2016-08-01, 19:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Sven har gjort en ny video. Där han säger att det är en gåta för honom att en oroväckande stor skara män kastar sig över Zara Larsson. Och han kan inte förstå varför. Han menar att om man kritiserar Zara så hamnar man på våldtäktsmännens sida.
Okey han förstår inte, han är en gammal man.

https://www.facebook.com/thesvenmelander/videos/1829738643924047/

Jaja jag förstår att han är oinsatt, jag förstår också varför kvinnor höjer honom till skyarna. Kampen är ju binär kvinnor mot män.

Men vad med alla de män som stämmer in i kören.

Och vad med Sven?

Han ser det som ett samhällsproblem och menar att
Citat:
var och en skall tänka på hur man uppfostrar sina barn, vi borde titta på det - varför blir det såhär?

Men varför gör han inte det? Varför pratar alla först och tänker (eller låter bli att tänka, och låter bli att ta reda på fakta).

Han och vissa andra män har gått på den feministiska propagandan att våldtäkt handlar om brist på uppfostran.

Men ena frågan här, varför kan inte debatten höjas en nivå, varför måste man hela tiden ha en syndabock för ett komplext problem?

Vad är det som gör att de inte kan se att det är flera problem samtidigt?

Varför håller så många män med om att de ska bära kollektiv skuld?

Varför får han medhåll av så många män?
Anser de sig stå över andra män?
Hatar de sig själva?
Eller är de så osäkra så de inte kan tänka själva?

(rörigt men lågt blodsocker)
Senast redigerad av Gertrud1 2016-08-01 kl. 20:05.
Citera
2016-08-01, 20:11
Medlem
Svenskares avatar
Sven Melander e legend och han har rätt i sitt påstående, det finns så in i helvete med annat att hetsa upp sig över än Zara Larsson.
Citera
2016-08-01, 20:14
Medlem
bithaxs avatar
Han är en vanligt white knight. Tyvärr kommer aldrig hans utspel att resultera i att han får doppa, och det är han trots sin höga ålder tydligen omedveten om.

Det är inte konstigare än så.
Så lägg inte ned någon energi på att störa dig på honom.
Citera
2016-08-01, 20:17
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Sven Melander e legend och han har rätt i sitt påstående, det finns så in i helvete med annat att hetsa upp sig över än Zara Larsson.

Okey så eftersom han var stjärna och rolig på 1800 talet så har han rätt?

- hur kom du fram till den slutsatsen?

Eller var det som typ kändis = håller me...
Citera
2016-08-01, 20:18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Han är en vanligt white knight. Tyvärr kommer aldrig hans utspel att resultera i att han får doppa, och det är han trots sin höga ålder tydligen omedveten om.

Det är inte konstigare än så.
Så lägg inte ned någon energi på att störa dig på honom.

Nej alltså Sven är gammal och passe, men varför får han medhåll av män?
Är de duktiga idioter?
Citera
2016-08-01, 20:21
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Är de duktiga idioter?

Kolla, det finns en dam som är i nöd här, och de försöker beskydda henne från "onda män" och "fula gubbar" för att se bra ut inför de andra damerna. Det är bara trams de håller på med.

Någon attackerar deras "idol". Klart de försvarar henne.
Senast redigerad av bithax 2016-08-01 kl. 20:29.
Citera
2016-08-01, 20:22
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Okey så eftersom han var stjärna och rolig på 1800 talet så har han rätt?

- hur kom du fram till den slutsatsen?

Eller var det som typ kändis = håller me...

Exakt så är det. Han var rolig på 1800-talet och nu säger han att det finns annat att hetsa upp sig över än Zara Larsson, exakt så är det. Och det behövs inte mer än så. För han har fullkomligt rätt.
Citera
2016-08-01, 20:24
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Är de duktiga idioter?

Ja, i princip. Nyttiga idioter, medlöpare, kalla dem vad du vill. Ryggradslösa som aldrig vågat syna skitsnacket som kommer ur deras och andras munnar är väl en ganska passande beskrivning. Jag minns själv hur min pappa berättade för mig att jag alltid skulle respektera en kvinnas nej och det enda jag tänkte var "ser du mig som en idiot?" Min pappa är såklart ganska politiskt korrekt av sig.

Sanningen är att vanliga människor inte behöver lära sig att skilja mellan rätt och fel när de kommit över en viss ålder. Alla normalt fungerande har den förmågan, vissa skiter helt enkelt i den av olika anledningar och det kan ingen uppfostran i världen rå på.
Citera
2016-08-01, 20:25
Medlem
Mack-Bolans avatar
Tycker nog Melander är rätt kul ibland, jag följer han på FB och den del videos är rätt bra och träffsäkra.
Men här tycker jag han trampar i galen tunna eller faller för någon sorts pk-ism.

Bytt ut alla män mot:
Alla Poliser
Alla Muslimer
osv.

Vi vita heterosexuella män som inte våldtar skall för f-n inte bära skuld.
Nu vet jag iofs. inte vem Zara Larsson är men misstänker att hon är någon ung discofjolla.
Citera
2016-08-01, 20:27
Medlem
Citat:
Är de duktiga idioter?

Ytterst sannolikt! Sedan är white guilt inte unikt bland kultursnubbar.

Att vara duktig idiot kan ge (kortsiktiga) fördelar. Varför tala sanning för de som inte vill höra sanningen?
Citera
2016-08-01, 20:28
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Exakt så är det. Han var rolig på 1800-talet och nu säger han att det finns annat att hetsa upp sig över än Zara Larsson, exakt så är det. Och det behövs inte mer än så. För han har fullkomligt rätt.

Klart det finns annat att hetsa upp sig över, det finns alltid annat att hetsa upp sig över, men han säger ju mer än så. Men då eftersom han var kändis på 1800- talet så har han rätt, bra då vet vi.
Citera
2016-08-01, 20:31
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ytterst sannolikt! Sedan är white guilt inte unikt bland kultursnubbar.

Det beror på att de är vänsterkommunister allihopa.
Vilka är det som vurmar för invandring och beskyller folk som säger sanningen för att vara rasister? Jo, västermuppar.

Vilka är det som sysslar med feminism?
Västermuppar.

Att en vänstermupp säger saker som är PK är föga förvånande, då hela gammelmedia är infekterat av dem.
Senast redigerad av bithax 2016-08-01 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in