2016-08-03, 15:19
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Enligt SVT Sport sparkas nu Pelle, som ryktat:

http://www.svt.se/sport/fotboll/djurgarden-sparkar-pelle-olsson/
Helt nödvändigt för att ha möjlighet att rädda det Allsvenska kontraktet.
Citera
2016-08-03, 15:26
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Om du på riktigt anser att Hamrén har en "stark personlighet" är din människokännedom lika med NOLL.
Stark var nog fel ord av mig där, men poängen var att det var väldigt lätt att tolka dom djurgårdarna som klagade då som att det var shining dom vill ha. Hellre shining än resultat till och med.
Citera
2016-08-03, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Stark var nog fel ord av mig där, men poängen var att det var väldigt lätt att tolka dom djurgårdarna som klagade då som att det var shining dom vill ha. Hellre shining än resultat till och med.

Jag fattar.

Grejen är väl att Pelle kan vara den mest otydliga och "mumliga" tränare Djurgården haft på mycket lång tid. Kanske någonsin. Sedan tror jag Djurgården verkligen behöver en riktigt stark röst, tydlig i allt och inspirerande. Gärna också en god instruktör och med förmågor som god överblick, att kunna ta folk, öppen och med temperament, goda egenskaper i matchcoachning osv. Men det är väl att önska för mycket.
Citera
2016-08-03, 15:38
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vill man komma upp på en mittenplacering den här säsongen så var nog tränarbytet korrekt. Det tycks vara viktigt för många Djurgårdare.

Vill man vara lite långsiktiga och kalla så borde man behållit honom.
Ja, det var väl tanken när man förlängde hans kontrakt med två år. Tyvärr är det bara en önskedröm att han skulle få ut oss ur knipan. För det är just vad vi ligger i just nu. Och då kan man inte tänka att det långsiktigt kan bli bra...
Citera
2016-08-03, 15:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Ja, det var väl tanken när man förlängde hans kontrakt med två år. Tyvärr är det bara en önskedröm att han skulle få ut oss ur knipan. För det är just vad vi ligger i just nu. Och då kan man inte tänka att det långsiktigt kan bli bra...

Knipan är överdriven. Falkenberg och Gefle är urusla och jag tror ni hade klarat er från kval också. Ni skulle ändå ta Athletic i ett kval.
Citera
2016-08-03, 15:41
Medlem
Hirvis avatar
Pinsamt populistiskt, känns som vi lika gärna kan åka ut nu.
Vi ger Pelle allsvenskans sämsta försvar, vi säljer all spetskompetens som dyker upp och vi förväntar oss resultat direkt.

Jag skäms. Pelle är okarismatisk och ful och hans inställning kanske inte vinner derbyn, men den här inställningen kan lika gärna få oss degraderade.
Citera
2016-08-03, 15:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag fattar.

Grejen är väl att Pelle kan vara den mest otydliga och "mumliga" tränare Djurgården haft på mycket lång tid. Kanske någonsin. Sedan tror jag Djurgården verkligen behöver en riktigt stark röst, tydlig i allt och inspirerande. Gärna också en god instruktör och med förmågor som god överblick, att kunna ta folk, öppen och med temperament, goda egenskaper i matchcoachning osv. Men det är väl att önska för mycket.
Grejen här är ju att i stort sett allt det du radar upp inte har nånting med hur bra tränare man är. Det spelar ju ingen som helst roll hur mumlig någon är i en intervju om han är tydlig i omklädningsrummet. Och det finns ju inget som tyder på att spelarna har några som helst problem med förståelsen, varken i Djurgården eller Gefle. Snarare tvärtom, dom lyssnar på honom för mycket.

Lite som att ett F1-stall ställer krav på sin nya bil. "Den ska vara blå, och så ska den låta häftigt."
Citera
2016-08-03, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Grejen här är ju att i stort sett allt det du radar upp inte har nånting med hur bra tränare man är. Det spelar ju ingen som helst roll hur mumlig någon är i en intervju om han är tydlig i omklädningsrummet. Och det finns ju inget som tyder på att spelarna har några som helst problem med förståelsen, varken i Djurgården eller Gefle. Snarare tvärtom, dom lyssnar på honom för mycket.

Lite som att ett F1-stall ställer krav på sin nya bil. "Den ska vara blå, och så ska den låta häftigt."

Det är uppenbart att du inte förstår hur det fungerar. Dessutom är det Djurgården vi snackar om.
Citera
2016-08-03, 15:49
Medlem
dovAkins avatar
Jag tycker det var helt rätt att sparka PO. Sen ska han inte bära hela skulden för det dåliga resultatet i år då man sålt sönder laget samt att vissa spelare varit katastrofala. Men känns som vi behöver få in något nytt med en tydlig spelidé något som vi saknar.

Nu blickar vi framåt! Går fortfarande att vända detta även om det kmr ta några matcher!

Hoppas att Jawo - Ranegie får starta mot IFK.
Citera
2016-08-03, 16:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me

Jag tycker det anas panik i beslutet. Vi måste göra något men vad? Jag vet vi sparkar tränaren.

En ny röst i omklädningsrummet löser inte problemen alltid. Pelle brukade ju klara Gefle kvar med halvdan trupp och små medel.

Tänk om Nanne åker och Pelle tar över och håller Bajen kvar på DIFs bekostnad. Vilket scenario!
Citera
2016-08-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tycker det anas panik i beslutet. Vi måste göra något men vad? Jag vet vi sparkar tränaren.

En ny röst i omklädningsrummet löser inte problemen alltid. Pelle brukade ju klara Gefle kvar med halvdan trupp och små medel.

Tänk om Nanne åker och Pelle tar över och håller Bajen kvar på DIFs bekostnad. Vilket scenario!
Eller om Pelle går tillbaka till Gefle och styr upp skutan så pass att Djurgården förpassas till nedflyttningsplats.

Tränaren brukar agera syndabock men med en så färsk förlängning av kontraktet är det uppenbart att det inte fungerar högre upp i föreningen heller. Är Bosse kvar efter säsongen?
Citera
2016-08-03, 16:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Väntat men ack så tråkigt. Bara å hoppas att ersättaren är sämre än Pelle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in