2016-08-04, 21:43
  #1153
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vilka är det nu som uppfunnit räddningsflotten, strykjärnet, spisen, kevlarn, glassmaskinen, reflexfritt glas, signalraketen, övervakningskameran, cirkelsågen, rollatorn och så vidare? Ännu en gång postar jag följande länkar:

Just lol.

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Har de aldrig bidragit med något?! Gå tillbaka till min ovanstående kommentar och läs om samtliga geniala kvinnor som satte avtryck i historien. Vilka är det som bidrar med att föda och uppfostra framtidens arbetskraft? Idag har kvinnorna genom preventivmedel makten över den reproduktiva delen. De kan välja bort barn om det inte finns tillräckligt med utbyggd barnomsorg.

Barn är något som kvinnor vill ha för att garantera försörjning från män. Män kan vänta tills de är 50 och skaffa barn med 18 åringar. Då blir deras generation av kvinnor barnlösa.

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Någonsin hört talas om ingenjörer med ledarbefattningar? Chefer har som bekant en hel del administrativa uppgifter att utföra. De sovjetiska kvinnliga ingenjörerna fick sparken helt enkelt för att männen ville ta över deras chefsjobb. Läs förresten hela artikeln och inte bara "cherry-pickade" delar som passar din sjukligt misogyna ståndpunkt.

Läs studien som det hänvisas till. Det står explicit att kvinnor inte fick administrativa chefsbefattningar.

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
http://www.smithsonianmag.com/smart-news/soviet-russia-had-a-better-record-of-training-women-in-stem-than-america-does-today-180948141/

"Between 1962 and 1964, 40 percent of the chemistry PhD's awarded in Soviet Russia went to women. At that same time in the United States, that number was a measly five percent. In 2006, that number was still lower than the Soviets' from the '60s—just 35 percent, according to the American Institute of Physics Research Center. In 2012, still only 37 percent of chemistry PhDs in America went to women."

Sovjetiska kvinnliga kemister med filosofie doktorsexamen varken bryggde kaffe eller jobbade som sekreterare.

Du är en duktig papegoja som pladdrar hela tiden samma nonsens om och om och om igen. Det är bara trist.

Du kan kallt räkna med att de var sekreterare.
Citera
2016-08-04, 21:50
  #1154
Medlem
FruStormuftis avatar
För att inte behöva bli sammanblandade med er, ni som är nollor här i tråden. Ni fjortisar utan chans eller vilja till univertitetsutbildning.
Det är det enda skälet, idiot.
(Ditt fel när saker går snett)
Citera
2016-08-04, 21:58
  #1155
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag svarar som Cineasten: "Aha, så när jag och kollegorna räddar liv, vårdar svårt sjuka och skadade så är det bara trams? Du är verkligen seriös du. Säger du det när dina ungar har sprungit ut framför en bil eller när din fete man rullat nedför trapporna och brutit nacken?"

Men de flesta kvinnor i vården jobbar inte med att rädda liv. Har du varit på ett sjukhus nyligen? De sitter och fikar och småpratar.

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Så män köper inga kläder, skor, schampo, balsam och så vidare? Går de ut både smutsiga och nakna? Bara för att de inte vill köpa sådant skräp?

Även mäns förmögenheter kommer från sina fäders. Särskilt förr i tiden då endast sönerna fick ärva familjeförmögenheten. Fler kvinnor än förr skaffar sig egna rikedomar genom att arbeta ihop dem i sina egna företag. Hälften av världens rikaste kvinnor kommer från Kina.

Varför tror du att rika kvinnor skulle vara EMOT kvinnors rättigheter och säga att de är EMOT att kvinnor får rösta om de blev tillfrågade? Dina befängda påståenden kan du i alla fall inte styrka.

1) Män konsumerar inte i närheten av vad kvinnor konsumerar.

2) Ja men män förvaltade förmögenheterna.

3) De kvinnor som tjänar sina egna pengar är undantag.

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Hur vårdar man en cancersjuk dotter? Eller en multihandikappad bror med många livshotande sjukdomar? Det krävs faktiskt avancerad utbildning till att kunna ge adekvat vård till svårt sjuka eller gamla anhöriga.

Din ignorans är så uppenbar att jag tar mig för pannan.

