2016-08-02, 04:20
Bannlyst
TS här kanske:

http://www.taby.se/nyanlanda/Nyheter...ll-asylboende/

"Lyckliga gatan du finns inte mer nu är afghaner det enda jag ser"
Citera
2016-08-02, 05:59
Medlem
Typiskt svenskt att vägra inse att verkligheten har kommit ifatt. Skygglapparna på i Täby.
"Äsch, det är bra här, inte så farligt. Lite utländska killar på gymmet bara och någon barnfamilj".

Svårt för dessa bolånetorskar att vilja se verkligheten. En vän till mig köpte ett litet skithus från 60-talet för 7 miljoner förra året, toppbelånat så klart. Han vägrar se problemen, inte så konstigt kanske..

Jag som bott i Täby de senaste 6 åren innan flytten till Kanada för dryga året sedan blev fullständigt chockad av det jag såg under mina två veckor i Stockholm och inte minst i mitt gamla Täby som varit en oas.

Mina barn gick på förskola/skola där. Oerhört tryggt, helsvenskt och bra var det för oss. En del av gamla Sverige.

Detta är den verklighet jag mötte när jag träffade vänner, kollegor och kontakter efter ett år i exil;

Ta t.ex. Byängsskolan med klass 1-9 ligger bara någon minut från asylslottet. Jag har vänner som har barn där.
De är livrädda när deras döttrar rör sig ute på rasterna (barnen leker ofta i skogspartiet mellan asylslottet och skolgården).
Man har fått ta emot en hel del asylmän som elever. Problem då den svagaste länken håller tillbaka hela klassen. Man har även utökat byggandet av barracker för att öka kapaciteten...

Andra har barn på förskolan vid Marknadsvägen. Där har det strykit omkring afghaner och spanat på småttingarna...föräldrar har krävt extra personal ute på gården mot gångstråket mot Täby C.

Kommunen har köpt bostadsrätter i föreningen Volten på Marknadsvägen, har en vän som suttit i styrelsen samt känner en moderat kommungubbe, penisonerad nu dock.
Man har en handfull lägenheter (en del sedan tidigare). Detta har inte medlemmarna informerats om av styrelsen eller kommun.Diskretion var oerhört viktigt för både kommun och styrelse.
Det står påhittade svenska namn på dörrarna....de kallas för stödlägenheter. Där slussar man nu in asylsökande familjer för fullt.

Situationen i Ensta krog var bedrövlig. Vår fina lekpark var invaderad, bajsblöjor låg slängda och skräpigt som satan. Att det satt en stor grupp asylsökande och skrek, grillade och lyssnade på arabisk musik gjorde ju inte den svenska idyllen bättre.

Jag flyttade ett par månader innan flyktingvågen, så för mig är kontrasterna oerhört stora.
Såg ändå någon dum tjej gå i Täby C med en T-shirt med texten "No human being is illegal".

Nej, det finns mycket folk i Täby som trott de kan köpa sig ur skiten de röstat fram. Det trodde jag med och det gick ju ett tag...sedan såg jag vart det barkade.
Det är trist, men ändå bra att de finare kommunerna faller med. Då måste folk börja agera.
Citera
2016-08-02, 08:06
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Jag är ibland och hälsar på en vän som bor i ett villaområde i Täby, och jag har då inte sett en enda. Är problemet månne koncentrerat till Täby C? Där har jag inte satt foten på åratal, så jag har noll koll.

Du är inte mycket till sanningsvittne du! Har bara varit i ett villaområde. Villaområden är generellt inte fulla av folk som driv omkring.

Åk runt lite i Täby de nyanlända dras till platser där det händer saker de är vana vid människomassor så de söker sig till platser som centrum. Ensamkommande driver omkring på sådan platser, sysslolösa och nyfikna.
Men där bor det många gamla invandare i flerfamiljshusen sådan som varit här i många år. Så visst Täby är multietniskt det också.
Citera
2016-08-02, 09:20
Medlem
Ja undra varför herr Reinfeldt sålde sin bostad så snabbt han kunde när han fick reda (i förväg) på att det ska öppnas asylboende, öppna era hjärtan my ass, jävla skalliga horunge.

En invandrare (moderat) plingade på hos Reinfeldt för att tacka honom för "allt".

Vad gjorde Reinfeldt tror ni?

Svar: han ringde polisen.
Han RINGDE POLISEN!

Hade han ringt polisen om blonda Emil 17 stod där i kikhålet?
Citera
2016-08-02, 09:27
Medlem
JustZlatans avatar
Har det skett några överfallsvåldtäkter än i Täby? Om inte så lär det komma så småningom. Villor kommer köpas upp av allt fler invandrare som har gjort sig rika här i Sverige. Täby kommer bli mer som Hässelby Villastad och om några decennier ser det väl ut som valfri invandringstät Stockholmsförort.
Citera
2016-08-02, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Jag tänker på det varje gång jag kommer och besöker Sverige. Det händer ca en gång per år men jag slås varje år, ånyo, av hur undanträngt Sverige verkar blivit.

Svenskar verkar inte bry sig eller förnekar det helt (precis som man gjorde för 10 år sedan), men det ser verkligen ut som det pågår ett regelrätt folkombyte, inklusive kultur.

