2016-08-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Jag har gjort det och hittar inget stöd för ditt påstående. Alltså hittar du på.
Ok men lägg upp länkarna till bankerna som inte höjt räntorna enligt deras hemsidor ( lär ju gå snabbt eftersom du nyss var och kikade på dem)!
2016-08-02, 12:58
Medlem
Citat:
Jag har gjort det och hittar inget stöd för ditt påstående. Alltså hittar du på.
Går inte att citera ditt förra inlägg.

Men ser att du nu funnit länkar som visar precis det jag skrev, räntorna går upp, priserna går ner.

Man hör nästan gråten i din röst när du skriver
2016-08-02, 13:11
Medlem
Citat:
Tack! En räntehöjning det senaste året. BajsBo, är det det du kallar "Räntorna höjs i rask takt"?
I listningen från SBAB vill jag minnas att det var flera räntesänkningar under året.
Innan man kan tala om vare sig räntehöjning eller räntesänkning i mer allmänna termer så bör väl antalet av de ena vara större än det motsatta. Dvs i det här fallet vill vi se fler räntehöjningar än räntesänkningar. Vägda om man vill vara noggrann.
2016-08-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Går inte att citera ditt förra inlägg.

Men ser att du nu funnit länkar som visar precis det jag skrev, räntorna går upp, priserna går ner.

Man hör nästan gråten i din röst när du skriver
Frågar igen eftersom du inte svarar på frågan utan tramsar runt:
Fråga 1:En räntehöjning det senaste året. Är det det du kallar "Räntorna höjs i rask takt"? Ja eller Nej?

Fråga 2: 0,7% i nedgång. Är det det du kallar ras? Ja eller Nej?

Mina räntor kostar 3300 idag, efter att SBAB sänkte min tremånaders något i februari eller om det var mars. Om de går upp över 19000 kommer jag försöka flytta. Går de upp över 25000 går jag kanske i konkurs om mina intäkter inte ökar. Så visst fan gråter jag, jag har panik.

Glöm inte svara på ras och stiger i rask takt nu.
Senast redigerad av intemittnamn 2016-08-02 kl. 13:18.
2016-08-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
I listningen från SBAB vill jag minnas att det var flera räntesänkningar under året.
Innan man kan tala om vare sig räntehöjning eller räntesänkning i mer allmänna termer så bör väl antalet av de ena vara större än det motsatta. Dvs i det här fallet vill vi se fler räntehöjningar än räntesänkningar. Vägda om man vill vara noggrann.
BB vill inte veta av sänkningar så det är ingen ide att debattera.
Höjningar måste iaf vara flera st efterföljande och tätt om de ska uppfylla rekvisitet Rask takt.
2016-08-02, 14:27
Medlem
Citat:
Frågar igen eftersom du inte svarar på frågan utan tramsar runt:
Fråga 1:En räntehöjning det senaste året. Är det det du kallar "Räntorna höjs i rask takt"? Ja eller Nej?

Fråga 2: 0,7% i nedgång. Är det det du kallar ras? Ja eller Nej?

Mina räntor kostar 3300 idag, efter att SBAB sänkte min tremånaders något i februari eller om det var mars. Om de går upp över 19000 kommer jag försöka flytta. Går de upp över 25000 går jag kanske i konkurs om mina intäkter inte ökar. Så visst fan gråter jag, jag har panik.

Ja, om det höjs varje månad så är det rask takt.

4,5% på 3 månader kallar jag ras ja (valueguard skriver ju 4,5%) ,klart om du sitter i en etta i förorten så blir det ju inte mycket i pengar, men en villa på 5 miljoner så blir det ju nästan 100 000 i månaden den rasat, lite pengar för dig kanske men mycket för många och en förmögenhet för vissa.
2016-08-02, 14:30
Medlem
Citat:

Sitter du med en räntekostnad på 3300 i månaden, då har du ganska feta lån?
Skulle räntan gå upp till 19000 i månaden är det nog ingen som vill köpa din bostad.
2016-08-02, 14:31
Medlem
Citat:
BB vill inte veta av sänkningar så det är ingen ide att debattera.
Höjningar måste iaf vara flera st efterföljande och tätt om de ska uppfylla rekvisitet Rask takt.
Höjning var månad är väl så raskt det kan bli.
2016-08-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ja, om det höjs varje månad så är det rask takt.

Ja men nu finns det ju ingen bank som höjt varje månad, så då kan vi ju konstatera att räntorna inte höjts i rask takt vilket du påstod.
Citat:
4,5% på 3 månader kallar jag ras ja (valueguard skriver ju 4,5%) ,klart om du sitter i en etta i förorten så blir det ju inte mycket i pengar, men en villa på 5 miljoner så blir det ju nästan 100 000 i månaden den rasat, lite pengar för dig kanske men mycket för många och en förmögenhet för vissa.
Fast frågan är ju inte om man tycker 100 000 är mycket utan om 0,7 är ett ras. Jag gissar att du håller med om att det inte är ett ras eftersom du vägrar svara på frågan utan formulerar om den.

Citat:
Sitter du med en räntekostnad på 3300 i månaden, då har du ganska feta lån?
Jag har lån på ca 2,7 vilket inte kan betraktas som ett fett lån för en tvåa i innerstan. Men jag har inte så bra ränta.
2016-08-02, 14:47
Medlem
Citat:
Fast frågan är ju inte om man tycker 100 000 är mycket utan om 0,7 är ett ras. Jag gissar att du håller med om att det inte är ett ras eftersom du vägrar svara på frågan utan formulerar om den.
Vet inte vad det är för fel på dig, jag har svarat massvis av gånger att JA JAG TYCKER ATT 4,5% är ett RAS.
Valueguard säger 4,5% så ta dina 0,7% å stoppa upp någonstans eller bevisa att valueguard har fel.
2016-08-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ja men nu finns det ju ingen bank som höjt varje månad, .
Sitter fortfarande och väntar på de där länkarna från bankerna som du skröt om att du hade?
2016-08-02, 14:56
Medlem
Så som ekonomin ser ut världen över tror jag mer på en plågsam process framöver när det gäller bopriser.
Vi lever i en värld där finansmarknaden är pumpad artificiellt. Stödpaket, stimulanspaket och nirps(negative interest rates) Vi har nu hamnat i en limbo där man ser varken in eller ut.
En viss tid kommer vi att se -4% sen kommer det en tid med +5% efter det -6% osv. I värsta fall(det jag tror är möjligt men ngt jag helst vill slippa se) är att detta kommer att pågå i flera år. Det blir en parabolisk kurva med en negativ utgång i slutändan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in