Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-05, 23:45
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Att kristendomen är välvillig och önskar gott, och ger oss underlättnader för att leva i fred och frid.
Till skillnad från islam...
Skilj på kristendom och SvK...
Citera
2016-08-05, 23:49
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Fattar inte svenska kyrkan att de gräver sin egen grav...
Mjo, men då de väljer att följa "världen" istället för Kristus, så väljer de islam - som har stark medvind fn. Kanske rentav vissa präster i SvK funderar på att bli muslimer framöver, skulle då inte förvåna mig ett dugg. Muzzleprällar lär dra större publik än fn, och många präster i SvK (enl personl erfarenhet) har starka narcissistiska drag.
Citera
2016-08-06, 00:05
  #171
Avstängd
jeanclaudevandammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Trollar du eller är du så rasistisk och ignorant?

Judar blir inte förföljda och mördade i USA och Israel. De blir förföljda och mördade i länder där mänskliga rättigheter inte följs och där grupper som IS härjar.

Är du så dum att du tror att förföljda shiiter blir mindre förföljda pga att det finns shiiter i andra länder?

Alla Europas länder har väl "kristna arméer" om du utgår från statsreligion eller majoritetens religion.
hej.
Vad är den underliggande anledningen till att alla muslimska länder är diktaturer?
Kan kalifatet och sharialagarna förenas med demokrati och mänskliga rättigheter? Vad säger koranen och haditherna?
Hur kommer det sig att hederskultur är så utspridd i dessa länder?
Varför åsidosätts kvinnors rättigheter och homosexuellas rättigheter.
Hur kommer det sig att inte ett enda muslimskt land kan behålla fred en längre tid?
Vad säger koranen om icketroende? Har de samma ställning och rättigheter som troende?
Kan det helt enkelt vara så att Islam är en betydande faktor när det kommer till religiös intolerans och förföljning av kristna, judar, hinduer och yazidi i världen?
Är islam byggd på tolerans för andras åsikter? Kan man måla mohammed som rondellhund utan att rentav bli dödad eller få dödshot?
Tycker du inte själv att det nån gång får va slut på daltandet?
__________________
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2016-08-06 kl. 00:09.
Citera
2016-08-06, 00:25
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Fattar inte svenska kyrkan att de gräver sin egen grav...

De är medvetna om sin företroendekris.

Citat:
Med sorg fick jag höra att en person med en årsinkomst på drygt två miljoner lämnade kyrkan trots att han är uppväxt i kyrklig kontext. Han betalar 30 000 kronor i årsavgift till den fattiga församling han bor i. Att han skulle kunna lockas tillbaka har jag svårt att tro.
Citera
2016-08-06, 03:21
  #173
Medlem
Om man nu på allvar skulle vilja stödja en organisation som står upp för det kristna och det arv vi lever i idag, vilken organisation är det man vänder sig till då?
Jag kommer som sagt att gå ur Svenska kyrkan på grund av dess undergivenhet mot islamiseringen och smutskastning vår historia, vart vänder jag mig? Jag bidrar gärna ekonomiskt och med viss del med min tid för de som kämpar att bevara och försvara det kristna och vårt folk.
Citera
2016-08-06, 06:26
  #174
Medlem
E.Erikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du verkar lite förvirrad i din tankegång.

Jag bryr mig inte om ifall argumenten kommer från kristna eller muslimer. Det är helt irrelevant. Om argumenten har sin grund i sagor har de inget större värde för mig. Nu är det en kristen tok som mässar kristendom här i tråden och inte en muslim. Därför responderar jag på den kristna smörjan.
Dina ord får en särskild timbre i en tråd som handlar om stöd för utsatta kristna. Det är uppenbart att du saknar sympati för dem. Du verkar ge uttryck för samma förakt, högmod och hat som muslimerna gör som förföljer kristna. Vem vet, kanske hade du varit en av dem om du bott i något av länderna där du hör hemma...
Citera
2016-08-06, 08:18
  #175
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleris
De är medvetna om sin företroendekris.
Apropå förtroendekrisen tror SVK att det är granskningen av bl a SVK i londons tvivelaktiga ekonomiska agerande som är förklaringen.
För min del är det av mindre betydelse. Istället är det att SVK under flera år och i ökad grad tar avstånd från sig själv och gjort sig till marknadsförare av "Fredens religion". Det senaste om det provocerande med att bära kors blir bara för mycket.

