2016-08-30, 23:11
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Peking fans gnällde på banguras armbåge på boo wiklander ifjol...
https://twitter.com/soulhenrik/status/770544617704030208 återfallsförbrytaren var i farten igen.. Var några år sen han gav mjällby spelare och igbonnanike en armbåge... Rosenberg ligger i lä här..
Kom igen nu, en armbåge uppe i bröstet är väl inget att gråta över i efterhand. Markkanen har själv rätt vassa armbågar och hade sina armbågar uppe i Johan Perssons ansikte.

Mjällby-spelaren var Radetinac. Tror ingen låg sömnlös efter att den fule fisken fått smaka lite på Wiklanders armbågar.
Citera
2016-08-30, 23:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Har det ej spelats fotboll mellan domartabbarna i år, eller? Tröttsamt jävla malande.

Ville91s domaranalyser är en favorit efter varje AIK-match.
Citera
2016-08-31, 04:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Kom igen nu, en armbåge uppe i bröstet är väl inget att gråta över i efterhand. Markkanen har själv rätt vassa armbågar och hade sina armbågar uppe i Johan Perssons ansikte.

Mjällby-spelaren var Radetinac. Tror ingen låg sömnlös efter att den fule fisken fått smaka lite på Wiklanders armbågar.
Tar nog i huvudet den armbågen. Oavsett så var det avsiktligt. Markkanens armbåge var dock oavsiktligt. Han är. 2 meter lång. Använder armarna när man hoppar.. Inte Eeros fel att Persson är kort i rocken
Citera
2016-08-31, 09:12
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Tar nog i huvudet den armbågen. Oavsett så var det avsiktligt. Markkanens armbåge var dock oavsiktligt. Han är. 2 meter lång. Använder armarna när man hoppar.. Inte Eeros fel att Persson är kort i rocken

Va de inte du som gjorde liknelsen till hockey när Bengtsson sparkade högt mot er? Att man ansvarar för sina ben osv? Borde inte samma sak gälla armbågarna och oavsett om man är 2m eller 1,5m så ansvarar man för dom?
Citera
2016-08-31, 09:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Va de inte du som gjorde liknelsen till hockey när Bengtsson sparkade högt mot er? Att man ansvarar för sina ben osv? Borde inte samma sak gälla armbågarna och oavsett om man är 2m eller 1,5m så ansvarar man för dom?

Klart man gör. Markkanen slapp en varning.
Citera
2016-08-31, 10:24
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hur är statusen på Paka?

Boman hade fan flyt om han bara blir borta i en månad.

Årets resultat kommer nog bli ganska ok om vi säljer Engvall, borde innebära ett transfernetto på ja, typ 30 mille kanske allt som allt, Haitam, Gurra och Engvall, visst det är 0 balans i driften(men det jobbas det ju på), men så är det ju för många klubbar.

Paka har väl varit lite från och till, han har väl startat träningen igen men är inte redo.

Boman skall nu tydligen som tidigast vara tillbaka efter nästa landslagsuppehåll, tungt tapp då han varit vår bäste forward under säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av cooldog
Man kanske ska testa 4-5-1 som man kör i ungdomsleden så Paka får starta på sin naturliga position? Sen kan man alltid byta ut någon av de tre offensiva för att sätta in Tom/Seb/Sabah på mitten som lite mer defensiv.

4-5-1 kördes ifjol mot AIK och kan säkert testas igen nån enstaka gång men chansen att det blir "standardsystemet" för oss med JL på bänken är ungefär lika stor som att jag vinner drömvinsten på lotto utan att ha spelat.
Dessutom är Paka ung och lovande så han får säkert vänta länge på sin tur.
Ja, jag är jävligt trött på det mesta kring laget nu...
Citera
2016-08-31, 11:31
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
4-5-1 kördes ifjol mot AIK och kan säkert testas igen nån enstaka gång men chansen att det blir "standardsystemet" för oss med JL på bänken är ungefär lika stor som att jag vinner drömvinsten på lotto utan att ha spelat.

