2016-08-04, 17:37
Medlem
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/nye-dif-tranaren-har-du-stora-vapen-anvander-du-dem/
Dempsey vill satsa på Ranegie och Olunga på topp.

Vi vill ha Dempsey kvar!

avd. förläng, Bosse.
Citera
2016-08-04, 17:47
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/nye-dif-tranaren-har-du-stora-vapen-anvander-du-dem/

Vi vill ha Dempsey kvar!

avd. förläng, Bosse.

Inte helt fel egentligen, han har utvärderat spelarna och avgjort vilket spelsystem som passar spelartyperna. Ungefär tvärtemot Nannas ideologi.
Citera
2016-08-04, 17:51
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:

Vi vill ha Dempsey kvar!

avd. förläng, Bosse.

Vad ska han annars säga som nytillkommen tränare? Ah the foking rubish mate! Reenegy, foking names is that? Sounds like im in a foking Matrix movie! Cant score for shit!

Han lär få se deras kvalité kommande matcher . Skulle inte förvåna dock om det presenteras en anfallare då det verkligen behövs i Djurgården.
Citera
2016-08-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Inte helt fel egentligen, han har utvärderat spelarna och avgjort vilket spelsystem som passar spelartyperna. Ungefär tvärtemot Nannas ideologi.
Well, man får ju ge han en chans innan man börjar håna honom men på förhand låter det väldigt roligt då Ranegie och Olunga varit riktigt iskalla.

Det lilla jag sett av Tino har imponerat mer (är väl mest det skickliga målet mot Giffarna jag minns). Jawo vet jag inte hur han presterat i år men är han så dålig att han inte förtjänar speltid när ni haft så dålig offensiv, dif?
Citera
2016-08-04, 18:05
Medlem
Tonyos avatar
Hur kan det vara tillåtet för IFK Göteborg att spela med lila tröjor mot HJK:s blå? Man ser ju knappt skillnad på lagen, hur ser regelverket i Sverige respektive Europa ut där egentligen? Hur lika tröjor får man ha?
Citera
2016-08-04, 18:07
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Well, man får ju ge han en chans innan man börjar håna honom men på förhand låter det väldigt roligt då Ranegie och Olunga varit riktigt iskalla.

Det lilla jag sett av Tino har imponerat mer (är väl mest det skickliga målet mot Giffarna jag minns). Jawo vet jag inte hur han presterat i år men är han så dålig att han inte förtjänar speltid när ni haft så dålig offensiv, dif?

Förstår hur han tänker men när han väl ser Olunga och Ragge i match då kmr han få en annan uppfattning..

Tkr Jawo förtjänar speltid. De inhopp han gjort har ju varit bra

Om Dif ska lira 3-5-2 som man gjorde senast så ser jag gärna följande elva.

Höie

Ceesay - Colley - Hansson (Hade gärna sett Une-Larsson här)

Käck - Walker - Eriksson - Kabir - Moon

Ranegie - Jawo
Citera
2016-08-04, 21:42
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Om man kollade träningen så använder han dom helt annorlunda än vad Pelle gjort, vilket ioförsig kanske inte säger ett jävla skit. Men Ranegie såg ut att trivas på träningen då han gjorde ett par riktigt snygga baljor. Vi får se, jag är nöjd om vi inte torskar med mer än 0-1 mot fiskrens nästa, då är han ljusår bättre än Pelle!
Citera
2016-08-04, 23:27
Medlem
Ute ur europa, torska mot Panathinaikos kanske inte är en katastrof, men jag saknar lite av noggrannhet. Vem ska göra mål när Carlos inte är kvar, kan vi verkligen använda Eero på samma sätt?
Det känns lite positivt men kikar man på de senaste vinsterna.
Djurgården 2-0 (som ligger på kval)
Falkenberg 3-2 (som redan åkt ut?)
Gefle 1-0 (som redan åkt ut?)
Bajen (som låg på kval)
Lägg till seger mot Gibraltar och Bale Town

Det är en del segrar, men det är lite mot lag som man ska slå om man hoppas på top-3. Vi slog inte Kalmar, Örebro, Malmö.

Nu kommer
Malmö (b)
Heif (h)
Örebro (b)
Innan det blir lilla derbyt och lite förmodat enklare motstånd. För att komma upp i 2p/match som krävdes för top-3 så måste vi gå rent dessa tre matcher.
Citera
2016-08-05, 01:57
Medlem
Ajdarevic - vilken lirare!
Citera
2016-08-05, 15:25
Medlem
Förvirringen total med nye DIF tränaren

Nye Dif-tränaren Mark Dempsey bryter ihop när spelarna inte förstår.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/132660

Kan han rädda det sjunkande skäppet?
Ska man kanske satsa en liten större slant på att dif inte vinner nästa match
Citera
2016-08-05, 15:29
Avslutad
Inte för att vara den som är den, men det kanske är svårt för vissa folkgrupper att förstå verbala instruktioner. Han kanske borde låtit folk som förstår hans språk börja först så att de mer tillbakadragna folkgrupperna kan få se hur det går till.
Citera
2016-08-05, 15:40
Medlem
Om man tittar i videon så ser man att det mer handlar om en lekövning, det tar iof inte bort det faktum att det finns uppenbara språk svårigheter.

Det läskiga är väl att engelsmannen hyllar både Renegie och Odunga (f`låt stavningen!) en sak är att de är långa, men de kan ju varken springa rätt eller nyttja skallen varken insidan eller utsida.

Att ta in en engelsman är en stor chansning det kan sluta hur som helst, Hade hellre sett en med Nordiskt ursprung. men men allt är bättre än PO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in