2016-07-29, 18:22
Bannlyst
Plöjt igenom några James Bond-filmer och blev faktiskt förvånad över hur den sannolikt sämsta filmserien någonsin kan vara så populär. Både Connery, Moore och Brosnan (vilka är de jag sett som Bond) spelar över, skurkarna känns mest som seriefigurer och allt ska tydligen vara så överdrivet som det över huvud taget bara är möjligt. Har man sett en Bond-film så har man sett alla känns det som.
Citera
2016-07-29, 18:32
Medlem
Dött lopp mellan "Amelie från Montmartre", som jag gav upp på när det var en halvtimme eller så kvar, och "Lost in Translation" som var totalt poänglös.

Bägge höjdes till skyarna av diverse kritiker vilket visar att man måste känna till kritikerns smak för att kunna bedöma en recension.
Citera
2016-07-29, 18:42
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Dött lopp mellan "Amelie från Montmartre", som jag gav upp på när det var en halvtimme eller så kvar, och "Lost in Translation" som var totalt poänglös.

Bägge höjdes till skyarna av diverse kritiker vilket visar att man måste känna till kritikerns smak för att kunna bedöma en recension.

Hemska filmer! Psyko-Amelie skulle jag bara vilja strypa ihjäl och Lost in Translation handlar bara om hur det är att vara ledsen i Japan.
Citera
2016-07-29, 18:51
Medlem
Tytos avatar
Jurassic World liknar mest ett skolprojekt som stressats ihop dagen innan inlämning.
Knappt någon handling. Mediokert skådespel som bäst.
Hela grejen med Jurassic Park serien, ett äventyr på en ö full av levande dinosaurer, har redan spelats på. Det är inget imponerande med dagens teknik.
Filmen verkar dessutom vara mer barnvänlig och saknar äventyret och de oväntade händelserna som de andra filmerna har.
Citera
2016-07-29, 21:23
Medlem
freudianslips avatar
The Legend of the Drunken Master hur kan man ens jämföra det här skräpet med originalet? Första filmen är ett kung fu mästerverk, uppföljaren träffar inte samma punkter, ingen charm.

Berberian Sound Studio Filmen saknar bokstavligen talat en handling. Påträngande pretentiös. Som Antonioni på crack.

Allt som gjorts av Harmony Korine och Larry Clark. Rent skräp alltihop.

Allt från senaste vågen av Marvel filmer. Blir bara sämre och sämre också.
Citera
2016-07-29, 21:47
Medlem
mutemes avatar
A (eller om det är THE) perfect match.

Inte ens värd att googla på.
Citera
2016-07-30, 00:42
Medlem
Citat:
..."Amelie från Montmartre"...

Jag gillar inte heller Amelie, men den sämsta du sett? Nja... Verkligen? Till och med 2001 är sämre. Mycket sämre.
Citera
2016-07-30, 01:12
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
"Lost in Translation" som var totalt poänglös.

Jag gilla "Lost in Translation", det är något med det är känslolösa som är poängen.
Känns otroligt verklig på något sätt, nåja smaken är som.

Sämsta film blir "dogma" med Matt Damon bla, vad tänkte dem på där?
Citera
2016-07-30, 09:34
Medlem
Chugis avatar
Citat:

Spännande! Lost in Translation är min favoritfilm all time high, visar ju att konst är subjektivt.
Citera
2016-07-30, 23:18
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan

Sämsta film blir "dogma" med Matt Damon bla, vad tänkte dem på där?

Nu tycker jag absolut inte att Dogma är en av Kevin Smiths bästa filmer, men jag förstår inte hur man kan tycka det är en av de sämsta filmerna någonsin. Den är originell, full av intressanta skådisar och åtminstone bitvis riktigt rolig. (Har det fina betyget 7,4 på Imdb.)

Nej, den sämsta filmen är rimligen någon totalt intetsägande B-thriller från 80-talet, men den minns man ju inte en månad efter att ha sett den...
Citera
2016-07-31, 11:00
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Adam Sandler har ju en tendens att synas i filmer som är totalt värdelösa. Billy Madison, Little Nicky och That's my boy är tre filmer som verkligen är dåliga. Förnekar inte att filmerna stundtals har ett visst underhållningsvärde, men bra är de inte.

Troll 2 och Birdemic: Shock and terror är så dåliga att de är bra, likaså Freddy got fingered (skillnaden är väl att den sistnämnda filmen var avsedd som en komedi).
Citera
2016-07-31, 13:20
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Freddy got fingered

Alltså, ser man den som en konstfilm så är den ta mig fan ett mästerverk. Surrealism på extrem nivå. Älskar den så in i helvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in