Citat:
Ursprungligen postat av
Ballvart
Inget konstigt alls. Det räcker med att ha normal syn och hörsel
Gör det? Ser man igenom buskar då? Hör man en hund som ligger stilla och vilar, kanske t.o.m sover?
Jag har inga personliga anledningar att försvara polisen, mig gör det detsamma vem som är den felande parten, jag ser bara kallt och logiskt på saken att det vore väldigt lätt att missa en hund som ligger och tar det lugnt en tidig morgon i en lummig villaträdgård, precis som det kan vara väldigt svårt att lösa en situation där man själv har en hund i koppel och blir angripen av en annan lös hund vars ägare inte finns i närheten.
Att backa från en aggressiv revirvaktande hund brukar nämligen lätt resultera i att den följer efter tills ägaren får stopp på den när den väl är i "tokläge", det är långt ifrån alla hundar som lyssnar på kommandon från främlingar och att få en främmande lös större hund på 60-70 kilo under kontroll med bara en fri hand, utan något att binda den med och samtidigt som man försöker kontrollera sin egen hund med den andra handen, lär inte heller vara helt lätt. När man inte vet något om hundens personlighet och ev. aggressionsproblematik förstår jag absolut att man inte chansar när ägaren lyser med sin frånvaro.
Det faktum att du dock inte kan föreställa dig några sådana alternativa slutsatser samt din otrevliga ton och personangreppen säger dock också väldigt mycket om dig, jag antar att du är av personlighetstypen "känslostyrd hatare" och att vidare diskussion stödd på logiska argument är meningslös då det bara lär resultera i en massa bråk och tjafs som förstör tråden - som vanligt.