2016-08-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Jag är ibland och hälsar på en vän som bor i ett villaområde i Täby, och jag har då inte sett en enda. Är problemet månne koncentrerat till Täby C? Där har jag inte satt foten på åratal, så jag har noll koll.
Smyg runt på natten så kommer du nog se några taharrush-sugna individer. Annars är det ju ganska klent med migranter i dyrare områden rent generellt.
Citera
2016-08-01, 22:34
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Härlig läsning! Nu kommer inte ens "eliten" undan mångkulturen
Citera
2016-08-01, 23:00
Bannlyst
haha, jag älskar när moderater från Täby får smaka på sin egen politik.
Citera
2016-08-01, 23:06
Medlem
Flashshits avatar
Detta är ju exakt vad merparten av de som bor i Täby har röstat för och önskat sig, så vi får väl hoppas att Täbyborna är nöjda nu när det fått som de velat? Konstigt vore väl annars?
Citera
2016-08-01, 23:40
Medlem
På Lidingö där jag bor kryllar det också av de, i Larsberg har lidingökommun av någon underlig anledning placerat ett sånt där hem ovanför barnavårdscentralen. De står ofta utanför och tjattrar....

Själv har jag inga problem med de då jag har sagt åt de att hålla käften samt hotat en lång skranglig neger jävel till livet när han mopsade upp sig.

När får vi nog!?!?
Citera
2016-08-01, 23:45
Jag tänker på det varje gång jag kommer och besöker Sverige. Det händer ca en gång per år men jag slås varje år, ånyo, av hur undanträngt Sverige verkar blivit.

Svenskar verkar inte bry sig eller förnekar det helt (precis som man gjorde för 10 år sedan), men det ser verkligen ut som det pågår ett regelrätt folkombyte, inklusive kultur.

Jämför man med 25 år sedan är det otroligt skillnad. 15 år sedan skillnad, men samhället kändes ändå svenskt. För fem år sedan kändes det mindre svenskt och nu känns hela Sverige som 50 % svenskt. Tänk er om 10-15-20 år.
Citera
2016-08-01, 23:48
Medlem
Bor själv i Täby, och kan inte klandra de som bor här, det har precis som alla andra rika kommuner köpt judeblaskans skit.
Citera
2016-08-02, 00:07
Medlem
Jannebigplays avatar
Haha vilket snack. Jag bor i Täby och det är inte speciellt värre än det har varit innan. Sett några barnfamiljer vid Ensta krog som promenerar men inget stök och Täby C är stort så det har sett ut som vanligt. Ser några flyktingar som hänger i sofforna ibland men det är väl det enda. Till och med mindre tiggare än vad det var för några år sedan.
Citera
2016-08-02, 01:25
Medlem
vdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nermed
Haha stackars borgare börjar du bli ledsen nu? Nu kanske du fattar vad vi andra dödliga i sydligare förorter fått gå igenom medan Täby alltid varit fredad från flyktingar. Mer kommer det också att bli. Skit på dig.

Gråt på någon annans tråd, är förövrigt inte borgare.
Citera
2016-08-02, 01:28
Medlem
vdgs avatar
Kan ju passa på att lägga till att jag är fullt för att moderaterna, sossarna och resten ska få smaka på sin egna medicin, och att det ploppar upp massa flyktingar i Täby kan ju hjälpa borgarna vakna upp.

Men min fråga var om någon vet vart en flyktingförläggning i täby/vallentuna kan ligga, så håll er på topic eller håll käften med ert jävla gnällade om ''eliten'' och ''borgare''.
Citera
2016-08-02, 02:57
Medlem
powerkings avatar
50,80% i Täby kommun röstade på Reinfeldt 2010. "Öppna era hjärtan" gjorde att Moderaterna minskade med hela 4,7% till valet 2014.

"Fredrik Reinfeldt vädjar till svenska folket att öppna sina hjärtan för flyktingar.
Själv sa han nej till flyktingmottagande som kommunpolitiker.
När Integrationsverket 2006 vädjade till kommunerna att öppna sina hjärtan sa Reinfeldts Täby nej – det saknades hyreslägenheter.
Täby har i dag 750 färre hyreslägenheter än 1998 på grund av att Fredrik Reinfeldt beslutade att sälja det kommunala bostadsbolaget."

"Reinfeldt sa även nej till att teckna avtal om flyktingmottagande med Integrationsverket. Täby hade tidigare haft ett avtal med dåvarande Invandrarverket fram till 1996 men det bröts av Moderaterna."

"Filippa Reinfeldt var i egenskap av socialnämndens och kommunstyrelsens ordförande direkt ansvarig för kommunens nej till flyktingavtal under åren 2002–2006."

"När flyktingpolitiken debatterades i Täby kommunfullmäktige i juni 2006, förklarade Filippa Reinfeldt att ett flyktingmottagande på 30 personer kan leda till motsättningar.
– Täby har, i likhet med andra kommuner i Stockholms län, bostadsbrist och behovet hos dessa personer måste därför vägas också mot andras behov, för att undvika motsättningar, sa Filippa Reinfeldt i ett interpellationssvar."

Källa: http://www.aip.nu/default.aspx?page=3&nyhet=41837

Tror knappast att den högutbildade befolkningen i Täby var ovetande om situationen i Sverige, men ändå fortsatte de rösta på psykopaten. Det gick bra så länge "någon annan" fick ta hand om problemen. Med en överbelastad polis, kommer heller inte resurser att finnas till att stävja berikningens följder. I Täby finns som tur är mycket finavlade blåblodiga blondiner att tillgå för att motverka sysslolösheten hos de asylsökande. Finns ingen kommun jag unnar berikning mer.
Senast redigerad av powerking 2016-08-02 kl. 02:59.
Citera
2016-08-02, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civing1
Haha sluta överdriv, jag bor också i Täby och det har nyligen börjat komma lite flyktingar till det gym jag tränar på, inte som du säger flyktingar överallt.... Men de verkar vara lugna och de stör ej de andra som tränar. De ser ut att vara afghaner.

Täby Park Hotell hyser väl rum för flyktingar? Jag har även sett kvinnor och barn, men den typiske fb rassen ser enbart män!

Det började så på mitt gym med, sen var det stölder, MENA som duschade en timme! inne på tjejernas i hopp om att få mus... 3 ggr har jag fått köra bort skumt folk.... jag som är kund på det jävla gymet. En snubbe onanerade när det var käringgympa... han greps och släpptes, det slapp jag dock se j-vligt positivt med packet som kommit senaste åren

I och med att vi reagerade så har de inte kommit tillbaka... hoppas de sökt sig någon annanstans...

Alla var hudfärgshandikappade...
Senast redigerad av obisvenkanobi 2016-08-02 kl. 03:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in