Citat:
Jag har svårt för när folk uppenbart hittar på och kommer med uppgifter utan belägg. Tänker då inte redovisa en massa saker bara för att överbevisa dessa.Det var inte riktigt så jag menade, jag kanske uttryckte mig lite klumpigt, men det jag har hakat upp mig på i diskussionen är att en del verkar 100% säkra på att det inte finns några förmildrande omständigheter, jag tog bara det här med vapnet som ett exempel. Och nej, jag har inte heller fått den uppfattningen att Madde på något sätt skulle vara en våldsam person. Ryktet om kontakten med MC-gäng fick mig dock att reagera. Kanske hon ville ha sina pengar tillbaka (eller ja, självklart ville hon det), hon kanske har "hotat" gänget med MC-klubb helt utan uppbackning, eller kanske fanns det en koppling, vad vet jag... Det jag menade var mer att det kanske inte fanns något belägg för hennes "hot", men att hjärngänget uppfattade det på så sätt och därför kände sig rent fysikt hotade...
Jag bara spekulerar bara jag med, jag har bara svårt för när folk påstår att dom vet saker, utan att kunna redovisa för hur....
Jag bara spekulerar bara jag med, jag har bara svårt för när folk påstår att dom vet saker, utan att kunna redovisa för hur....
För att ta ditt "vifta med pistol"-exempel..
Citat:
När jag nämnde det där med pistol/machete, så tänkte jag som så, att om hon kom och viftade med ett vapen, så kanske gruppen gemensamt överföll henne, eftersom det verkar konstaterat att de är delvis svaga personer vi har att gör med här, kanske kände gruppen att hotet var större än det egentligen var, att de kände att det var de som var de svaga gentemot Madde och att detta resulterade i att motangreppet blev kraftigare än väntat.
Citat:
Din jämförelse haltar en del. Inte minst för att ditt exempel handlar om egendom medan detta fall handlar om ett människoliv...
Det där med planering igen....jag menar, jag tror inte att jag är den enda som någon gång uttryckt hot om något brott (oftast i affekt, eller på grund av någon struntsak: -Om grannen snor min parkeringsplats en gång till, så ska jag slå sönder dennes bil, är ett exempel. Om sedan grannens bil blir sönderslagen och jag inte har något alibi, så kan jag ju tyvärr åka fast för något jag inte gjort, bara för att brottet var planerat och någon har hört mig uttrycka saken tidigare, därför är det av yttersta vikt att alla bevis kommer fram, och att till exempel grannens barn inte är dem som ska döma)
Nu tror jag ju inte att någon av dessa personer är oskyldiga, men kanske inte alla är skyldiga till själva mordet, även om rubriceringen förändras under utredningens gång.
Det där med planering igen....jag menar, jag tror inte att jag är den enda som någon gång uttryckt hot om något brott (oftast i affekt, eller på grund av någon struntsak: -Om grannen snor min parkeringsplats en gång till, så ska jag slå sönder dennes bil, är ett exempel. Om sedan grannens bil blir sönderslagen och jag inte har något alibi, så kan jag ju tyvärr åka fast för något jag inte gjort, bara för att brottet var planerat och någon har hört mig uttrycka saken tidigare, därför är det av yttersta vikt att alla bevis kommer fram, och att till exempel grannens barn inte är dem som ska döma)
Nu tror jag ju inte att någon av dessa personer är oskyldiga, men kanske inte alla är skyldiga till själva mordet, även om rubriceringen förändras under utredningens gång.
Visst, jag är inte heller 100% säker på att alla MGM verkligen var GM, men erkännanden har gjorts och då det är ett helt gäng med flera "frispråkiga" som förhörs om händelserna så blir det ju liten risk för att det hela fastnar vid "ord som står mot ord".
Citat:
Instämmer.
Det skulle förvåna mig även om det samtidigt vore en lättnad. Mina förväntningar på resultatet av omförhandlingarna på fredag inskränker sig till en preview på hur starkt åklagarens fall är, vilka som blir omhäktade och för vad.
Jag trodde först att detta skulle kunna bli relativt snabbt avklarat. Semestertider spelar förstås roll, men så drar nog utredarna och åklagaren medvetet ut på tiden - de häktade blir nog inte mindre språksamma där de nu befinner sig.

visst svårt för några att förstå och inse att gänget planerat och genomfört ett bestialiskt mord-så varför vill man inte tro att gänget begått mordet? Skylla på Ha? Och smutskasta mordoffret !