2016-08-02, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Vet inte vad det är för fel på dig, jag har svarat massvis av gånger att JA JAG TYCKER ATT 4,5% är ett RAS.
Valueguard säger 4,5% så ta dina 0,7% å stoppa upp någonstans eller bevisa att valueguard har fel.
Oj, tappar du humöret? Gör inte det. Man kan ha fel men världen går inte under för det. Bara att erkänna och ta nya tag. Javisst säger valueguard att priserna gått ner 4,5. De säger OCKSÅ att "Efter säsongsjustering faller index mellan maj och juni 0,7 procent för bostadsrätter i Stockholm och knappa 0,2 procent för villor."
Valueguard är källan: http://www.valueguard.se/201606_Indexpublicering
Citat:
Sitter fortfarande och väntar på de där länkarna från bankerna som du skröt om att du hade?
Här kommer de! https://www.handelsbanken.se/shb/inet/icentsv.nsf/vlookuppics/stadshypotek_webb_historiska_rantor_160519/$file/historiska_rantor_2008_2016_160519.pdf

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.sbab.se%2Fopenweb_fr ont%2FHistoriskBolanerantaExcel.action
Inga påföljande räntehöjningar, utan en enda. Det är vi ju överens om inte är "i rask takt".
Senast redigerad av intemittnamn 2016-08-02 kl. 15:04.
2016-08-02, 15:17
Medlem
Går inte citera intemittnamn + att länkarna fungerar inte.
2016-08-02, 15:46
Medlem
Citat:
Går inte citera intemittnamn + att länkarna fungerar inte.
Du kan säkert svara ändå.
2016-08-02, 16:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Börjar bli rörigt nu.

Eftersom svenne tvingat in denna tråd i att man skall klassa sitt boende som ett eget företag så är en inkomst via lån in till ditt företag en inkomst (men inte en intäkt).
Man kan inte som svenne välja att endast ta vissa delar i sitt boende och jämföra med ett företag utan man får välja allt eller inget.

Det är ingen hejd på dina lögner du ljuger verkligen om allt. Det är du som av någon outgrundlig anledning börjat prata om företag, inte jag eller någon annan. Du bajsbosse.

Men intressant att du tycker lån är inkomster, ta massor av sms-lån då så tjänar du massor av pengar, lycka till! Otroligt att ni bubbelbabblare är så totalt inkompetenta och inte skäms för att visa det!

Nej det enda positiva man kan säga om dig är att du har en passande avatar med en långnäsa.
Jag är dock inte övertygad om att du är en människa, du kan också som sagt var vara en bot som några KTH'are har snickrat ihop och att de sitter och skrattar åt hur sin bot fungerar (eller inte fungerar). Dags för nästa version snart som är lite mer intelligent?
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2016-08-02 kl. 16:22.
2016-08-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Otroligt att ni bubbelbabblare är så totalt inkompetenta och inte skäms för att visa det!

En liten generalisering?

Du har förövrigt helt ignorerat googlingen jag gjorde åt dig, nästan som om du ville undvika att röra frågan.
2016-08-03, 00:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
En liten generalisering?

Du har förövrigt helt ignorerat googlingen jag gjorde åt dig, nästan som om du ville undvika att röra frågan.

Den stämmer väl in på majoriteten av alla bubbelbabblare om än i olika hög utsträckning. Och din googling, den som visar hur länge s.k. experter har haft fel menade du?
2016-08-03, 00:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Svenske ”Dr Doom ” har aldrig fått rätt
Han har varnat för en boprisbubbla och förutspått 20-procentiga prisfall på bostadsmarknaden under fem års tid. Hittills har spådomarna inte infriats. Bengt Hansson, analytiker på Boverket, tror fortfarande på prisjustering nedåt. Men ränteläget är en avgörande faktor.

Ända sedan 2008 har Bengt Hansson, ekonom och analytiker på Boverket, tidigare på Bostadskreditnämnden varnat för en sättning på bostadsmarknaden och pekat på det orimliga i en fortsatt prisuppgång. Han har med bestämdhet hävdat att marknaden är överprissatt och att priserna ska ned, minst med 15–20 procent.