Är de troligt ni kör de nere hos oss i Malmö?
Vi har ju både Eikrem på läktaren å nu har Örnen flygit vidare. Bäddat för 0-0?
Eller så sätter väl Pa två av bara farten av allt ologiskt som händer nu
Citera
2016-08-31, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Paka har väl varit lite från och till, han har väl startat träningen igen men är inte redo.

Man får hoppas att han inte blir en nya Hasse Blomqvist, som jag kommer ihåg det kändes det som att han var skadad varannan match under större delen av sin aktiva karriär. Det är inte så ofta vi får fram finurliga lirare likt dom i Sverige. Jag tror han hade mått bra av att bygga mer muskler dock, inte för mycket så att han förlorar sin smidighet, men han behöver bli lite starkare. Han är väl ungefär lika lång som Iniesta, och har även samma späda kroppsbyggnad, men Iniesta väger runt 10 kg mer.
Citera
2016-08-31, 13:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Är de troligt ni kör de nere hos oss i Malmö?
Vi har ju både Eikrem på läktaren å nu har Örnen flygit vidare. Bäddat för 0-0?
Eller så sätter väl Pa två av bara farten av allt ologiskt som händer nu

Jag är fullständigt inställd på att vi torskar den matchen klart. Omar lär jaga livet ur sig på topp men vi lär få en utvisad Seb efter en duell där Rosenberg tryckt en armbåge i skallen på honom och Seb flippat. Eller nåt liknande.
Ifjol var ju matchen i Malmö egentligen den enda där jag verkligen kände att vi aldrig var nära ens poäng. Ser inte att det blir annorlunda nu.
Beträffande 4-5-1 vore det givetvis intressant att se men då vi haft ett uppehåll och har en vecka efter matchen mot er till nästa lär vi få se Tobbe-EMO på topp och därmed 4-4-2.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Man får hoppas att han inte blir en nya Hasse Blomqvist, som jag kommer ihåg det kändes det som att han var skadad varannan match under större delen av sin aktiva karriär. Det är inte så ofta vi får fram finurliga lirare likt dom i Sverige. Jag tror han hade mått bra av att bygga mer muskler dock, inte för mycket så att han förlorar sin smidighet, men han behöver bli lite starkare. Han är väl ungefär lika lång som Iniesta, och har även samma späda kroppsbyggnad, men Iniesta väger runt 10 kg mer.

Blomqvist hade ju även stora problem med diabetes som delvis kunde förklara att han inte höll fysiskt, den var väl okänd/missköttes rejält och det är ju inget bra i kombination med fysisk ansträngning.
Paka sades ju inte klara 90 minuter och nu när vi fick tätt matchande och han fick spela mer gick han också sönder, svårt att säga att det är en direkt orsak givetvis men det är ju ytterst troligt att det beror på att han fysiskt inte klarade det.
Muskelmassan lär öka i takt med mer och mer träning även om det självfallet inte får bli så att hans teknik blir lidande, en svår balansgång men den måste hanteras.
Citera
2016-08-31, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Många armbågar är oavsiktligt. Frispark hade varit ok. Inget mer.. Fot i huvudhöjd är ej naturligt
Citera
2016-08-31, 15:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Roger Franzén och Joel Cedergren fick tränarroller i Gif Sundsvalls A-lag under Sören Åkerby 2012, och har nu delat tränaransvar för laget.
Båda sitter dock på avtal som går ut efter årets säsong. Duon har tidigare uttryckt en vilja att stanna, men ännu är det oklart hur Giffarnas tränarpost ser ut nästa säsong.

Vad säger ni GIF:are, ska de vara kvar eller in med nytt? I så fall vem vill ni se?
Citera
2016-08-31, 16:26
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad säger ni GIF:are, ska de vara kvar eller in med nytt? I så fall vem vill ni se?
Jadu, jag har inte pratat så mycket med Bengtsson(Gif U-21 och p17 landslaget) som i så fall står på tur för att ta över A-laget men jag vet att han är en kompetent tränare men jag tror inte han är redo för att ha huvudansvaret.
Bengtsson som assisterande och någon utifrån som tar över huvudansvaret.
Jag tycker Franzén och Cedergren har gjort sitt, de har gjort ett bra jobb men det räcker nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in