2016-08-01, 22:38
Medlem
Commissarys avatar
Bajen siktar på superettan. Grin-DIF på div 2.

Nästan komiskt att se denna dödsspiral i slow-mo. Att djurgårdare är dumma måste nu anses bevisat.
Väntar bara på att de ska skriva kontrakt med en blind mittback och en enbent målvakt nu.
Senast redigerad av Commissary 2016-08-01 kl. 22:40.
Citera
2016-08-01, 22:41
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Bajen siktar på superettan. Grin-DIF på div 2.

Nästan komiskt att se denna dödsspiral i slow-mo. Att djurgårdare är dumma måste nu anses bevisat.
Div 2, Pelle chanslös ändå...
Citera
2016-08-01, 22:42
Medlem
regndroppens avatar
Jag ser absolut inget som skulle kunna rädda Djurgårn som det ser ut nu.
Citera
2016-08-01, 22:44
Medlem
nygards avatar
Kjartansson och Eikrem är inne i ett galet stim. Jag hoppas verkligen inte att vi får för oss att släppa någon av dom nu i sommar. Måste lyfta fram Arnason också som jag tycker har varit en gigant i försvaret efter uppehållet. Känns som att EM gav honom nytt självförtroende.

Lätta 50 mil hem!
Citera
2016-08-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Klasskillnad mellan Malmö och Örebro. Malmö går fortfarande på cirka 70-75% efter sommaruppehållet och man vinner rätt enkelt över Örebro borta.

Känns rätt bra.

ja, alltså HIF stoppar Jordan från OS samtidigt som Örebro med guldchans låter Ajdarevic åka. Väldigt märkligt beslut - men heder åt Örebro i frågan. Dock svagt av HIF; så oersättlig är inte Jordan.

Ägnade kvällen å Kalmar-DIF & förundrades över hur enkelt Kalmar vände på matchen. Tycker båda lagen spelade ganska statiskt. Kalmar var kanske lite mindre dåliga men hade oxå god hjälp av DIF:s virriga mittbackar. Om jag hejade på ett lag där den enda spelaren som visar ett uns av kvalité är Kevin Walker så skulle jag få sparken från jobbet på grund av försovningar på grund av sömnlöshet (Elliot Käck verkar ganska ok oxå)

Det är en sak som skaver lite på min hälsena. Hur kan Bajen & DIF med sina fantastiska publiksiffror vilket borde skapa såväl ekonomi som löneutrymme - varenda år värva såna andefattiga och avdankade spelare. Känns som era föreningar måste vara korrumperade eller något ty till och med jag skulle göra ett bättre jobb som sportchef i båda klubbarna.

Jag tror HIF klarar sig kvar. Dif åker ur om de fortsätter stoppa huvudet i sanden. Jag tror Falkenberg eller Gefle kämpar sig förbi.
Citera
2016-08-01, 23:06
Medlem
Självklart åker inte Djurgården ur, är det en sak man kan garantera med Pelle Olsson så är det att man klarar sig kvar. Dessutom ska det mycket till för att Gefle eller Falkenberg ska återuppstå i nedflyttningsstriden vilket innebär att man ändå har en räddningsplanka i kvalet om det nu vill sig så "illa".

Blir däremot intressant att följa nedflyttningsstriden och se vilket lag det blir till slut som får kvala. Mitt Bajen ligger ju tillsammans med Dif ganska risigt till men jag tror att båda klarar sig i slutändan. Vem som får kvala är desto svårare att säga..
Citera
2016-08-01, 23:23
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Jag ser absolut inget som skulle kunna rädda Djurgårn som det ser ut nu.

Magnus Eriksson och El Kabir är väl inte lika "skadade" som övriga truppen då man kommit in rätt nyligen. Ni kommer säkert vinna några poäng enbart på individuella prestationer från dem, så jävla svår är inte allsvenskan. dif åker inte ut.

Har länge sagt att botten 4 kommer bli Bajen, Östersund, Gefle och FFF. Får nog stryka Östersund, trodde de skulle klappa igenom mer men de verkar ändå hyfsat stabila. Gefle hävdar jag ju med en dåres envishet att de kommer klara sig, men gör man 0 mål på oss, då är man inte vassa alltså
Citera
2016-08-01, 23:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
För Djurgårdsfamiljens medlemmar gäller nu att repa mod inför måndagens match mot Göteborg på Tele2 Arena. Viker man ner sig när det är går emot eller står man upp för sin förening och ger laget det stöd som det så väl behöver?

http://dif.se/kff-dif/

Det måste vara oerhört provocerande för djurgårdarna att behöva läsa det där på den officiella hemsidan efter dagens fiasko.
Citera
2016-08-01, 23:27
Medlem
Det är skakigt i Dif just nu men alltså fatta om Bosse inte hade kört sitt tal till nationen. Ren tur att han lyckades sluta leden, annars hade det varit kris på riktigt.

https://diftv.solidtango.com/video/boa-difnation

Citera
2016-08-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
http://dif.se/kff-dif/

Det måste vara oerhört provocerande för djurgårdarna att behöva läsa det där på den officiella hemsidan efter dagens fiasko.

Riktigt provocerande, känns som något en bajare eller gnagare skulle kunna skriva för att strö salt i såren. Och så står det på vår officiella hemsida...
Citera
2016-08-01, 23:38
Medlem
Jag njuter av att det är klassiska lag som gör upp om att vinna Allsvenskan. Malmö FF, IFK Norrköping, AIK och IFK Göteborg.

Och jag var en av dem som absolut välkomnade IFK Norrköping tillbaka...

IFK Norrköping däremot är det trevligt att se tillbaka i finrummet.
(FB) Supportersäsongen 2013
Citera
2016-08-01, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Magnus Eriksson och El Kabir är väl inte lika "skadade" som övriga truppen då man kommit in rätt nyligen. Ni kommer säkert vinna några poäng enbart på individuella prestationer från dem, så jävla svår är inte allsvenskan. dif åker inte ut.

Har länge sagt att botten 4 kommer bli Bajen, Östersund, Gefle och FFF. Får nog stryka Östersund, trodde de skulle klappa igenom mer men de verkar ändå hyfsat stabila. Gefle hävdar jag ju med en dåres envishet att de kommer klara sig, men gör man 0 mål på oss, då är man inte vassa alltså

Jag såg er match mot Gefle igår och det finns fan inte på kartan att Gefle klarar sig kvar. Länge sen jag såg ett så undermåligt allsvenskt lag, under Pelle Olssons år hade de iaf en tydlig identitet med lågt försvarsspel och mycket långt vilket gjorde att de kunde kriga sig kvar. Årets Gefle verkar nästan ha givit upp och jag ser inte den kämparglöd och fighting spirit i laget som behövs för att kunna vända på steken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in