Men majoriteten av vården är inte cancer patienter och multi-handikappade. Om vi tittar på äldrevården är det saker som vem som helst kan göra hemma. Den enda anledningen till att det finns skatte-finansierad äldrevård är att kvinnor är för lata för att ta hand om sina äldre.

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det är endast skillnad i status. Och skillnad i arbetsförhållanden. En kirurg kan ha uppemot 70 timmars arbetsvecka och obekväma arbetstider.

Idag är 20 % av de svenska kirurgerna kvinnor. Siffran stiger i och med att fler kvinnor blir läkare. Inte 1 % som du fått för dig. Med tanke på de långa arbetsdagarna och oregelbundna arbetstiderna är den nuvarande siffran ca 20 % en relativt hyfsad siffra. Kvinnor har ju fortfarande det största ansvaret för hem och barn.

En av mina kusiner var kirurg och tjänstgjorde något år i sultanatet i Brunei för många år sedan. Enligt honom innebär allmän kirurgi huvudsakligen rutiningrepp. För att bli hjärnkirurg eller transplantationskirurg krävs ytterligare utbildning. Min kusin anser att allmänmedicin och psykiatri hör till de mer krävande specialistområdena, trots att de till skillnad från kirurgi är lättare att förena med hem och barn. En specialitet blir inte per automatik mer värdelös och mindre intellektuellt krävande bara för att fler kvinnor än män väljer den. Jag litar mer på hans omdömen än ditt sinnesslöa pladder och ständiga kvinnoförakt.


1) Och hur många av dem är inkvoterade av PK-skäl? Hur många kommer att vara kvar om 10 år?

2) Det är inget tvång att ha hem och barn. Kvinnor väljer hem och barn som en ursäkt för att slippa jobba när de har tröttnat på att leka affär.

3) Men allmänmedicin är väl att sitta och ta emot folk på en vårdcentral? Hur är det krävande? Allt "psyk" relaterat är trams det är därför som kvinnor väljer det. En bekant till min familj är psykolog och det är hög lol faktor på det.

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Män begår brott av andra skäl. Det är bara några procent av kvinnorna som dras till kriminella män. De flesta våldsbrottslingar har lägre medel-IQ. Alltså korkade losers som arbetsgivare inte vill anställa. Kvinnor vill inte inleda relationer med imbecilla och våldsamma losers.

Ja, som du med ditt tramsiga tjatter. En person med en IQ 55-70 räknas som lindrigt utvecklingsstörd. Idag är kvinnorna i snitt lika intelligenta som männen. Dessutom har den manliga variabiliteten minskat över tid, är mindre och t o m obefintlig i länder med mer jämställd kultur. Det finns vetenskapliga studier som styrker att kvinnans IQ är i paritet med mannens.

Det återstår att se.

Men det är ju inte så i verkligheten det kan vem som helst se. Till exempel många kvinnor har svårt att sköta sin egen ekonomi utan en man. Är man inte på gränsen till utvecklingsstörd då?

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Inte ens du duger till sex eftersom du sitter här på FB och sprider misogyn dynga hela dagarna. Vem ser efter dina två små barn när du sitter fastklistrad vid datorn/surfplattan från morgon till kväll och postar skitinlägg eller laddar upp trista bilder på din kropp? Är det din fete man som passar dem?

Jag har barnflicka.
Citera
2016-08-04, 23:27
  #1156
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
.....
Off-topic! Den här tråden heter "Argument MOT kvinnors rösträtt" och handlar inte om den svenska sexköpslagen. Jag skrev faktiskt i mitt förra inlägg att vi skulle sätta punkt för diskussionen eftersom den inte handlade om sakfrågan.
Citera
2016-08-05, 01:05
  #1157
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men de flesta kvinnor i vården jobbar inte med att rädda liv. Har du varit på ett sjukhus nyligen? De sitter och fikar och småpratar.



1) Män konsumerar inte i närheten av vad kvinnor konsumerar.

2) Ja men män förvaltade förmögenheterna.

3) De kvinnor som tjänar sina egna pengar är undantag.



Men majoriteten av vården är inte cancer patienter och multi-handikappade. Om vi tittar på äldrevården är det saker som vem som helst kan göra hemma. Den enda anledningen till att det finns skatte-finansierad äldrevård är att kvinnor är för lata för att ta hand om sina äldre.