Ta en titt på länken:
https://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=1491407

Den visar att antalet utträden ur SVK MER ÄN FYRDUBBLADES i juni månad jmf med juni 2016. Tror ni kyrkomötet håller på att skita på sig?

Till biskop Antje vill jag bara hälsa: Vi ses i Hades. Att jag hamnar där hyser jag inga stora tvivel om. Frågan är om hon har förstått?👹
Citera
2016-08-06, 08:19
  #176
Medlem
godhetsapostelns avatar
"Kyrkokansliet i Uppsala
Med frågor som rör hela Svenska kyrkan arbetar det nationella kyrkokansliet i Uppsala. Kyrkokansliet företräder också Svenska kyrkan i Sverige och i utlandet......

.....Till kyrkokansliets uppgift hör också att vara Svenska kyrkans samlade röst utåt i det svenska samhället och internationellt"

Taget från deras hemsida: https://www.svenskakyrkan.se/694370

Ja, det var ju bara kyrkokansliets kommunikatör som uttalade sig som privatperson
Citera
2016-08-06, 08:38
  #177
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Och det gör deras liv som individer mer skyddsvärt och värt? Vilken otur för den som råkar tillhöra en grupp som är förhållandevis vanlig i regionen.
Eller så inte eftersom om man är en av många så slinker man lättare undan.

Vi kan säga så här pckså. Muslimer dödar muslimer. De är inte offer för utomståendes rasism. Det är däremot kristna.
Citera
2016-08-06, 09:13
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Det ÄR okristligt att bära och att be till ett kors. I alla fall om man kan sin bibel.
Sedan att det har blivit en tradition att göra så är en helt annan sak.
Är det inte ett kors på självaste bibeln?
Är det inte över korset på bibeln man håller sin hand i vissa situationer?
Citera
2016-08-06, 11:12
  #179
Moderator
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Hur argumenterar du egentligen? Andelen är inte lika relevant som antalet. Om vi säger att det i landet Gullistan bor 10 personer varav en kristen och fem muslimer. Om den kristna mördas är det alltså värre än om två muslimer mördas eftersom muslimerna tillhör en religion som har fler utövare?
Ditt påstående var att det dödas fler muslimer än kristna, och den enkla förklaringen du fick var att det finns betydligt fler muslimer än kristna i området. För att ta ditt eget exempel så är det 50% sannolikhet att en muslim dödas vid ett slumpmässigt mord men endast 10% sannolikhet att den som mördas är kristen. Om då en kristen mördas har det högre signifikans (är mer relevant) än om en muslim mördas.

OnT: Svenska kyrkan förefaller vara mer politisk än religiös vilket i och för sig är ett steg i rätt riktning, dvs. bort från religionen och förhoppningsvis mot en mer verklighetsförankrad världsbild.

Det är många som tror på tomten, men det betyder inte att han finns.
Citera
2016-08-06, 11:28
  #180
Medlem
Såg för många år sedan att det här skulle hända och skyndade mig att gå ur svenska kyrkan. Då bland annat den kvinnliga tokkyrkoherden fick för sig att det var fint att bygga en moské som granne nära kyrkan vi besökte ibland. Det skulle bli ekumeniskt!!! Jo tjena. Som tur var vart det bara en stor vattenfylld grop av moskébygget (i folkmun kallad bönegropen) för de hade inga pengar. Hade visst tänkt skaffa pengar till bygget genom insamlingar från ortens muslimer men de var av olika muslimska falanger så det gick inte. Lyckligtvis. Kommer aldrig att sätta min fot i sv kyrkan igen. Jävla förrädare. Om jag känner otrolig längtan efter kyrkor i framtiden går jag till katolska kyrkan. Osannolikt dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback