Citat:
Ursprungligen postat av
Ballvart
Är inte det ganska uppenbart? Men vill man inte se verkligheten så är det ju bara att sticka huvudet i sanden. Han rusade in utan att se sig för, blev rädd när hunden morrade åt honom och sköt i panik.
Jag tror du missförstod min fråga. Jag kan förstå att du ser detta som ett
möjligt scenario, det gör jag med, men vad är det som talar för att det sannolikt
var så det skedde, till skillnad från t.ex hur hundföraren återgav händelsen?
Varför är det uppenbart? Finns det några belägg för tesen överhuvudtaget annat än att det råkar rimma bäst med det ljus du verkar vilja se våra skjutgalna poliser i?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ballvart
Även efter att han upptäckt hunden fanns möjligheten att retirera.
Utan att den lösa, revirvaktande hunden skulle ha följt efter inkräktaren? Mjo tjena. Och hur vet du att han inte först försökte med det? Har du någon insyn i hur stort avstånd det var mellan platsen Brutus befann sig på när han först upptäckte polismannen, till positionen han till slut blev skjuten på? Han kan ha börjat backa, insett att det inte gick att skapa avstånd mellan hundarna, och först därefter skjutit.
Man ska komma ihåg att hundägaren låg och sov och väcktes av morrande hundar utanför - då klev hon yrvaken upp ur sängen och gick in i ett angränsande rum (badrummet om jag minns rätt), öppnade fönstret där och tittade ut varpå hon sedan såg polismannen dra pistolen och skjuta Brutus. Det bör ha förflutit åtminstone en viss liten tid mellan den första konfrontationen och det avfyrade skottet så att polisen ska ha skjutit från höften "i panik" så fort Brutus morrade ger jag inte mycket för, det känns tämligen uppenbart att så inte skedde pga att då hade det nog snarare varit skottet hundägaren hade väckts av, och inte morrande skällande hundar som bråkade utanför.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ballvart
En annan fråga är om polishunden angrep hunden som bodde där? Då kan det ha varit så att hundföraren sköt den andra hunden för att kunna springa vidare och undvika att den angripna hunden kunde försvara sig.
Ja, det kan ju också ha varit så att polishundföraren aktivt var på jakt efter stackars oskyldiga små djur att skjuta i grannskapet. Kanske hade han redan skjutit flera andra hundar innan som ingen fått kännedom om pga att han kallblodigt avrättade familjerna också. Kanske var han där på uppdrag av kineserna som ville mala ner hundarna till mat. Man vet aldrig.