I juni 2009 spådde du fortsatta prisfall och en kommande ränteuppgång med en räntetopp år 2012. Du antog att den rörliga boräntan då skulle vara uppe i 7,5 procent. Så blev det inte. Kommentar?

– Det är inte rimligt med en evigt låg ränta. Det mesta tyder på att bostadsmarknaden hålls uppe så länge som räntorna är låga. När alla kan betala sina lån är det inga problem.
http://www.svd.se/svenske-dr-doom--har-aldrig-fatt-ratt
2016-08-03, 00:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Grafen på den här sidan är lite kul:
http://www.dn.se/ekonomi/fler-experter-varnar-for-bostadsbubbla/

Hur många gånger, hur länge och hur kraftigt kan en expert ha fel och ändå fortsätta att kallas expert?
2016-08-03, 00:49
Medlem
Citat:
Den stämmer väl in på majoriteten av alla bubbelbabblare om än i olika hög utsträckning. Och din googling, den som visar hur länge s.k. experter har haft fel menade du?

japp det var den googlingen, du hävdade att jag ljög när jag sade att många experter varnat under lång tid, eftersom bubblan ej spruckit ännu är det som bekant rätt svårt att hitta någon ännu av dessa som haft rätt.

Dock har dom varnat och hurvida du med din agenda anser dom vara experter eller inte skiter jag högaktningsfullt i
2016-08-03, 00:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
japp det var den googlingen, du hävdade att jag ljög när jag sade att många experter varnat under lång tid, eftersom bubblan ej spruckit ännu är det som bekant rätt svårt att hitta någon ännu av dessa som haft rätt.

Dock har dom varnat och hurvida du med din agenda anser dom vara experter eller inte skiter jag högaktningsfullt i

Skrev du många eller alla, jag minns inte, ett citat tack så vi får korrekt påstående. Om du påstår att jag har sagt något fel får du gärna citera det också eftersom ni bubbelbabblare ofta gör era egna tolkningar.

Men svara gärna på frågan:

Citat:
Grafen på den här sidan är lite kul:
http://www.dn.se/ekonomi/fler-experter-varnar-for-bostadsbubbla/

Hur många gånger, hur länge och hur kraftigt kan en expert ha fel och ändå fortsätta att kallas expert?
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2016-08-03 kl. 00:56.
2016-08-03, 01:07
Medlem
Citat:
Otroligt att ni bubbelbabblare är så totalt inkompetenta och inte skäms för att visa det!

Du som är så självgod och tror att du kan allt men mest kommer med anmärkningar på ekonomiska termer och kallar oliktänkande för bostadsbabblare ist för att ta upp sakfrågorna i diskussionerna.

Vad säger du om hur bostadsmarknaden i Stockholms län för bostadsrätter och hus utvecklat sig tills årsskiftet 2016/2017 och vad grundar du din gissning på?

Kom med någon åsikt som vi sen kan skratta åt (eller inte) i Januari 2017.
2016-08-03, 01:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnez
Du som är så självgod och tror att du kan allt men mest kommer med anmärkningar på ekonomiska termer och kallar oliktänkande för bostadsbabblare ist för att ta upp sakfrågorna i diskussionerna.

Vad säger du om hur bostadsmarknaden i Stockholms län för bostadsrätter och hus utvecklat sig tills årsskiftet 2016/2017 och vad grundar du din gissning på?

Kom med någon åsikt som vi sen kan skratta åt (eller inte) i Januari 2017.

Vad som är kostnader och vad som är privat sparande påverkar i hög utsträckning vilken prisnivå som är rimlig så det är inte alls bara frågan om termer, den som tror det har inte förstått.

Och jag har gjort djupare redogörelser för vad jag tror på längre sikt och varför, tidigare i tråden. Men sådant dränks av alla oseriösa bubbelbabblare som medvetet upprepar rena lögner om och om igen. Den oseriösa nivån förstör alla seriösa försök att diskutera tråden på en nivå som anstår forumet Nationalekonomi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in