Citat:
Just lol.
Citat:
Har de aldrig bidragit med något?!
Gå tillbaka till min ovanstående kommentar och läs om samtliga geniala kvinnor som satte avtryck i historien. Vilka är det som bidrar med att föda och uppfostra framtidens arbetskraft? Idag har kvinnorna genom preventivmedel makten över den reproduktiva delen. De kan välja bort barn om det inte finns tillräckligt med utbyggd barnomsorg.
Gå tillbaka till min ovanstående kommentar och läs om samtliga geniala kvinnor som satte avtryck i historien. Vilka är det som bidrar med att föda och uppfostra framtidens arbetskraft? Idag har kvinnorna genom preventivmedel makten över den reproduktiva delen. De kan välja bort barn om det inte finns tillräckligt med utbyggd barnomsorg.Barn är något som kvinnor vill ha för att garantera försörjning från män. Män kan vänta tills de är 50 och skaffa barn med 18 åringar. Då blir deras generation av kvinnor barnlösa.
Citat:
Någonsin hört talas om ingenjörer med ledarbefattningar? Chefer har som bekant en hel del administrativa uppgifter att utföra. De sovjetiska kvinnliga ingenjörerna fick sparken helt enkelt för att männen ville ta över deras chefsjobb. Läs förresten hela artikeln och inte bara "cherry-pickade" delar som passar din sjukligt misogyna ståndpunkt.
Läs studien som det hänvisas till. Det står explicit att kvinnor inte fick administrativa chefsbefattningar.
Citat:
http://www.smithsonianmag.com/smart-news/soviet-russia-had-a-better-record-of-training-women-in-stem-than-america-does-today-180948141/
"Between 1962 and 1964, 40 percent of the chemistry PhD's awarded in Soviet Russia went to women. At that same time in the United States, that number was a measly five percent. In 2006, that number was still lower than the Soviets' from the '60s—just 35 percent, according to the American Institute of Physics Research Center. In 2012, still only 37 percent of chemistry PhDs in America went to women."
Sovjetiska kvinnliga kemister med filosofie doktorsexamen varken bryggde kaffe eller jobbade som sekreterare.
Du är en duktig papegoja som pladdrar hela tiden samma nonsens om och om och om igen. Det är bara trist.
"Between 1962 and 1964, 40 percent of the chemistry PhD's awarded in Soviet Russia went to women. At that same time in the United States, that number was a measly five percent. In 2006, that number was still lower than the Soviets' from the '60s—just 35 percent, according to the American Institute of Physics Research Center. In 2012, still only 37 percent of chemistry PhDs in America went to women."
Sovjetiska kvinnliga kemister med filosofie doktorsexamen varken bryggde kaffe eller jobbade som sekreterare.
Du är en duktig papegoja som pladdrar hela tiden samma nonsens om och om och om igen. Det är bara trist.
Du kan kallt räkna med att de var sekreterare.

