Sven har gjort en ny video. Där han säger att det är en gåta för honom att en oroväckande stor skara män kastar sig över Zara Larsson. Och han kan inte förstå varför. Han menar att om man kritiserar Zara så hamnar man på våldtäktsmännens sida.
Okey han förstår inte, han är en gammal man.
https://www.facebook.com/thesvenmelander/videos/1829738643924047/
Jaja jag förstår att han är oinsatt, jag förstår också varför kvinnor höjer honom till skyarna. Kampen är ju binär kvinnor mot män.
Men vad med alla de män som stämmer in i kören.
Och vad med Sven?
Han ser det som ett samhällsproblem och menar att
Men varför gör han inte det? Varför pratar alla först och tänker (eller låter bli att tänka, och låter bli att ta reda på fakta).
Han och vissa andra män har gått på den feministiska propagandan att våldtäkt handlar om brist på uppfostran.
Men ena frågan här, varför kan inte debatten höjas en nivå, varför måste man hela tiden ha en syndabock för ett komplext problem?
Vad är det som gör att de inte kan se att det är flera problem samtidigt?
Varför håller så många män med om att de ska bära kollektiv skuld?
Varför får han medhåll av så många män?
Anser de sig stå över andra män?
Hatar de sig själva?
Eller är de så osäkra så de inte kan tänka själva?
(rörigt men lågt blodsocker)
Okey han förstår inte, han är en gammal man.
https://www.facebook.com/thesvenmelander/videos/1829738643924047/
Jaja jag förstår att han är oinsatt, jag förstår också varför kvinnor höjer honom till skyarna. Kampen är ju binär kvinnor mot män.
Men vad med alla de män som stämmer in i kören.
Och vad med Sven?
Han ser det som ett samhällsproblem och menar att
Citat:
var och en skall tänka på hur man uppfostrar sina barn, vi borde titta på det - varför blir det såhär?
Men varför gör han inte det? Varför pratar alla först och tänker (eller låter bli att tänka, och låter bli att ta reda på fakta).
Han och vissa andra män har gått på den feministiska propagandan att våldtäkt handlar om brist på uppfostran.
Men ena frågan här, varför kan inte debatten höjas en nivå, varför måste man hela tiden ha en syndabock för ett komplext problem?
Vad är det som gör att de inte kan se att det är flera problem samtidigt?
Det är dels ett brottsligt problem
Det är också ett lagtekniskt problem detta med att underåriga glider mellan maskorna.
Det är också ett integrationsproblem - det som skett i sommar.
Det är också ett problem på individnivå där vissa saknar respekt för andras gränser.
Vet man något om det så vet man att ska man ha nolltolerans för våldtäkter så måste man ha nolltolerans för psykisk störning.
Det är också ett kulturellt problem, där det hos vissa kulturer och vissa subgrupper är mer accepterat hos vissa. Men det går inte att tala om det som ett samhälleligt problem i Sverige, eller prata om det som en struktur då så få Svenska män anser att det är en acceptabel handling.
Skall man leta strukturer så bör man kanske titta på varför så pass få förövare kan komma åt så pass många offer ur flera olika vinklar. Men på den nivån hittar jag ingen vara intresserad av problemet, utan att folk i gemen gillar bara att penga finger. Leta upp ett offer och en förövare.
Det är också ett lagtekniskt problem detta med att underåriga glider mellan maskorna.
Det är också ett integrationsproblem - det som skett i sommar.
Det är också ett problem på individnivå där vissa saknar respekt för andras gränser.
Vet man något om det så vet man att ska man ha nolltolerans för våldtäkter så måste man ha nolltolerans för psykisk störning.
Det är också ett kulturellt problem, där det hos vissa kulturer och vissa subgrupper är mer accepterat hos vissa. Men det går inte att tala om det som ett samhälleligt problem i Sverige, eller prata om det som en struktur då så få Svenska män anser att det är en acceptabel handling.
Skall man leta strukturer så bör man kanske titta på varför så pass få förövare kan komma åt så pass många offer ur flera olika vinklar. Men på den nivån hittar jag ingen vara intresserad av problemet, utan att folk i gemen gillar bara att penga finger. Leta upp ett offer och en förövare.
Varför håller så många män med om att de ska bära kollektiv skuld?
Varför får han medhåll av så många män?
Anser de sig stå över andra män?
Hatar de sig själva?
Eller är de så osäkra så de inte kan tänka själva?
(rörigt men lågt blodsocker)
Senast redigerad av Gertrud1 2016-08-01 kl. 20:05.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-08-01 kl. 20:05.