1) Och hur många av dem är inkvoterade av PK-skäl? Hur många kommer att vara kvar om 10 år?

2) Det är inget tvång att ha hem och barn. Kvinnor väljer hem och barn som en ursäkt för att slippa jobba när de har tröttnat på att leka affär.

3) Men allmänmedicin är väl att sitta och ta emot folk på en vårdcentral? Hur är det krävande? Allt "psyk" relaterat är trams det är därför som kvinnor väljer det. En bekant till min familj är psykolog och det är hög lol faktor på det.



Men det är ju inte så i verkligheten det kan vem som helst se. Till exempel många kvinnor har svårt att sköta sin egen ekonomi utan en man. Är man inte på gränsen till utvecklingsstörd då?



Jag har barnflicka.
Jag jobbar för helvete på ett akutsjukhus, ett av Sveriges värsta så jag vet nog fan hur det ser ut. Inte har de tid att sitta och fika och småprata iaf din dumma kossa.

Du vet absolut noll om hur geriatriken ser ut 2016. Dagens patienter är multisjuka och kräver mycket resurser. Var bara tyst för du gör bort dig. Svensk akutsjukvård går på knäna idag vilket i stort sett alla vet utom du.
Jobb på vårdcentralen är föstås inte lika hektiskt som akuten men de kan ha det ganska tufft trots att du inte begriper det.
Vad har "din bekants" psykologijobb med psykiatri eller akutsjukvård att göra? Psykologer är inte läkare vilket däremot psykiater är. Psyk är jävligt tufft, särskilt för de som jobbar på stormen.
Om du har barnflicka kan jag förstå att du har tid att fläka ut dig på nätet och skriva misogynt skit här.
__________________
Senast redigerad av Cineasten 2016-08-05 kl. 01:13.
Citera
2016-08-05, 08:18
  #1158
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag jobbar för helvete på ett akutsjukhus, ett av Sveriges värsta så jag vet nog fan hur det ser ut. Inte har de tid att sitta och fika och småprata iaf din dumma kossa.

Du vet absolut noll om hur geriatriken ser ut 2016. Dagens patienter är multisjuka och kräver mycket resurser. Var bara tyst för du gör bort dig. Svensk akutsjukvård går på knäna idag vilket i stort sett alla vet utom du.
Jobb på vårdcentralen är föstås inte lika hektiskt som akuten men de kan ha det ganska tufft trots att du inte begriper det.
Vad har "din bekants" psykologijobb med psykiatri eller akutsjukvård att göra? Psykologer är inte läkare vilket däremot psykiater är. Psyk är jävligt tufft, särskilt för de som jobbar på stormen.
Om du har barnflicka kan jag förstå att du har tid att fläka ut dig på nätet och skriva misogynt skit här.

1) Så varför är väntetiden på akuten flera timmar? Det skulle inte vara så om det var 100% män.

2) Jag har jobbat på ett ålderdomshem som kock. De som jobbar där kör runt gamlingarna i rullstol och sitter och fikar med dem. Kvinnor kunde lätt göra det hemma men de är för själviska och värdelösa för det.

3) Psyk som psyk. Att sitta och prata med folk är trams.

4) Poängen är att det mesta av välfärden går ut på att kvinnor ska slippa göra någonting i hemmet för att de inte känner för det. Det finns bara för att kvinnor har rösträtt och kan rösta för att det ska fortsätta i all evighet på mäns pengar.
Citera
2016-08-05, 09:29
  #1159
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Likväl måste basfunktioner levereras på ett eller annat sätt, antingen inhemskt eller från någon annanstans. Oavsett var, så är det fortfarande män som står för den biten. Som jag sade, kvinnor är inte obsoleta eller mindre värda bara för det. Det jag stör mig på, är att det hackas konstant på män speciellt från feministiskt håll. Är inte det höjden av otacksamhet så säg.

Majoriteten av våra varor i dagliga livet tillverkas i asien. Jag är inte så säker på att majoriteten av de prylar du nyttjar på en dag tillverkat av män. Jag vet inte vad du tycker, men kläder är rätt bra att ha, speciellt på vintern
Citera
2016-08-05, 09:33
  #1160
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men de flesta kvinnor i vården jobbar inte med att rädda liv. Har du varit på ett sjukhus nyligen? De sitter och fikar och småpratar.


