2016-07-14, 19:40
Medlem
nomadics avatar
Fy fan vad tröttsamt det är att hålla på ett förlorarlag... Inte för att jag tror på någon toppstrid för vår del men att släppa Astrit till en leksaksturnering samtidigt som vi spelar matcher mot MFF, AIK, Norrköping och Häcken visar ju att klubben själva inte ens tror på det.

Det enda som skulle göra detta acceptabelt är att en kontraktsförlängning är i annalkande vilket dock givetvis inte kommer hända.

Avgå.
Citera
2016-07-14, 20:26
Medlem
chran508s avatar
Ingen skulle klaga om en civilingenjör flyttade till Kina och började tjäna fett med deg. Men en fotbollsspelare, då tar det hus i helvete. Som om han vore skyldig att glädja främmande och för honom helt oviktiga människor, istället för att tänka på sin familjs ekonomi. Att låta lönen påverka valet av arbetsgivare är helt normalt.

PS. Detta är främst riktat till alla jobbiga mongos på facebook, fotbollskanalen, och andra sociala medier. På Flashback verkar som tur är de flesta förstå Sams klubbval.
Citera
2016-07-14, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Men vad är det du inte förstår. Pengarna är nog i största fokus här för att kunna försörja alla där hemma.
Du tror inte att han klarat det med summan han fick i DIF?
Citera
2016-07-14, 22:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Du tror inte att han klarat det med summan han fick i DIF?
Vad tror du han tjäna i DIF jämfört med vad han tjänar i Kina? Han försörjer sin familj via fotbollen och som redan nämnt kommer han från ett av världens fattigaste länder, hans syster dog detta år för att i Liberia handlar allt enligt hans utsago om pengar och att många är direkt skeptiska till sjukvården om man inte har summorna och här är du och fördömer hans handlingar, det är vidrigt.
Citera
2016-07-14, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vad tror du han tjäna i DIF jämfört med vad han tjänar i Kina? Han försörjer sin familj via fotbollen och som redan nämnt kommer han från ett av världens fattigaste länder, hans syster dog detta år för att i Liberia handlar allt enligt hans utsago om pengar och att många är direkt skeptiska till sjukvården om man inte har summorna och här är du och fördömer hans handlingar, det är vidrigt.
Jag vet inte vad han tjänar i DIF, men 150 000 i månaden borde han väl ha. Du tror inte att det räcker att försörja både sej och familjen i ett land där det knappt kostar något? Som jag sa så är det ju slutet på hans karriär som en bra spelare....
Citera
2016-07-14, 22:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag vet inte vad han tjänar i DIF, men 150 000 i månaden borde han väl ha. Du tror inte att det räcker att försörja både sej och familjen i ett land där det knappt kostar något? Som jag sa så är det ju slutet på hans karriär som en bra spelare....
Att Djurgården skulle erbjuda 150.000 i månadslön för någon som kommer från IK Frej och inte var etablerad nånstans där och då kan inte ses som realistiskt. Så trots hans bakgrund och förutsättningar vidhåller du dina åsikter?

Och varför säger det dig att det är slutet på hans karriär som en bra spelare? Du tror inte att Djurgården tar emot honom med öppna armar om hans sejour går åt helvete?
Citera
2016-07-14, 22:19
Medlem
nomadics avatar
Citat:

Även om DIF har en fin historik av kryddade kontrakt så är ju det där inte direkt någon medianlön för afrikaner i 20-årsåldern som värvas från Division 1 norra om man säger så...
Citera
2016-07-14, 22:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Att lira boll är ett yrke som vilket annat i mina ögon. Så om du får ett likadant jobb i Kina med mer betalt, så skulle du då tacka nej?
Citera
2016-07-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Att lira boll är ett yrke som vilket annat i mina ögon. Så om du får ett likadant jobb i Kina med mer betalt, så skulle du då tacka nej?
Fast nej. I vilket annat yrke utför du dina arbetsuppgifter inför flera tusen personer?

Jag förstår Sam Johnsons val mycket väl men skulle aldrig få för mig att påstå att vara fotbollsspelare är som vilket yrke som helst för det stämmer inte någonstans.
Citera
2016-07-14, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Att Djurgården skulle erbjuda 150.000 i månadslön för någon som kommer från IK Frej och inte var etablerad nånstans där och då kan inte ses som realistiskt. Så trots hans bakgrund och förutsättningar vidhåller du dina åsikter?

Och varför säger det dig att det är slutet på hans karriär som en bra spelare? Du tror inte att Djurgården tar emot honom med öppna armar om hans sejour går åt helvete?
Nu vet jag ju inte vad spelarlönerna ligger på i allsvenskan har bara hört att dom ligger på dryga 100 000 för en ok spelare. Killen var ju duktig förra året så jag antar att han i år fått en bra lön.

Tror ni på allvar att han kommer bli en bättre spelare i den låga kvalitén som spelas i kinas andra liga?
Citera
2016-07-14, 23:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Fast nej. I vilket annat yrke utför du dina arbetsuppgifter inför flera tusen personer?

Jag förstår Sam Johnsons val mycket väl men skulle aldrig få för mig att påstå att vara fotbollsspelare är som vilket yrke som helst för det stämmer inte någonstans.

Jag respekterar din åsikt men du är anställd att göra ett jobb oavsett om du är OlaConny på Gekås, Ronaldo, Tom Hanks eller Gustaf Engvall.
Citera
2016-07-14, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
I mitt fall som data konsult bli erbjuden ett jobb som är kraftig underkvalificerat är inte aktuellt även om jag skulle få mer betalt. Jag vill ha utmaningar vilket kan jämföras med en fotbollsspelare som vill ha en viss nivå på kvalitén.
Jag förstår bara spelare som avslutar sin karriär med att flytta dit för att tjäna stora pengar innan dom lägger av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in