Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Menar du allvar???
Bara i denna tråd ligger säkert 10 inlägg med länkar till valueguard, det ligger länkar till bankernas hemsidor.
Valueguard visar att bostadspriserna gått ner 4,5% på 3 månader, bankernas hemsidor visar att de alla har höjt räntorna sedan februari (inte ålandsbanken (tack svenne för länken),) men Ålandsbanken låg på en extremränta och har nu sänkt till 2% vilket är högt.
Om du inte följer tråden utan bara sitter slänger in oneliners och kräver länkar som redan finns så kommer i alla fall inte jag svara på dina frågor längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Ni är i chocktillstånd nu när
räntorna stiger raskt och
bostadspriserna rasar, ta det gärna ut över mig, men lär inte hjälpa

Påstående 1:-Räntorna stiger raskt
Påstående 2: Bostadspriserna rasar.
För att påstående 1 ska vara sant måste räntorna gått upp mer än en gång i närtid, annars kan de ju inte stiga
raskt? Möjligen stiga. Jag har SBAB, de har inte höjt iaf, och det har du ju redan fått en historisk länk på. Jag hittar inte heller nån annan bank som höjt flera ggr i närtid. Bevisbördan ligger på dig om du hävdar att räntorna stiger raskt, I call bullshit,
Påstående 2, priserna rasar, enligt dig finns fakta hos Valueguard. Tack för infon, så här säger Valueguard:
Efter säsongsjustering faller index mellan maj och juni 0,7 procent för bostadsrätter i Stockholm och knappa 0,2 procent för villor. Är en nedgång på 0,7% ett ras? Ett
ras? Det är en ytterst modest nedgång och inget jävla ras.