Jämför man med 25 år sedan är det otroligt skillnad. 15 år sedan skillnad, men samhället kändes ändå svenskt. För fem år sedan kändes det mindre svenskt och nu känns hela Sverige som 50 % svenskt. Tänk er om 10-15-20 år.

Du har som svensk stuckit från Sverige som en riktig flykting, sedan när du återvänder 1 ggr/år tycker du Sverige blivit undanträngt och att svenskar inte bryr sig Verkligen rätt ord från rätt person, en svenne som är på flykt. Har det slagit dig att Sverige kanske blivit så "undanträngt" på grund av såna som dig? Svenskar som stuckit och flytt utan en "fight".

Förstår inte heller värför ni fd-moderatröstare är så besvikna? Detta var ju vad ni röstade på
Citera
2016-08-02, 09:54
Medlem
Stantormans avatar
Glad över att ej vara bolånetorsk från Täby . Social oro, orsakad av snabb okontrollerad migration kommer att påverka högdjurens vardag i såväl stort som i smått.

Vem kommer att vilja skuldsätta sig till belopp som motsvarar flera mansåldrar, för att få vara med om sådant? Bostadsbubblan brister. Ju högre upp du sitter desto större blir fallet.
Citera
2016-08-02, 10:00
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerking
50,80% i Täby kommun röstade på Reinfeldt 2010. "Öppna era hjärtan" gjorde att Moderaterna minskade med hela 4,7% till valet 2014.

Tror knappast att den högutbildade befolkningen i Täby var ovetande om situationen i Sverige, men ändå fortsatte de rösta på psykopaten. Det gick bra så länge "någon annan" fick ta hand om problemen. Med en överbelastad polis, kommer heller inte resurser att finnas till att stävja berikningens följder. I Täby finns som tur är mycket finavlade blåblodiga blondiner att tillgå för att motverka sysslolösheten hos de asylsökande. Finns ingen kommun jag unnar berikning mer.

Stödjer oavkortat ditt resonemang och din slutsats, med ett par undantag!
Filippa är inte blondin, men hon skulle trots denna brist också behöva få smaka på lite spännande MENA-uppvaktning, var än hon nu bor någonstans.
Nu när landsförrädaren har dragit sig tillbaka från politiken, så misstänker jag att hans ouppfostrade små larver till barn har blivit av med sina överfallslarm, så även de skulle kunna behöva få sig en rejäl dos av verkligheten.

Men allt detta är säkert alldeles för mycket att hoppas på.
Citera
2016-08-02, 10:04
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Du har som svensk stuckit från Sverige som en riktig flykting, sedan när du återvänder 1 ggr/år tycker du Sverige blivit undanträngt och att svenskar inte bryr sig Verkligen rätt ord från rätt person, en svenne som är på flykt. Har det slagit dig att Sverige kanske blivit så "undanträngt" på grund av såna som dig? Svenskar som stuckit och flytt utan en "fight".

Förstår inte heller värför ni fd-moderatröstare är så besvikna? Detta var ju vad ni röstade på

Dina jävla sopa, du verkar inte förstå innebörden av ordet flykting. Jag flydde inte pga något och det var ju knappast så när jag stack. Jag har aldrig röstat för nuvarande politik och nu har jag familj i ett annat land.

Det är ditt fel att det ser ut såhär och Sverige är inte längre någonting att dö för.

Jag besöker min familj som jag älskar, resten skiter jag i.
Citera
2016-08-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Dina jävla sopa, du verkar inte förstå innebörden av ordet flykting. Jag flydde inte pga något och det var ju knappast så när jag stack. Jag har aldrig röstat för nuvarande politik och nu har jag familj i ett annat land.

Det är ditt fel att det ser ut såhär och Sverige är inte längre någonting att dö för.

Jag besöker min familj som jag älskar, resten skiter jag i.

Så vad är det du klagar över? Du tycker det är för mycket flyktingar i din fd snobbhåla och att det pågår ett folkutbyte och gnäller över att svenskar inte bryr sig när du tillhör just den kategorin din sopa. Det erkände du ju nu i din sista mening.
Citera
2016-08-02, 10:40
Medlem
Råkade bo på Fregattvägen, Näsbypark, (Täby kommun) i början av 80-talet. När jag steg av bussen där blev kollega nyfiken; "Bor du där, där är väl bara fyllon och bus!?" Antar att kollegan syftade på alla utländska namn på lägenhetsdörrarna. Vi märkte inget särskilt i området - helsvenskt var det knappast. För oss var det nära till båtklubb och bad.
Citera
2016-08-02, 10:56
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLjung
Ja undra varför herr Reinfeldt sålde sin bostad så snabbt han kunde när han fick reda (i förväg) på att det ska öppnas asylboende, öppna era hjärtan my ass, jävla skalliga horunge.

En invandrare (moderat) plingade på hos Reinfeldt för att tacka honom för "allt".

Vad gjorde Reinfeldt tror ni?

Svar: han ringde polisen.
Han RINGDE POLISEN!

Hade han ringt polisen om blonda Emil 17 stod där i kikhålet?

Fantastiskt

Har du källa med? Detta måste SPRIDAS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in