2016-08-04, 22:46
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Dream Twister verkar mena att det är orimligt att tro att det går att hyra en stuga eller hus i glesbygd i Dalarna till rimlig kostnad. Visst, Dalarna är väl mer turistort än där jag bor men ändå, det är väl en rätt ålderstigen befolkning med rätt hög andel utflyttade som vill ha sina hus kvar ändå. Att hon därför var tvungen att bo med människor hon inte var medveten om (du hör hur absurt det låter).
I ett läge att behöva finna nytt boende, pga att stugan hon bodde i brann ner, så kan hon väl rimligtvist ha kännt ett än större behov av att inte vara ensam.
Citera
2016-08-04, 22:47
Medlem
Citat:
När någon påstår något som inte nödvändigtvis stämmer med den erfarenhet jag har av det som diskuteras. Jag är inte så trevlig och mys pys att jag har lust att låtsas vara en sagotant som utbrister "oj vad duktigt" inför argument och påståenden som är på dagisnivå för att vissa har svårt att uppfatta företeelser och samband som kan vara ganska komplexa.

Det är nog ingen här som säger emot dig, det är många idioter inblandade, med komplexa bakgrunder, med komplexa mordplaneringar, komplexa handlingar, komplexa dumpningar...
Citera
2016-08-04, 22:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
När någon påstår något som inte nödvändigtvis stämmer med den erfarenhet jag har av det som diskuteras. Jag är inte så trevlig och mys pys att jag har lust att låtsas vara en sagotant som utbrister "oj vad duktigt" inför argument och påståenden som är på dagisnivå för att vissa har svårt att uppfatta företeelser och samband som kan vara ganska komplexa.
Men du vet inte vad verkligheten var i detta fall. Och du kan inte applicera dina värderingar på andra. Med tanke på att du själv är missbrukare och dömd för brott så saknar ditt moraliserande dessutom en hel del trovärdighet. Bara acceptera det, hon tyckte tydligen att den bästa planen vid tidpunkten var att bli inneboende en tid; kanske var det inte helt uppenbart att det skulle leda till hennes död va?
Eftertankens kranka blekhet...
Citera
2016-08-04, 22:49
Medlem
Citat:

Du förstår, din erfarenhet är INTE RELEVANT I DETTA MORD?
Citera
2016-08-04, 22:52
Medlem
seankro2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Det kan jag tala om för dig, hur det är för mig, och min familj...
Hade vi vetat om hur hon hade det, hade vi åkt direkt till Borlänge och hämtat henne.
Då hon varit inneboende hos mig förut. Några månader. Efter en separation, och skulle få en fristad att fundera ut på vad hon skulle göra i livet just då. Det resulterade till flytt och jobb, och ännumer jobb i norge.. och där tappade vi kontakten, när hon flyttade till norge.. tyvärr..

Lite märkligt är det ändå att bo som inneboende för jämnan i den åldern. Hmm fast å andra sidan så har hon missbrukat ett x antal år, vilket kan förklara hennes oförmåga i flera avseenden...
Citera
2016-08-04, 22:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
I ett läge att behöva finna nytt boende, pga att stugan hon bodde i brann ner, så kan hon väl rimligtvist ha kännt ett än större behov av att inte vara ensam.

Vad man känner att man behöver och vad man faktiskt behöver kan vara olika, hon kanske faktiskt just precis behövde vara ensam?
Citera
2016-08-04, 22:55
Medlem
Citat:

Jag har faktiskt inte ägnat mig åt något evangelium om hur hon borde ha gjort, jag har bett några skruva ner volymen på gospel om att hon var en hjälpsam totalt hjälplös grönsak utan förmåga till något alls eftersom det rimligtvis inte kan stämma.

Ojojoj, vad du är duktig!!!
Citat
"Hon var en hjälpsam totalt hjälplös grönsak utan förmåga till något alls eftersom det rimligtvis inte kan stämma"
Slut citat..
Vart har du sett någon skriva det???
Det är ju DU SOM UTTRYCKER DET SÅ!!
Så förklara VAD DU MENAR!!!
Citera
2016-08-04, 23:01
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Vad man känner att man behöver och vad man faktiskt behöver kan vara olika, hon kanske faktiskt just precis behövde vara ensam?
Faktiskt? Ja, var så god och presentera fakta på det..
Hade du varit bättre påläst här så borde du rimligtvist inte ställa en sådan motfråga. Nu framstår du mest bara som ett troll.
Inneboende-frågan är inget nytt ämne i denna tråd.
Citera
2016-08-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Men kära hjärtanens då, vad är det för jävla terapisnack... det är nog sånt du själv fått i terapi, att alla behov behöver inte svaras upp på en gång. Det du försöker med är projecera över något på Madde som är ditt eget... lägg ner, terapidravel..

Citat:
Ursprungligen postat av seankro2
Lite märkligt är det ändå att bo som inneboende för jämnan i den åldern. Hmm fast å andra sidan så har hon missbrukat ett x antal år, vilket kan förklara hennes oförmåga i flera avseenden...

Människor som riskerar att leva, och gärna utifrån de, som de är ämnade att vara, spelar ingen roll vilket kön, utgår ifrån vilken människa som helst, riskerar också att förlora..
Man äger ingenting här livet, inte ens sina egna barn...
Men människor som hellre lever safety, får kanske inte heller uppleva saker i livet som de som vågar leva..
Men för den skull, ska det ju inte sluta med att man blir planerat bragd om livet på det sätt hon blivit...
Finns inte en jäkla ursäkt till det..
Citera
2016-08-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Vad grundar du det på? Med hennes intresse av att rädda kriminella på glid framstår det som högst troligt att hon drogs till de personer som nu mördat henne; eller tror du att hon gick kurser om kriminalitet för sin egen skull?

Jo, där fanns hon (Lexbase) fast det visste du kanske redan? https://lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=delbom&Search%5Bper sonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det har ju framkommit att hon blivit av med körkortet så gissningsvis handlar förekomsten om rattfylleri. Icke desto mindre fick hon ju kontrakt på lägenhet.

Falu tingsrätt 2016-03-18:
Citat:
Brott som den tilltalade döms för
Brott mot lagen om förbud mot vissa radar- och laserinstrument, 3 § lagen (1988:15) om
förbud mot vissa radar- och laserinstrument
Senast redigerad av Joakim65 2016-08-04 kl. 23:16.
Citera
2016-08-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Bra att få veta- vad det egentligen gällde-
så många antydningar om andra brott har gjorts.
Citera
2016-08-04, 23:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Se där... Laserkvinnan. Kanske var det i Norge man drog körkortet då.
Spelade som sagt var ingen roll vad avser hyreskontrakt iaf.

Edit: Eller drar man KK även för ett slikt brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in