2016-08-01, 23:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Kjartansson och Eikrem är inne i ett galet stim. Jag hoppas verkligen inte att vi får för oss att släppa någon av dom nu i sommar. Måste lyfta fram Arnason också som jag tycker har varit en gigant i försvaret efter uppehållet. Känns som att EM gav honom nytt självförtroende.

Lätta 50 mil hem!

Det lär ligga ett bud på ca 6 mille på Anton, vet du något om det?

http://www.fotbolldirekt.se/2016/08/01/avslojar-vill-lagga-bud-pa-stjarnan-och-mff-oppna-for-affar/
Citera
2016-08-01, 23:46
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

http://www.fotbolldirekt.se/2016/08/01/avslojar-vill-lagga-bud-pa-stjarnan-och-mff-oppna-for-affar/

Jag har ingen aning, men om det stämmer tycker jag det låter lite väl lågt.
Citera
2016-08-01, 23:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Jag har ingen aning, men om det stämmer tycker jag det låter lite väl lågt.

Kan MFF ha någon på gång typ Johan Larsson från Bröndby?
Citera
2016-08-02, 00:01
Medlem
Dagens resultat mot Kalmar var väl ganska väntat i mitt tycke. Hade inte förväntat mig någon poäng. Speciellt inte när man startar med Ranegie och Olunga på topp. Om jag ska vara helt objektiv så ser jag inget sämre anfallspar i serien... Och sen undrar folk varför vi ligger där vi ligger. Olunga är ju uppenbarligen inte redo för allsvenskan ännu och en utlåning till något lag i superettan hade gjort honom gott. Ranegie däremot, har inte sett en lojare fotbollsspelare på år och dar. Jag är så oerhört trött på hans lunkande. Har han tagit en maxlöpning ens i årets allsvenska? Ta in en junis eller vad som helst, Ragge är ett skämt.
Citera
2016-08-02, 00:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
http://dif.se/kff-dif/

Det måste vara oerhört provocerande för djurgårdarna att behöva läsa det där på den officiella hemsidan efter dagens fiasko.
Officiella hemsidan really?

Vid första läsning trodde jag det där var nåt från Järnkaminerna men icke.

Vill det sig illa kan Djurgården ha fem poäng upp till säker mark (ponerat att Hammarby vinner mot Kalmar, J-Södra mot Falkenberg och Helsingborg mot Gefle, inte alls omöjligt) efter nästa omgång då man möter Göteborg och sedan står Elfsborg på tur. Frågan är hur länge Pelle sitter kvar för oavsett utfall är det svårt å tro att han leder DIF nästa säsong.
Citera
2016-08-02, 00:04
Medlem
nygards avatar
Citat:
Kan MFF ha någon på gång typ Johan Larsson från Bröndby?

Om Tinner lämnar har vi förmodligen någon på ingång, men just Johan Larsson har väl 3(?) år kvar på sitt kontrakt så det lär knappast hänfda.
Citera
2016-08-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag njuter av att det är klassiska lag som gör upp om att vinna Allsvenskan. Malmö FF, IFK Norrköping, AIK och IFK Göteborg.

Och jag var en av dem som absolut välkomnade IFK Norrköping tillbaka...

IFK Norrköping däremot är det trevligt att se tillbaka i finrummet.
(FB) Supportersäsongen 2013
Malmö FF har 80 säsonger i Allsvenskan.

Göteborg och AIK har såklart fler. Men kan lika uppenbart inte tävla om hur de placerat sig. Annars hade inte Malmö FF varit nummer ett i Maratontabellen.

21 segrar, 14 andraplatser!

Finns ingen i närheten. Näst bäst har 13 segrar. Men alldeles oavsett så är det Malmö FF, IFK Göteborg, IFK Norrköping och AIK som är i toppen historiskt och även idag...

Fint som snus.
Citera
2016-08-02, 00:23
Medlem
Jontalinens avatar
Äh, förstår inte vad alla härjar om. Både gårdare och bajare visste ju om att era lagbyggen var för nedre delen av tabellen. Se det som ytterligare ett mellanår, ni har ju ett par stycken nu.

Finns ändå ingen risk att ni åker ut, Gefle och Falkenberg är för jävla dåliga för att det ska ske. I värst fall får någon av er kvala mot typ Dalkurd eller AFC Athletic (va i helvete det nu är för ett namn på en Väsby-klubb). Matcher ni bara kan vifta undan och sedan fokusera på nästa säsong.
Citera
2016-08-02, 00:34
Medlem
Signaturums avatar
Citat:

6 miljoner för en så viktig kugge som Tinnerholm känns väldigt väldigt lågt.
Malmö har ekonomin säkrad för ett par år framåt och är knappast i behov av att sälja.
Ett skambud om Danne accepterar det.
Vad gäller Eikrem/Örnen tror jag det blir svårt att behålla båda, får jag välja ser jag hellre Eikrem kvar.
Örnen ger mig lite Djurdicvibbar, en legosoldat som mest ser MFF som en språngbräda.
Eikrem känns lite mer som en fighter och som om han brinner lite mer för laget, ser dessutom honom som en betydligt viktigare pjäs.

När blir det debut för Safari förresten? Någon som har något nytt kring honom?
Citera
2016-08-02, 01:06
Medlem
anteri17s avatar
Inte för att jag ska göra anspråk på att kunna Tim Söderströms historia i Djurgården, men nu i efterhand kanske DIF borde satsat lite mer på honom. Jag vet att hans målfacit inte är skräckinjagande i Superettan, men i de matcher jag sett med honom har han varit extremt bra. Mot Sirius var han ständigt ett hot och gjorde ett mål. Nu senast mot Åtvidaberg var han inblandad och spelade fram till 6-7 chanser - toppat med två väldigt fina framspelningar.

Förra året gjorde han fem mål för J-Södra trots ganska liten speltid. Han är ung och Djurgårdare. Han är bättre än det mesta ni har uppe på topp.

Vad anser ni DIF:are?
Citera
2016-08-02, 01:17
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Inte för att jag ska göra anspråk på att kunna Tim Söderströms historia i Djurgården, men nu i efterhand kanske DIF borde satsat lite mer på honom. Jag vet att hans målfacit inte är skräckinjagande i Superettan, men i de matcher jag sett med honom har han varit extremt bra. Mot Sirius var han ständigt ett hot och gjorde ett mål. Nu senast mot Åtvidaberg var han inblandad och spelade fram till 6-7 chanser - toppat med två väldigt fina framspelningar.

Förra året gjorde han fem mål för J-Södra trots ganska liten speltid. Han är ung och Djurgårdare. Han är bättre än det mesta ni har uppe på topp.

Vad anser ni DIF:are?
Att det måste in en anfallare med 20+ målgaranti på en säsong, kosta vad det kosta vill.
Citera
2016-08-02, 01:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Att det måste in en anfallare med 20+ målgaranti på en säsong, kosta vad det kosta vill.

Dra ner det med 7-8 mål, så visst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in