Läkarkåren är den yrkesgrupp som har jämnast könsfördelning, 50/50.

Sällan man ser en "skribent" här på flashback som har fel i precis alla påståenden. Imponerande!
Citera
2016-08-05, 09:37
  #1161
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Om du inte ens vet det så finner jag ingen orsak att diskutera vidare med dig då du tillhör en av de förtappade i min bok. Ja, de senaste 70 åren har varit mycket bra. Frågan är om vi vill fortsätta åtnjuta relativt lugn och fred i väst även i framtiden. Läs lite om Roms fall. Där finns många paralleller med väst.

För att återknyta till trådens ämne, så är det starkaste argumentet emot kvinnlig rösträtt just detta. Många kvinnor, speciellt yngre, är otroligt naiva och förstår inte värdet i en kulturell enhetlighet. De röstar med känslor och tror att vi kan bjuda hit alla världens folk utan problem. Även många förslappade män tror detta, och deras rösträtt tvivlar jag också på. Vad tror du kommer hända när/om Europa åker på en riktigt fet ekonomisk baksmälla? Tror du alla nytillkomna människor kommer känna lojalitet gentemot Europa? Tror du att dom vill dra sitt strå till stacken i tider av nöd? Tror du dom kommer känna solidaritet och lojalitet mot folket av Europa när svångremmen dras åt?
Du kan ju se hur många av dessa beter sig redan nu, för att få en liten glimt av framtiden ifall inget görs.

Nu ska det bakas in i historia alltså. Det är alltid lika roligt när folk ska försöka dra paralleller med romarriket och dagens globala värld. Kan inte du berätta lite mer om dessa "paralleller"?

Aha, så alla som inte tycker som du, eller håller med dig i sakfrågor har alltså förbrukat sin rösträtt? Det låter ju jävligt intelligent!
Citera
2016-08-05, 09:44
  #1162
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Läkarkåren är den yrkesgrupp som har jämnast könsfördelning, 50/50.

Sällan man ser en "skribent" här på flashback som har fel i precis alla påståenden. Imponerande!

1) Men kvinnor jobbar generellt deltid och i de lättaste områdena. Män jobbar övertid och i de svåraste områdena.

2) De flesta kvinnor i vården är inte läkare de är olika sorters sköterskor som sitter och slappar på jobbet.
Citera
2016-08-05, 09:52
  #1163
Medlem
Babianens avatar
Här är ett exempel på kvinnor i vården, Mannen föll ihop och dog - då gick läkarsekreteraren

Citat:
LANDSKRONA. Den 41-årige mannen föll ihop och dog framför ögonen på den 62-åriga läkarsekreteraren.
”Jag gjorde inget, jag gick istället upp på min avdelning och började arbeta”, berättade hon senare för polisen.

Citat:
Det var tidigt i tisdags morse som läkarsekreteraren tog ett bloss i rökrutan utanför sjukhusets entré i Landskrona.
Hon har uppgett att en man då kom fram till henne för att tigga en cigarett, berättar Åsa Hofvendahl, dödsfallsutredare vid polisen i Helsingborg. Hon nekade honom men när hon tände sin egen cigarett föll mannen plötsligt ihop.
Hittades av andra
Hon gick då därifrån utan att se hur det var med mannen och utan att tillkalla hjälp.
På väg därifrån, fortfarande med den brinnande cigaretten i handen, mötte läkarsekreteraren en kollega som påtalade att hon inte fick röka där.
Jag ville inte stå kvar i rökrutan eftersom det ligger man där, svarade läkarsekreteraren och därefter gick de båda kvinnorna tillsammans in på sjukhuset.

skulle 2 män bete sig så här? Nej just det. Det här bevisar att kvinnor är fittiga och själviska och därför missbrukar de rösträtten för att gynna sig själva på alla andra bekostnad.
Citera
2016-08-05, 09:54
  #1164
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men kvinnor jobbar generellt deltid och i de lättaste områdena. Män jobbar övertid och i de svåraste områdena.

2) De flesta kvinnor i vården är inte läkare de är olika sorters sköterskor som sitter och slappar på jobbet.

Det vill jag ha statistik på tack! Det ska vara statistik specifikt för läkarkåren. Jag vill också ha ett bevis för vilka arbetsfält som är de "svåraste" områdena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in