Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-03, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
1:a senatorn att gå över:
"Rep. Richard Hanna of New York will cast his ballot for Democratic nominee Hillary Clinton this November, becoming the first Republican member of Congress to say he'll cross party lines and vote directly against GOP nominee Donald Trump."

Undra vad det kommer att betyda för Trumps chanser?

På plus sidan så förstärker det Trump som outsidern, the not establishment kandidaten. Kandidaten som står för förändring.

Men innebär säkert några minus också.
2016-08-03, 00:24
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Undra vad det kommer att betyda för Trumps chanser?

På plus sidan så förstärker det Trump som outsidern, the not establishment kandidaten. Kandidaten som står för förändring.

Men innebär säkert några minus också.
Jag är inte den som kan svara på detta och det finns nog ingen som kan då det är ett lite ovanligt valår i USA.
Fördelen är det du nämner!
Nackdelen är att kongressledamoten är närmare sina väljare men detta rör sig om New York och som visserligen Donalds hemstad så har han ingen chans att vinna den. De är väldigt demokratiska.
Det intressanta är om fler följer, vilket jag tror.
2016-08-03, 00:27
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Om det skulle bli RYAN UT, NEHLEN IN så kan det i princip bli namn byte från Republican till
THE TRUMP party
Ja det var bra formulerat. Om Ryan förlorar så äger Trump partiet, åtminstone fram tills november. Förlorar han då så blir det en strid om äganderätten till partiet som kanske kommer att pågå i fyra år.
2016-08-03, 00:33
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag tror inte att de flesta anti trumpare i denna tråd motsätter sig Trump framförallt för hans personlighet (som kan vara lite barnslig och vulgär ibland men också lysande) utan att det är frågorna som bränner dvs att han vill stoppa den illegala invandringen och bygga en mur.

Men de inser att de inte kan vinna en debatt om frågorna och att de därför riktar in sig på hans personlighet.
Om du börjar med att specificera typ 20 förändringarna av det han vill han vill genomföra så kan motståndarna bemöta dessa!
Donald vill inte säga vad han vill göra utan köra samma race som du, attackera mobba och söndra!
2016-08-03, 00:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här har du hans åsikter och förslag:
Hemsidan

På vilket sätt har jag mobbat?
2016-08-03, 00:42
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Här har du hans åsikter och förslag:
Hemsidan

På vilket sätt har jag mobbat?
Och hur främjar du diskussionen som du vill ha angående sakfrågorna, med att länka till hans hemsida.
Förslag lyft upp vad han själv sagt och som någon tagit notis om som inte rör angrepp på motståndare eller oskyldig.
2016-08-03, 00:51
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Organet säg någonting du inte gillar med Trumps politik. Vi vet att du inte gillar hans personlighet.
Donald handlar inte om politik, utan om missnöje det ogillar jag!
Nu Eftersom du gillar Donald! 20 saker du gillar:
2016-08-03, 00:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det där är väl ingenting emot när han satt hos Chris Matthews och yrade om att kvinnan ska straffas om hon gör abort. Då fick han precis hela USA emot sig (både anti-life och anti-choice-sidan). Sen gick allting utför och han förlorade i Wisconsin. Och sen dess har han bara förlorat och förlorat, och nu är han ute ur racet. Han klarar uppenbarligen inte av den här typen av hack i kurvan... nej vänta, han är tydligen kvar, och det går tydligen riktigt bra för honom...

Du missar en viktig detalj i ditt yrande och det är att Trump gick ut med att han hade fel kring den frågan och ändrade sig på mindre än en månad.

Eller menar du att Trump fortfarande pratar om att straffa kvinnor som gör abort?
2016-08-03, 00:54
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Du spenderar all din tid med att sitta och klanka ner på Trump, är du ett Hillary fan eller har Donald knullat din morsa?

Jag är bara snabb och hård - som med din morsa igår!

Men OnT: Dagens politiska spel mellan Trump, McCain, Paul Ryan och Obama är rafflande. Ett kärnfullt referat finns på Judd Legums twitter.

https://twitter.com/JuddLegum/status/760582606291345409

Är det bara önsketänkande eller har Trump fått slagsida?
2016-08-03, 01:00
Medlem
0rganets avatar
Donald förbereder sig för en fantastik och underbar valrörelse: “I’m afraid the election is going to be rigged, I have to be honest,” Trump said at the rally.
http://www.politico.com/story/2016/08/donald-trump-rigged-election-226588
Om han förlorar så vet vi alla att det är absolut inte pga av Donald.
2016-08-03, 01:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Donald förbereder sig för en fantastik och underbar valrörelse: “I’m afraid the election is going to be rigged, I have to be honest,” Trump said at the rally.
http://www.politico.com/story/2016/08/donald-trump-rigged-election-226588
Om han förlorar så vet vi alla att det är absolut inte pga av Donald.

Pratade inte han om exakt samma när det gällde valet av presidentkandidat?
2016-08-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och det svamlet bevisar att du antingen är helt såld på honom och stannar inte upp för att se om det ens är ett svar på något.

Jag ställer om frågan men gör den extremt tydlig.

Om det var fel av Clinton att rösta Ja till invasionen av Irak (trots att han för 10 år sedan försvarade henne genom att säga att hon fick felaktig information 2003) varför är det inte lika fel av Pencer att ha gjort exakt samma sak?
Nej det var inte menat som att jag värderade Trumps svar. Men så har han svarat på frågan 100 ggr+

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in