Citat:
Ursprungligen postat av
M829A3
]Ingen som har förnekat att män i mycket grovt överrepresenterade beträffande sexualbrott,däremot så finns det även inom gruppen män högriskgrupper,och en av dessa högriskgrupper är män från Afrika och västra Asien.
Jag har sagt det förut men du tycks vara trögfattad:
Man letar efter den minsta gemensamma nämnaren och inte den största gemensamma nämnaren,annars kan man lika gärna hävda att kvinnor har sig själva att skylla då det även finns kvinnor som begår sexualbrott.
Och vad är då smartast? ge sig på undergrupper eller ge sig på "huvud"gruppen.
VAR tror du On/Off knappen sitter? Hos undergruppen?
Man letar efter grundorsaken till att våldtäkt sker…
och säg mig nu är grundorsaken att GM är uppvuxen i MENA eller är grundorsaken att GM har manligt kön och är indoktrinerad i en syn att han då som sådan har rätt ta för sig av kvinnor?
Citat:
Det gör vi inte,däremot så kan vi kraftigt minska antalet begångna genom att deportera utländska högriskgrupper som inte inte tillför Sverige något av värde.
Alla från MENA alltså?
eller bara gruppen unga män från MENA?
Hur hade du tänkt dig detta?
Citat:
Men inget.
Även om du tycker att det är ok att tumma på svensk kvinnofrid för att rädda dysfunktionella folkgrupper undan sina självförvållade problem så delar de flesta inte din åsikt.
Det har tummats på kvinnofrid hela tiden. Det tummas på den ex. när man glatt ryggdunkar FB drägg som sitter här inne och orerar om "horor" och "fittor" och hur dessa älskar att bli våldtagna (ex. babianen) Du tummar på kvinnofrid när du tycker att lite våldtäkt får väl syrianska kvinnor stå ut med …their problem...men absolut inte min blå-gula kvinnor.
Det tummas på när man ständigt ignorerar själva grundproblemet för att istället skjuta det på andra grupper.
Citat:
Men för att vända på frågan:
Spelar det någon roll ifall en Kongoles stannar i Kongo och begår våldtäkt där eller ifall han kommer till Sverige och istället gör det här?
Vad är det feministiska i att kompromissa på kvinnofriden i Sverige i hopp om att förebygga sexualbrott i tredje världen?
Ingen som har påstått det,men det är oavsett ett synnerligen dåligt argument för att få massimportera högriskgrupper från tredje världen.
I Sverige hamnar nämnda kongoles i fängelse…I Kongo finns inget sådan möjlighet.
I Sverige har nämna kongoles bättre möjligheter få lugn och ro från våldsorgier.
Med andra ord…hjälp flyktingar och du får mindre kaos, mindre våldsspiral i världen. och iom detta även totalt sett mindre våldtäkter.
Motfråga: Är feminism bara till för svenska kvinnor?
Låt säga alla nationer har olika våldtäktsgrader…sverige har y, Kongo har x, etc.
Vi bestämmer att stänga alla gränse ri världen, ingen får flytta på sig….skulle detta göra att våldtäkter går ner i stort? Kommer Sveriges y minska tror du?
Är det stängda gränser och tillbaka deportationer som hjälper mot våldtätker globlat sett?
eller är det samma sak där, enda som hjälper mot faktiskt våld och våldtäkter är de punkter jag raddat.
Vad är då korrekt väg att gå i den STORA bilden (som faktiskt är den enda bilden som är av reellt intresse, för nej ursäkta men jag tycker INTE det är mer ok att afghanska eller kongolesiska småflickor blir våldtagna än att svenska blir det….förstår överhuvudtaget inte hur man kan tycka detta ska fixa biffen. Jag är som feminist och humanist självklart lika intresserad av alla kvinnors välbefinnande i världen)
Enda som hjälper mot våldtäkt är att män fan börjar ändra på sina värderingar, och tar tag i dessa bitar i sin egen mansroll. Spola rent i unken kvinnosyn (och manssyn, för egentligen går detta lika väl kalla för unken manssyn) oavsett var den sitter i världen. Liksom det ENDA som ger ett faktiskt resultat.