ, varför är det svårt att förstå. Låt oss vara !!!! (jag lovar dig till 100 procent att inga västerlänningar vill ha med araber och muslimer att göra whatsofever..)

Ni sköter erat, vi sköter vårat (lååååååångt ifrån varandra)

deal??
__________________
Senast redigerad av speedskater 2016-08-05 kl. 22:19.
Citera
2016-08-05, 22:37
  #159
Medlem
E.Erikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
En kristen tok på flashback. Ja ja, en har ju rätt att tro på vad en vill, men det är inte direkt förtroendeingivande när någon som argument tar avstamp i sagor om jesus.

Kristna och folk med andra religioner dödas, men betydligt fler muslimer än kristna dödas i Mellanöstern. Vad är din poäng?

Vad jag menar med inbillning är uppfattningen att islam och muslimer skulle utgöra ett hot mot Europa. Enstaka extremister finns förstås, inte minst när IS i spåren av västvärldens krig i Mellanöstern fick medvind i misär och fattigdom, men det är ren masspsykos bland extremhögern när de intalar sig att muslimer i gemen skulle se européer som fiender och att islams företrädare har som mål att "islamisera" Europa. Om vi ska tala om konspirationsteorier så är det mer sannolikt att väst vill kristna hela Mellanöstern. Väst har trots allt startat åtskilliga krig mot muslimska länder och dödat miljontals de senaste årtiondena.
Tråden handlar om facebookgruppen Mitt Kors. Jag antar att de som startat gruppen är kristna. Om du vill förstå vad de vill säga med sitt initiativ måste du per definition lyssna på argument från människor som tror att Jesus är Guds son. Du verkar ha problem med detta vilket tyder på en viss sekt-mentalitet. Accepterar du bara argument från muslimer?

Kristna i Mellan Östern motarbetas, trakasseras, förföljs, fördrivs och dödas av muslimer för att de bekänner Jesus som Herre. Jag hyser inga tvivel om att vi skulle se samma mönster i Sverige om muslimerna hade den styrkepositionen i samhället att de kunde komma undan med detta beteende.

Dina övriga påståenden är bara gamla vanliga muslimska dolkstötslegender som människorna i den muslimska världen när sina mindervärdeskomplex med.
Citera
2016-08-05, 22:38
  #160
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
RRRR: hör här nu lilla du:

Ingen vill ha med er muslimer att göra, ni är typ som ett mobboffer som tio år senare vill hävda sig.

Ok, bra så.

Typ, varför är det svårt att förstå. Låt oss vara !!!! (jag lovar dig till 100 procent att inga västerlänningar vill ha med araber och muslimer att göra whatsofever..)

Ni sköter erat, vi sköter vårat (lååååååångt ifrån varandra)

deal??
Har jag givit dig tillåtelse att uttala dig om vad jag tycker?

Om inte så håll bara käft.
Citera
2016-08-05, 23:22
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrosvensk
Skriv gärna varför du vill gå ur. Typ "Ni har perverterat våra kristna traditioner och sålt ut oss till islam."
Tänkte precis skriva det! Det är jätteviktigt att ni MOTIVERAR SKRIFTLIGT varför ni vill gå ur den Svenska Förrädarkyrkan! Några exempel att ta upp kan vara Ulf Lindgrens inbjudande av shariaförespråkare i SvK, under rubriken "Kristen Tro"... eller biskop Eva Brunne, som föreslog att alla kristna symboler skulle tas bort i Sjömanskyrkan i Stockholm, för att inte reta upp muslimer. Däremot skulle riktningen mot Mecka pekas ut i samma kyrka... Huruvida det skulle reta upp kristna är oväsentligt.

Sen får vi inte glömma biskop Bengt Wadensjö & co i Fisksätra, som finansierar ett kyrko- och moskébygge. Moskédelen ska de eg inte finansiera, men då muzzlorna inte har de pengar som krävs så skramlar SvK mer än gärna. Hela byggnaden ska hänga ihop, med gemensam glasfoajé. "Världsfreden börjar i Fisksätra" var devisen som man körde när man påbörjade detta katastrofprojekt.
Citera
2016-08-05, 23:29
  #162
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Judarna har dock USA och Israels arméer som försvarar dem.
Och det är klart man blir förföljda när man bär sig åt som grisar.

Shia muslimerna har också flera arméer på sin sida. T.ex. Assad regimens fina armé, eller den Iranska armén som också är inblandade.

De kristna har dock ingen armé på sin sida.

Trollar du eller är du så rasistisk och ignorant?

Judar blir inte förföljda och mördade i USA och Israel. De blir förföljda och mördade i länder där mänskliga rättigheter inte följs och där grupper som IS härjar.

