2016-08-04, 09:21
Medlem
bagarn29s avatar
3 månader, så han ska "bara" trolla DIF kvar?
Citera
2016-08-04, 11:03
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Tre månader får väl ses som en långsiktig satsning för Dif?
Citera
2016-08-04, 12:16
Medlem
dovAkins avatar
Kollade på DIFs träning, gillar Marks attityd och energi. Snacka om motsatsen till Pelle...

Tror detta var ett bra val
Citera
2016-08-04, 12:51
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

Måste väl ändå vara 3 mån med option till förlängning?
Citera
2016-08-04, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Kollade på DIFs träning, gillar Marks attityd och energi. Snacka om motsatsen till Pelle...

Är väl precis vad lag i kris behöver, en ledare som kommer in med pondus och lite jävlar anamma. De taktiska bitarna är mindre viktiga när man har en trupp som spelar under sin förmåga.
Citera
2016-08-04, 13:02
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj

Lyckas han undvika kvalplats så får han stanna.
Citera
2016-08-04, 13:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

På twitter sökte de boende för honom i tre månader, därav min fråga?
Citera
2016-08-04, 13:39
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
På twitter sökte de boende för honom i tre månader, därav min fråga?

Kan vara att man inte har något fritt förrän om tre månader. AIK har ett par lägenheter man låter spelare bo i, minns ett reportage om Gefle att de också har det, skulle förvåna mig om Dif inte har det. Betydligt billigare än betala hotell och kan tänka mig att man som spelare ställer krav på att man inte ska behöva krångla med boende.

Det är nog tiden Pelle får bo kvar, tre månaders uppsägningstid på lägenheten.
Senast redigerad av Tlagnoj 2016-08-04 kl. 13:50.
Citera
2016-08-04, 13:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Kan vara att man inte har något fritt förrän om tre månader. AIK har ett par lägenheter man låter spelare bo i, minns ett reportage om Gefle att de också har det, skulle förvåna mig om Dif inte har det. Betydligt billigare än betala hotell och kan inte tänka mig att man som spelare ställer krav på att man inte ska behöva krångla med boende.

Nya MFF-spelare bor faktiskt på hotell när de kommer. Jag undrar om inte det är på grund av ett sponsoravtal.
Citera
2016-08-04, 14:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Kan vara att man inte har något fritt förrän om tre månader. AIK har ett par lägenheter man låter spelare bo i, minns ett reportage om Gefle att de också har det, skulle förvåna mig om Dif inte har det. Betydligt billigare än betala hotell och kan tänka mig att man som spelare ställer krav på att man inte ska behöva krångla med boende.

Du har nog rätt men jag tycker att det trots allt är lite konstigt.

Pelle åker han ut helt får jobba kvar i DIF till kontraktet går ut eller får han en klumpsumma och hej då?
Citera
2016-08-04, 15:34
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Du har nog rätt men jag tycker att det trots allt är lite konstigt.

Pelle åker han ut helt får jobba kvar i DIF till kontraktet går ut eller får han en klumpsumma och hej då?

Med tanke på när det förlängdes är det nog x mån betalt efter uppsägningen, där x är mindre än antal månader till kontraktsslut. I det långa loppet klumpsumma och hej då. I realiteten bibehållen lön utan krav på att behöva infinna sig på arbetsplatsen och kunna söka nytt jobb om man vill.
Citera
2016-08-04, 16:01
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin

Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Är väl precis vad lag i kris behöver, en ledare som kommer in med pondus och lite jävlar anamma. De taktiska bitarna är mindre viktiga när man har en trupp som spelar under sin förmåga.

Beror väl iofs på vad anledningen är till att laget har gått så dåligt. Om laget har spelat som yra höns och varit taktiskt katastrofala så blir det bara värre om det kommer en tränare som enbart har pondus. Risken är ju då att man överanstränger sig. Men om det bara (som i difs fall) har handlat om att man sett hängiga och osäkra ut så är det nog precis vad man behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in