Citat:
Ursprungligen postat av
Aleopa
Är de troligt ni kör de nere hos oss i Malmö?
Vi har ju både Eikrem på läktaren å nu har Örnen flygit vidare. Bäddat för 0-0?
Eller så sätter väl Pa två av bara farten av allt ologiskt som händer nu
Jag är fullständigt inställd på att vi torskar den matchen klart. Omar lär jaga livet ur sig på topp men vi lär få en utvisad Seb efter en duell där Rosenberg tryckt en armbåge i skallen på honom och Seb flippat. Eller nåt liknande.
Ifjol var ju matchen i Malmö egentligen den enda där jag verkligen kände att vi aldrig var nära ens poäng. Ser inte att det blir annorlunda nu.
Beträffande 4-5-1 vore det givetvis intressant att se men då vi haft ett uppehåll och har en vecka efter matchen mot er till nästa lär vi få se Tobbe-EMO på topp och därmed 4-4-2.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Man får hoppas att han inte blir en nya Hasse Blomqvist, som jag kommer ihåg det kändes det som att han var skadad varannan match under större delen av sin aktiva karriär. Det är inte så ofta vi får fram finurliga lirare likt dom i Sverige. Jag tror han hade mått bra av att bygga mer muskler dock, inte för mycket så att han förlorar sin smidighet, men han behöver bli lite starkare. Han är väl ungefär lika lång som Iniesta, och har även samma späda kroppsbyggnad, men Iniesta väger runt 10 kg mer.
Blomqvist hade ju även stora problem med diabetes som delvis kunde förklara att han inte höll fysiskt, den var väl okänd/missköttes rejält och det är ju inget bra i kombination med fysisk ansträngning.
Paka sades ju inte klara 90 minuter och nu när vi fick tätt matchande och han fick spela mer gick han också sönder, svårt att säga att det är en direkt orsak givetvis men det är ju ytterst troligt att det beror på att han fysiskt inte klarade det.
Muskelmassan lär öka i takt med mer och mer träning även om det självfallet inte får bli så att hans teknik blir lidande, en svår balansgång men den måste hanteras.