Är du så dum att du tror att förföljda shiiter blir mindre förföljda pga att det finns shiiter i andra länder?

Alla Europas länder har väl "kristna arméer" om du utgår från statsreligion eller majoritetens religion.
Citera
2016-08-05, 23:31
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet

Svenska Kyrkan anser alltså att bärande av kors är "okristligt" och "uppviglande".
Svenska Kyrkan kan hoppa och skita, eftersom de satt sin sista potatis. Jag fick ett kristet kors i samband med min konfirmation för hundra år sedan (i just Svenska Kyrkan), precis som de flesta av mina med-konfirmander, och det var då rakt inget problem för SvK om vi bar korsen efteråt...

Bor visserligen i ett extremsekulärt land (FR), men pga flertal terrordåd i islams namn på senare tid, varav det senaste var mot en katolsk präst som fick strupen avsågad av en muslim, så har jag noterat att (särskilt) alltfler män över 60 har börjat bära kors! Faktum är att det verkar vara ngt av en fluga, och inget som jag "inbillar mig" - ser det överallt, bland grannar, i matkön osv. Tidigare var det närmast ett tabu att visa upp kristna religiösa symboler offentligt i sekulära Frankrike, men något har hänt efter 13 november, Nice samt mordet på den gamle prästen.

Ska fan rota i skåpen och se om jag hittar mitt gamla konfirmationskors! Allt för att reta etablissemanget/korankramarna.
__________________
Senast redigerad av weseeyou 2016-08-05 kl. 23:34.
Citera
2016-08-05, 23:33
  #164
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Ja när en grupp är kraftigt överrepresenterade bland dödade så visar det pårasism mot den gruppen. Det är det det handlar om, de är förföljda pga sin tro.

Och det gör deras liv som individer mer skyddsvärt och värt? Vilken otur för den som råkar tillhöra en grupp som är förhållandevis vanlig i regionen.
Citera
2016-08-05, 23:37
  #165
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Tråden handlar om facebookgruppen Mitt Kors. Jag antar att de som startat gruppen är kristna. Om du vill förstå vad de vill säga med sitt initiativ måste du per definition lyssna på argument från människor som tror att Jesus är Guds son. Du verkar ha problem med detta vilket tyder på en viss sekt-mentalitet. Accepterar du bara argument från muslimer?

Kristna i Mellan Östern motarbetas, trakasseras, förföljs, fördrivs och dödas av muslimer för att de bekänner Jesus som Herre. Jag hyser inga tvivel om att vi skulle se samma mönster i Sverige om muslimerna hade den styrkepositionen i samhället att de kunde komma undan med detta beteende.

Dina övriga påståenden är bara gamla vanliga muslimska dolkstötslegender som människorna i den muslimska världen när sina mindervärdeskomplex med.

Du verkar lite förvirrad i din tankegång.

Jag bryr mig inte om ifall argumenten kommer från kristna eller muslimer. Det är helt irrelevant. Om argumenten har sin grund i sagor har de inget större värde för mig. Nu är det en kristen tok som mässar kristendom här i tråden och inte en muslim. Därför responderar jag på den kristna smörjan.
Citera
2016-08-05, 23:37
  #166
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Trollar du eller är du så rasistisk och ignorant?

Judar blir inte förföljda och mördade i USA och Israel. De blir förföljda och mördade i länder där mänskliga rättigheter inte följs och där grupper som IS härjar.

Är du så dum att du tror att förföljda shiiter blir mindre förföljda pga att det finns shiiter i andra länder?

Alla Europas länder har väl "kristna arméer" om du utgår från statsreligion eller majoritetens religion.

Ja, men vi är ju inte där och försvarar dem.
Judarna har ju posteringar på golanhöjderna i Syrien.
Iran är inne i Syrien och kämpar mot IS tillsammans med Assad och Ryssland.
Kurderna har YPG och PKK osv. som stöds av USA.
Sunnimuslimerna har IS och Saudi, Al nusra och alla dessa andra idioter.

Assyrierna har mig veterligen ingen arme som är inne och kämpar i Syrien på deras sida.

Det är klart att det gör skillnad.
__________________
Senast redigerad av bithax 2016-08-05 kl. 23:43.
Citera
2016-08-05, 23:40
  #167
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Fattar inte svenska kyrkan att de gräver sin egen grav...
Citera
2016-08-05, 23:43
  #168
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Exakt vad försöker du säga genom det citatet?
Att kristendomen är välvillig och önskar gott, och ger oss underlättnader för att leva i fred och frid.
Till skillnad från islam...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback