2016-08-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Pelle Chanslös får gå? Detta är så sjukt tragikomiskt, vad var tanken egentligen? Hur resonerade man? Rekryteras DIFs ledning rakt från någon sorts daglig verksamhet eller headhuntas de på resultaten av någon sorts inverterat IQ-test?

Det saknas "känsla" hos nuv klubbledning överlag. Det satsar väldigt mkt på glättiga PK-aktiviteter, för sådant följer mest "mallar" utifrån samhälleliga idéer osv. Men att bedriva en klubb på ett skickligt sätt sportsligt är något helt annat. Folk glömmer bort att sportchef Bosse varit i DIF i 16 år av de senaste 22, och DIF har varit i toppen ca fem av dessa. I övrigt, not so good. Vi har en VD vars son är ass tränare (om än på deltid), och Djurgården fotboll bedrivs närmast som en jävla sekt uppifrån. Det är floskler som gäller, därför har sann "järnkaminsanda" alltmer utarmats också i spelartruppen. Det mesta har ersatts av tillrättalagt skit. Klart man tar nervösa felbeslut om och om igen då. Bosse har ingen känsla alls, han chansar. Ibland har det slagit rätt.
Citera
2016-08-02, 23:14
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag såg en rubrik om att Pelle Olsson var på väg bort från DIF. Inte så underligt tänker jag och drar mig till minnes att de nyss förlängde med honom. Gick tillbaka för att se när det var. 6 veckor sedan! Oj, det här känns som när vi sparkade Roger Franzén precis efter att han fått nytt kontrakt. Så galet och dåligt planerat. Han var ju ifrågasatt även för 6 veckor sedan. hade det inte varit bäst att låta det gå lite tid innan man väljer att förlänga? Klantigt, klantigt, klantigt.

Har för mig att statistik visar att ett tränarbyte sällan genererar i fler poäng per match även om Djurgården har bra erfarenhet att när man senast gjorde det (Högmo). Hoppas givetvis att det går åt skogen. Fast ska jag vara ärligt vill jag ha dem kvar i Allsvenskan men de får gärna svettas nere på kvalplats.

Franzén förlängde väl inte precis innan han fick sparken?

2010(första året i Superettan) var det ju Borken som hade huvudansvaret innan han fick sparken och Blomqvist tog över nån enstaka match. Efter det tog väl Franzén över huvudansvaret efter att ha varit tränare för HTFF. Då skrev han väl på för resten av säsongen plus nästa(eller liknande). Sen fick han sparken nån gång under 2011, men inte förlängde han väl nån gång under den tiden?
Citera
2016-08-02, 23:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fel tråd kanske men kör på.

Per Joar Hansen, Tor Ole Skullerud och Mark Dempsey ryktas det om, förstnämnde ryktas det mest om.

Den förstnämnde var i Sundsvall 2008 24 m 4-6-10 ca 17 % segrar. Dessutom jobbat med Högmo liksom Skullerud. MK hoppade av från Haugesund efter 6,5 månad.
19 -10 -5 -4 =52.6 % segrar. Konstigt när det går så bra.
Citera
2016-08-03, 00:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Den förstnämnde var i Sundsvall 2008 24 m 4-6-10 ca 17 % segrar. Dessutom jobbat med Högmo liksom Skullerud. MK hoppade av från Haugesund efter 6,5 månad.
Förvisso Sundsvall men på pappret ser det uselt ut, dock var det en tid sen.

Hade jag vart Bosse skulle jag nog kollat läget med Özcan. Hans arbete i Syrianska & AFC United talar för sig självt och att se honom vid ett mer dukat bord skulle va intressant, kanske är det bättre än att försöka upprepa Högmo-historien och frälsarsöka i Norge?
Citera
2016-08-03, 00:20
Medlem
a.e.gs avatar
DIF borde gå för Alex Miller, han är vaktmästare för St Mirren enligt vad jag kan googla fram just nu men han har vanan att rädda upp skit med sin no bullshit attityd.

Bajen får gärna byta ut Kurt-Arne också så ingen skugga faller över de som har ansvaret för DIF och Bajens misär men men.

