2016-08-01, 21:36
Medlem
Bodickers avatar
Vilken fjant. Suttar på fingret och känner vart vinden blåser. Vadå "vi", vilka vi? Vi män? Vi människor då? Är inte vi människor ansvariga för det, eller är inte vi alla levande organismer ansvariga för att det taffsas på tjejer? Jävla fyllo
Citera
2016-08-01, 21:43
Medlem
Kontokurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Nu behöver man kanske inte skriva att hon skall straffknullas osv, men tycker du att det är fel att gå emot en person som uttalar sig så jävla korkat offentligt och eller skall man tiga och skämmas bara av den anledningen att man är född med kuk?

Skillnad på att be för att någon skall straffknullas och skicka personliga anonyma meddelanden och att faktiskt föra en konstruktiv debatt.
Visst är det en jävla motvind men det får man ta
Citera
2016-08-01, 21:46
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Typiskt soff-svennebananer att bry sig om vad kändisar tycker och tänker.
Citera
2016-08-01, 21:51
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontokurt
Vad Sven säger är att om alla män och pojkar tog energin dom lägger på att hata Zara för att istället försöka få andra män att sluta skriva elaka saker och sluta att våldta så skulle det vara bättre.
Den biten är väl rätt och riktig men jag kan inte förstå hur medierna kan lyfta Zaras generella hat mot män till skyarna som något positivt.
Kalla alla män för våldtäktsmän och be om deras död så kommer jag att önska livet ur dig och kalla dig hora.
Konstruktivt!? Nej.

Hur ska vi få andra att sluta våldta? snälla, sötnos, berätta
Citera
2016-08-01, 21:53
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontokurt
Skillnad på att be för att någon skall straffknullas och skicka personliga anonyma meddelanden och att faktiskt föra en konstruktiv debatt.
Visst är det en jävla motvind men det får man ta
Nu anser jag inte att det är rätt att skicka hot eller hat till henne, problemet med att ta debatten offentligt ser du om du läser vad den gamle alkisen och kommunisten och gamle aftonbladetjournalisten Sven skriver...
"Går du emot Zara så ställer du dig på våldtäktsmännens sida"
På samma sätt resonerar kommunisterna på aftonbladet i många andra ämnen...har du inte samma åsikt som oss är du rasist/nazist/fascist/antifeminist...
Skulle du skriva en lugn och samlad insändare baserad på fakta och sunt förnuft så skulle du ändå stämplas som nazist.
Citera
2016-08-01, 21:55
Medlem
udons avatar
Bra och träffsäkert av Sven Melander! Snubbar som tror att våldtäkt och övergrepp är en nyligen introducerad aktivitet är efterblivna.
Citera
2016-08-01, 22:03
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Eftersom vi knappast får se Zara Larsson eller kommunist-Sven så kanske du som håller med dom kan förklara för oss...
På vilket sätt anser du att du är ansvarig för våldtäkter och sexuella övergrepp?
Har du varit runt och fingrat småflickor på festivalerna i sommar eller har du gamla våldtäkter i bagaget?

Nja, inte riktigt så. Men visst kan jag förklara för dig. Om du är beredd att lyssna och ta till dig det Pappa ska förklara för dig?
Citera
2016-08-01, 22:05
Medlem
Inhalators avatar
White knighting och virtue signaling. Män tror att de tjänar sex på att vara irrationellt snälla och altruistiska mot kvinnor när sanningen är exakt tvärtom.
Citera
2016-08-01, 22:09
Bannlyst
det finns två typer på Jorden,

De som knullar och de som blir knullade

Sven blir knullad, ..även hans propagonister
Citera
2016-08-01, 22:15
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Nja, inte riktigt så. Men visst kan jag förklara för dig. Om du är beredd att lyssna och ta till dig det Pappa ska förklara för dig?
Ja förklara gärna det kan vara intressant att höra hur du kan förklara för mig varför jag bär en del av den kollektiva skuld alla män bär för sexuella övergrepp.
När det kommer till folk som dödar sitt barn under en förlossningspsykos är 100% av dessa kvinnor, bär alla kvinnor ett kollektivt ansvar för detta?( det räcker med ett ja eller nej som svar)
Citera
2016-08-01, 22:30
Medlem
Studsbolls avatar
Detta trodde jag inte om Sven. Jag har alltid uppfattat honom som jordnära och pragmatisk i tanken, men detta är ett utspel värdigt en fjortis. Men när man tänker efter är han ju en SVT-lakej och det är väl hans vänstervridna kollegor som tjatat hål i huvudet på honom. Tragiskt under alla omständigheter, för nu hamnar han i samma fack som Henrik Schyffert; en föredetting som man inte kan ha respekt för.
Citera
2016-08-01, 22:35
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ja förklara gärna det kan vara intressant att höra hur du kan förklara för mig varför jag bär en del av den kollektiva skuld alla män bär för sexuella övergrepp.
När det kommer till folk som dödar sitt barn under en förlossningspsykos är 100% av dessa kvinnor, bär alla kvinnor ett kollektivt ansvar för detta?( det räcker med ett ja eller nej som svar)

Jaja, nu får nog lugna ner dig lite, det är inte så det är eller är menat att vara. Att män ska beskyllas kollektivt är den enda metoden som går att genomföra i ett demokratiskt samhälle. Det är därför den används, och så länge du vet om att du har rent mjöl i påsen, så skadar det dig inte om du därtill blir uppmanad att ta hand om dina medkamrater, så inte de gör något dumt.

Vad som däremot skulle skada och ses som odemokratiskt i dagens samhälle vore att peka ut en syndagrupp hos en grupp som redan är utsatt och utpekad för allt ont i samhället. Samhället har ingenting att vinna på att sparka på den här gruppen ännu mer. Men om de beskyller alla män, då kan man komma undan på ett demokratiskt sätt att försöka förändra mäns attityder kring sex och kvinnor. Det är ganska enkelt, så jag undrar hur du inte kan ha förstått detta?

Givetvis kommer det aldrig komma något medgivande från de som för den här debatten att det är så, för det vore detsamma som att peka ut den specifika gruppen, sålunda gör man på detta sätt. Och inte mig emot, det är så här vi måste ta i tu med det om vi vill lösa frågan, för motsvarande lösning är utesluten i ett demokratiskt samhälle.

Sedan finns det också som många i den här gruppen påpekar män av alla sorter som begår våldtäkter även om representationen ser annorlunda ut. Men det finns och alltså är det inte ett problem med endast en adressat. Så sluta ömka er själva, och gör någonting åt detta i stället. Säg till när ni ser era kompisar gå för långt, säg till när ni ser övergrepp ske ute på krogen, eller festivaler, var trevliga pojkar, så lovar jag er att det inte kommer vara någon som pekar ut er för perversiteter eller vansinnesdåd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in