Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-03, 01:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nej det var inte menat som att jag värderade Trumps svar. Men så har han svarat på frågan 100 ggr+

Okej, det var jag som missförstod dig (skyller på att jag är trött och gör en sista koll på Flashback innan jag går och lägger mig) men som sagt det är egentligen inget svar utan det är vad en student skulle kunna säga när denne måste förklara något som den inte har läst på om.

Trump skulle behöva ändra två saker hos sig för att kunna komma tillbaka på banan igen och det är att han behöver lära sig att verka sympatisk även om han inte är det samt att han behöver lära sig att ge raka men vaga svar istället för långa men klottriga svar som absolut inte ens berör frågan.
2016-08-03, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och det svamlet bevisar att du antingen är helt såld på honom och stannar inte upp för att se om det ens är ett svar på något.

Jag ställer om frågan men gör den extremt tydlig.

Om det var fel av Clinton att rösta Ja till invasionen av Irak (trots att han för 10 år sedan försvarade henne genom att säga att hon fick felaktig information 2003) varför är det inte lika fel av Pencer att ha gjort exakt samma sak?

Kan också påpekas att Clinton röstade för att ge Bushadministrationen rätt att ta till militära åtgärder, något hon hoppades skulle pressa fram en diplomatisk lösning.

Trump var, som sagt, i bästa fall ambivalent till kriget. Han uttalade absolut inget motstånd.
2016-08-03, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Jag är bara snabb och hård - som med din morsa igår!

Men OnT: Dagens politiska spel mellan Trump, McCain, Paul Ryan och Obama är rafflande. Ett kärnfullt referat finns på Judd Legums twitter.

https://twitter.com/JuddLegum/status/760582606291345409

Är det bara önsketänkande eller har Trump fått slagsida?
Som Trumpsupporter får vi hoppas att så är fallet. Inget kul å leka med tråkiga Clinton. Gör det smutsigt, fult, brutalt etc. Det är marionetter med trådar runt armarna som är begränsade i hur hårt man kan spela spelet Slutar som det gjort fram tills nu, Trump tar dom till djupt vatten och dränker dem.
2016-08-03, 01:10
Medlem
Citat:
Jag är bara snabb och hård - som med din morsa igår!

Men OnT: Dagens politiska spel mellan Trump, McCain, Paul Ryan och Obama är rafflande. Ett kärnfullt referat finns på Judd Legums twitter.

https://twitter.com/JuddLegum/status/760582606291345409

Är det bara önsketänkande eller har Trump fått slagsida?

Haha skön lista.

Vete tusan vem som har slagsida i det hela
2016-08-03, 01:13
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du missar en viktig detalj i ditt yrande och det är att Trump gick ut med att han hade fel kring den frågan och ändrade sig på mindre än en månad.

Han korrigerade sig faktiskt redan samma kväll, men MSM höll på att veva det hela i två veckor ändå. Och då, precis som nu, på tendentiösa och såväl som direkt lögnaktiga grunder.
2016-08-03, 01:19
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det enda Trump sade är att ifrågasätta varför hon var så tyst och sedan sa han "hon kanske inte får säga något".

Det är det enda. Då använder media muslimfamiljen som vapen.

Han twittrade väl en del också?
2016-08-03, 01:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Demokraterna vill att valet skall handla om Trump som person, republikanerna att det skall handla om frågorna. Som invandringen och handelspolitiken. Det märks även i denna tråd.

Många anti trumpare/demokrater snackar nästa bara om hans personliga drag inte politiken.

Det brukar vara så att motståndare gnäller bara på personen som individ, utan att fråga sig vad det egentligen handlar om.

Ta t.ex Khan muslimfamiljen. Bara massa gnäll. Inte ett enda ord vem som skickade sonen till kriget.
2016-08-03, 01:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Han twittrade väl en del också?

Ja?

Är du besatt av Trump eller?
2016-08-03, 02:23
Medlem
BAB7s avatar
Vi får verkligen hålla tummarna för Trump.

Svensk äckel-media går verkligen hårt in för att snacka skit och sprida lögner om Trump, och när de är i farten med sitt hat mot Trump så passar de jävla asen naturligtvis på att hata lite på Ryssland och Putin också..

Trump behövs, hoppas verkligen han vinner.
Hillary är raka motsatsen, hon är farlig för världen och kommer troligtvis inte att kunna hålla sina smutsiga nävar i styr från andra länder, risken är nog ganska stor att hon startar krig med något land som inte delar "etablissemangets värdgrund"... och att kriga för "den goda saken" är visst helt okej...

Nej, dessa vidriga hycklare måste stoppas och bekämpas innan det är för sent, hoppet får vi sätta till Trump!
2016-08-03, 02:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag skulle vilja fråga er angående bebisen som Trump sa något om.

Var det ett skämt eller var han sur över något?
Jag såg en Vine film om Trump när han sa:

"I love babies. I love babies....NO...get out".

Detta känns inte som han var seriös då han har rätt många barn själv.

Ville han komma upp på första sidan eller?
2016-08-03, 03:51
Medlem
Riktigt nöje att läsa delar av denna tråd, helt klart att vissa är besatta av denne man, Mr Trump.

Tycker hans ironi är härlig, det gör han så oberäknelig för motståndarna, Obama o Hillary inräknade, dom har svårt att sova misstänker jag, kolla Hillarys ögonpåsar dom blir tjockare för varje framträdande.

Trump är något nytt och stort även om det kommer grodor ur hans mun, det gör att han aldrig kliver från medias rampljus, genialt!

"kom, kom å köp konserverad gröt"

sen, allvarligt, skit i alla polls och bli inte upprörda eller glada lite procent hit o dit, det löser sig tills november, tror inte ens att alla inblandade lever då!
2016-08-03, 07:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Trump kommer inte göra underverk men han kommer på sina 4 första år kunna göra en märkbar skillnad:
- Ingjuta framtidshopp och stolthet hos amerikanerna, som lärt sig av sin egen PK-media sedan 1970-talet att man ska skämmas för att vara vit amerikan.
- Få bort en del illegala invandrare från Mexiko
- Börja rensa upp i den föråldrade infrastrukturen

Trump är ingen gud, absolut inte. Men han kommer inte göra ett sämre jobb än någon annan presidentkandidat. Den absolut största fördelen med Trump är ändock att han är en kraftfull spark i baken på etablissemanget, den stora majoriteten av vita amerikaner är helt enkelt trötta på att bli behandlade som en andra klassens medborgare och kan återta sitt land från CNN's skamgrepp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in