Jingblad och super-Bo får gärna fortsätta köra ner er i skiten vad mig anbelangar.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2016-08-03, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Per-Joar har även varit huvudtränare för Rosenborg och Norges U21-landslag. Det kanske är starkare meriter än Sundsvall? Han var väl även med i snacket när Malmö letade tränare? Har Djurgården råd att byta?

Jag tror Pelle blir kvar, eventuellt plockar man in en "assisterande" som Örebro gjorde för Axén. Jag vidhåller att spelet har varit bättre än resultatet.
Citera
2016-08-03, 06:59
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Franzén förlängde väl inte precis innan han fick sparken?

2010(första året i Superettan) var det ju Borken som hade huvudansvaret innan han fick sparken och Blomqvist tog över nån enstaka match. Efter det tog väl Franzén över huvudansvaret efter att ha varit tränare för HTFF. Då skrev han väl på för resten av säsongen plus nästa(eller liknande). Sen fick han sparken nån gång under 2011, men inte förlängde han väl nån gång under den tiden?

Jag är ganska säker på att han förlängde 1,5 månader innan han fick sparken. Jag hittar ingen artikel om det men vissa av kommentarerna till artikeln där det meddelas att han sparkas tar upp det:

http://www.svenskafans.com/fotboll/bajen/Hammarby-sparkar-huvudtranaren-412667.aspx

Citat:
Med tanke på hur laget presterat så tycker jag att förlängningen med Roger F var helt fel och att sparken nu är rätt, även om det kostar.

Citat:
ad har Roger F gjort som är dåligt de sista 50 dagarna då man förlängde med honom. Bra att vi nu får en extra utgift nästa år - bra jobbat styrelsen/Grauers!

Eller har vi fått det helt om bakfoten?
Citera
2016-08-03, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Det saknas "känsla" hos nuv klubbledning överlag. Det satsar väldigt mkt på glättiga PK-aktiviteter, för sådant följer mest "mallar" utifrån samhälleliga idéer osv. Men att bedriva en klubb på ett skickligt sätt sportsligt är något helt annat. Folk glömmer bort att sportchef Bosse varit i DIF i 16 år av de senaste 22, och DIF har varit i toppen ca fem av dessa. I övrigt, not so good. Vi har en VD vars son är ass tränare (om än på deltid), och Djurgården fotboll bedrivs närmast som en jävla sekt uppifrån. Det är floskler som gäller, därför har sann "järnkaminsanda" alltmer utarmats också i spelartruppen. Det mesta har ersatts av tillrättalagt skit. Klart man tar nervösa felbeslut om och om igen då. Bosse har ingen känsla alls, han chansar. Ibland har det slagit rätt.
Låter som ersättaren blir (trumvirvel) Erik Hamrén.
PK och AIK-förflutet.
Citera
2016-08-03, 07:24
Medlem
Det finns massor av anledningar för att sparka Pelle, Man måste bryta trenden, när en ny tränare kommer in kommer dels föreningen få en paus, Ingen kommer förvänta sig vinster direkt, Om DIF åker ur eller får kvala får man ett förståelse i stället för ett förakt.

Att man inte får mer poäng när man byter tränare är möjligt, dock så kan det bli ny tändning för de spelare som blivit ratade av Pelle dom får en ny chans en möjlighet att spela.

Nu vet jag inte hur alla kontrakt är skrivna med spelarna, Jag kan tänka mig att Bosse skriver in antal match starter och liknande på vissa spelare, Det skulle eventuellt förklara Pelles märkliga syn, för att inte göra några som helst byten inom 80 minuter trots underläge och trötta spelare och inte byta ut forwards trots måltorka i 6-7 matcher verkar jävligt korkat.
Citera
2016-08-03, 09:23
Medlem
bagarn29s avatar
Vad gör Kevins farsa nu för tiden? Kan han vara ett namn om Pelle går?
Citera
2016-08-03, 09:36
Medlem
mishimas avatar
Kanske inget kul namn och har ju en AIK-historia, men tror Stuart Baxter hade varit ett bra namn för Djurgården i nuvarande läge och för att styra upp det.
Citera
2016-08-03, 10:04
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kanske inget kul namn och har ju en AIK-historia, men tror Stuart Baxter hade varit ett bra namn för Djurgården i nuvarande läge och för att styra upp det.

Det kommer aldrig att hända (de har dessutom inte råd).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in