2016-08-03, 16:23
Medlem
strunzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Eller om Pelle går tillbaka till Gefle och styr upp skutan så pass att Djurgården förpassas till nedflyttningsplats.

Tränaren brukar agera syndabock men med en så färsk förlängning av kontraktet är det uppenbart att det inte fungerar högre upp i föreningen heller. Är Bosse kvar efter säsongen?
Alltid varit av uppfattningen att Bosse är omtyckt i föreningen, varför vet jag inte. För att det gick (mer än) bra i början av 2000-talet (han var där då antar jag)?

Kan nån apa fylla i här? Mina få dif-vänner har alltid sagt att "bosse fixar skiten", men nu helt plötsligt tjatas det om nepotism och att hans son är deltidsanställd etc...

Och vem tar över? Varit en underhållande månad i alla fall. Tack för allt PO & Bosse!

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Eller om Pelle går tillbaka till Gefle och styr upp skutan så pass att Djurgården förpassas till nedflyttningsplats.
Skrev i matchtråden att PO tar över gefle nästa säsong i s1 samtidigt som dif åkt ner. Där petar då gefle dif från uppflyttning.
Citera
2016-08-03, 16:25
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tycker det anas panik i beslutet. Vi måste göra något men vad? Jag vet vi sparkar tränaren.

En ny röst i omklädningsrummet löser inte problemen alltid. Pelle brukade ju klara Gefle kvar med halvdan trupp och små medel.

Tänk om Nanne åker och Pelle tar över och håller Bajen kvar på DIFs bekostnad. Vilket scenario!
Ja, tänk om. Men tänk om det mest logiska scenariot hade ägt rum: att PO stannade kvar säsongen ut och resultaten uteblev vilket gjorde att vi fick kvala och, i värsta fall, degraderades till Superettan 2017. Den risken vill jag åtminstone inte att ledningen ska ta.

Samtidigt är det inte enbart PO som är problemet, utan han får endast agera syndabock för stunden. Det stora problemet är hela Djurgårdens organisation. För att vi ska kunna vända skutan och börja få resultat måste hela föreningen förändra strategi. Man måste göra fler ungdomssatsningar, man måste budgetera mer varsamt för varje säsong, man måste bli bättre på att lägga fram tydliga mål med Djurgården och vara mer öppna med dessa. Så som Djurgårdenhar skötts de senaste tio åren, med lycksökare i styrelsen som vill ha snabba kickar med skrytsamma värvningar som leder oss längre och längre ner i skiten så ser jag det nästan som ett under att Djurgården ens kunnat vara kvar i Allsvenskan.
Citera
2016-08-03, 16:32
Medlem
Borde inte Bosse fått gått innan Pelle?
Citera
2016-08-03, 16:35
Medlem
Shanklygatess avatar
Är detta första steget på stegen för Djurgården att bli den dominerande klubben i Norden som man så fint gick ut med för några år sen?
Citera
2016-08-03, 16:39
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Om du på riktigt anser att Hamrén har en "stark personlighet" är din människokännedom lika med NOLL.
Han har onekligen en stark personlighet. Stark i den mening att man påverkas (negativt allt som oftast) av den vare sig man vill eller inte. Det går liksom inte att undvika att lägga märke till honom.
Citera
2016-08-03, 16:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Är detta första steget på stegen för Djurgården att bli den dominerande klubben i Norden som man så fint gick ut med för några år sen?
Japp för snart smäller det, Framtidens DIF är här och mellanåren är förbi för nu ska den nya tränaren skörda framgång likt den Djurgården hade för drygt 10 år sen. Ärligt talat DIF: Tröttnar ni aldrig på detta skitsnack?
Citera
2016-08-03, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Han har onekligen en stark personlighet. Stark i den mening att man påverkas (negativt allt som oftast) av den vare sig man vill eller inte. Det går liksom inte att undvika att lägga märke till honom.

Nja han är mest fjantig och spelar över måste jag säga.
Citera
2016-08-03, 16:55
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Japp för snart smäller det, Framtidens DIF är här och mellanåren är förbi för nu ska den nya tränaren skörda framgång likt den Djurgården hade för drygt 10 år sen. Ärligt talat DIF: Tröttnar ni aldrig på detta skitsnack?
Jo! Men vilka är det som påstår det du säger?
Citera
2016-08-03, 17:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Räcker med att uppfatta attityden "snart så kommer vi va ett topplag och snart kommer vi spela i Europa" och just såhär har det låtit åtminstone sen MP tog över utan att man sett några framsteg, mellanår efter mellanår kommer och går men kvar står ni och säger "snart."

Bosses video som släpptes inför säsongen är ganska talande för DIF de senaste åren. #FramtidensDIF är ett skämt.
Citera
2016-08-03, 17:08
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me

Gick man inte ut med att man skulle dominera nordisk fotboll år 2015? Känns som den målsättningen missades rätt så rejält.
Citera
2016-08-03, 17:08
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Räcker med att uppfatta attityden "snart så kommer vi va ett topplag och snart kommer vi spela i Europa" och just såhär har det låtit åtminstone sen MP tog över utan att man sett några framsteg, mellanår efter mellanår kommer och går men kvar står ni och säger "snart."

Bosses video som släpptes inför säsongen är ganska talande för DIF de senaste åren. #FramtidensDIF är ett skämt.
Sa Bosse i sin video att Djurgårdens nya tränare efter PO skulle göra Djurgården till ett topplag? Extrem framförhållning må jag säga...

Ärligt talat så har jag aldrig träffat någon riktig Djurgårdare som påstått att minsta lilla förändring i klubben kommer att innebära att vi blir ett topplag. Visst finns det säkert såna stolpskott, men inte fan är de representativa bland seriösa supportrar. De flesta som har sett mer än en match den här säsongen, och alla säsonger sedan tio år tillbaka f.ö, vet att Djurgården har det jävligt tufft just nu. Ingen förnekar det, utan vi är medvetna om att vi har halkat efter i Stockholm.

Att vi däremot hoppas på att det snart ska vända är ju självklart. För vi vill det, lika mycket som ni vill att er klubb ska få framgångar. Men att hoppas och att faktiskt tro är två olika saker.

Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Gick man inte ut med att man skulle dominera nordisk fotboll år 2015? Känns som den målsättningen missades rätt så rejält.
Jo det är möjligt. Men sånt snack borde väl alla kunna ta med en traktorsnypa havssalt?
Citera
2016-08-03, 17:12
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:

Så missriktad satsning som den Djurgården gjort de senaste 10? åren måste ju sakna motstycke. När man misslyckas år efter år kan man ju tycka att föreningen skulle ändra inriktning, men nej stora fina Djurgården fortsätter envist med samma satsning och förväntar sig att det den här gången ska ge resultat. Nästan lika bra att de åker ut och börjar om på riktigt. Hur kan Bosse få sitta kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in