2016-07-30, 22:46
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Ja egentligen så är det ju så ja. Om jag någonsin mot förmodan har turen att få barn så önskar jag verkligen att det blir flickor. Annars är det ju stor chans att blodsbanden stannar med dom. Majoriteten av killar har inget värde när det kommer till fortplantning. Vi är bara rena "supporters".

Du får skaffa många barn. Större chans att du vinner lotto och får någon son med en skev mutation som gör honom oemotståndlig för kvinnor. I övrigt kommer väl dina söner brås på dina gener, och med tanke på din attityd, som jag antar baseras på dina egna erfarenheter, så kanske det inte är något vidare bra..

Och ja, tjejer har större chans att föröka sig. Inget tvivel om den saken.
Citera
2016-07-30, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Bara för att man tycker om att ha det rent hemma, laga mat och städa samt diska betyder det inte att man vill skaffa sig barn plus storvuxen bebis. Det räcker med en. Ni är redan ett heltidsjobb.
Vem är du, miss nothing? Jag frågade Lionqueen. Hon kan svara själv din mupp.
Citera
2016-07-30, 22:56
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingThrough
Vem är du, miss nothing? Jag frågade Lionqueen. Hon kan svara själv din mupp.

Vi kvinnor försvarar varandra precis som du försvarar dina bröder (swingmyballs).
Du brukar ju svara dittan och dattan så varför hycklar du? Du gjorde precis det för 5 minuter sedan. Ta lärdom av dina egna misstag.

Män är så korkade
Citera
2016-07-30, 22:58
Medlem
Jokersfuckbuddys avatar
Jag hatar barn...usch
Citera
2016-07-30, 23:09
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Du får skaffa många barn. Större chans att du vinner lotto och får någon son med en skev mutation som gör honom oemotståndlig för kvinnor. I övrigt kommer väl dina söner brås på dina gener, och med tanke på din attityd, som jag antar baseras på dina egna erfarenheter, så kanske det inte är något vidare bra..

Och ja, tjejer har större chans att föröka sig. Inget tvivel om den saken.

Det är precis så jag tänker. Ett par tjejer skulle ju inte haft några som helst problem att fortplanta sig oavsett om dom ärver det sämsta från både mig och mamman. Det är ju bara se till att dom inte blir tjocka.

Å andra sidan så vet jag i alla fall hur viktigt det är att inte "skippa" tonåren så som jag gjorde. Skulle det bli en pojke så skulle jag tidigt få honom att inse betydelsen av att vara tidigt ute och våga göra sig attraktiv för tjejer. Det försprånget och självförtroendet sitter i hela livet. Jag vet ju i alla fall hur man inte ska göra.
Citera
2016-07-30, 23:27
Medlem
cosmic_dancers avatar
Varför ska vi kvinnor ses som "maskiner" som ska födda barn och se till att föra våra gener vidarw. Är väl lika egoistisk av en man som väljer bort barn om det nu är så jävla egoistisk.

Jag vill fortfarande inte ha barn. Kan tycka det är hemskt att föda fram barn till den här världen. Jag vill ha friheten. Min pojkvän vill inte heller ha så vi låter bli att skaffa. Min familj, vänner och släkt bryr sig inte då de anser att man måste få välja själv och att alla inte behöver skaffa barn. Min mamma tycker jag är modig som vågar stå upp för det och sa förut en gång då det kom på tal att hon får vänta på eventuella barnsbarns barn nu. Hon undrar varför jag blir ifrågasatt och varför folk har problem med mitt beslut då det inte berör dem.
Citera
2016-07-31, 00:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Varför ska vi kvinnor ses som "maskiner" som ska födda barn och se till att föra våra gener vidarw. Är väl lika egoistisk av en man som väljer bort barn om det nu är så jävla egoistisk.

Jag vill fortfarande inte ha barn. Kan tycka det är hemskt att föda fram barn till den här världen. Jag vill ha friheten. Min pojkvän vill inte heller ha så vi låter bli att skaffa. Min familj, vänner och släkt bryr sig inte då de anser att man måste få välja själv och att alla inte behöver skaffa barn. Min mamma tycker jag är modig som vågar stå upp för det och sa förut en gång då det kom på tal att hon får vänta på eventuella barnsbarns barn nu. Hon undrar varför jag blir ifrågasatt och varför folk har problem med mitt beslut då det inte berör dem.

Nej, eftersom män och kvinnor är biologiskt skapta OLIKA, en kvinna kan bara hava ett barn (eller tvillingar mer maximal tur) under 9 månaders period, medan män kan para sig med en ny kvinna varje dag... det finns även en viss biologisk ratio där det finns aningen mer män än kvinnor i fertil ålder.

Så nej det är inte samma sak, rent rasligt och reproduktionsmässigt är kvinnan mer värd på det sättet, så magnituden av att frivilligt avstå barn blir större hos en kvinna.

Dock är män som frivilligt avstår barn patetiska, det är nåt jävligt icke-maskulint över det hela.

Du är uppenbarligen sionisternas dröm, en vit kvinna som avstår barn pga "friheten", men å andra sidan är du bara "barn av sin tid" och man kan inte förvänta sig att alla ska tänka utanför boxen.
Citera
2016-07-31, 01:53
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför? För uppenbarligen är hon en egoist som bara tänker på sig själv, då bör man hålla sig för sig själv också. Tvåsamhet är inget för egoister.

Ja själva grejen med förhållanden är ju med målet att skaffa avkomma, eller vad trodde du?

Nej det är inte bättre eftersom det är då ett mindre vitt barn på jorden (vi är redan utrotningshotade och är bara några procent av världens befolkning)

Kontentan är, idkar man älskog så ska man vara beredd på barn, bara för modern teknik har möjliggjort massmördandet av barn (aborteras ca 40k barn per år i sverige) så betyder det inte att biologin följer med i denna moderna teknik. Man kan inte äta kakan och samtidigt behålla den. Antingen sexar man, lever i tvåsamhet, med vetskapen att barn troligen kommer som ett brev på posten eller så avstår man från sexuellt umgänge och fokuserar på sina egoistiska pseudo"förverkliganden"
Innan du fotsätter med att predika om syftet med förhållanden och hur kvinnor ska leva sina liv, vill jag påminna dig om följande:

Det finns ingen vetenskapligt bekräftad barnadrift, dvs en biologiskt betingad impuls till att vilja ha barn. Sexdriften existerar förvisso, men att vilja ha sex (och sällskap) är inte detsamma som att vilja ha barn. För övrigt är det jävligt lätt för män att svartmåla aborter och preventivmedel, när de inte berörs av konsekvenserna i samma utsträckning som kvinnor. Även idag förväntas kvinnor ta huvudansvaret för barnens omvårdnad och uppfostran. Oftast underskattar dessa män vilket jäklar jobb det är att ta hand om barnen. De flesta män jag träffat, brukar ha en gravt romantiserad bild av föräldraskapet och allt vad det innebär.

Barnafödande och föräldraskap är inte heller det enda sättet för människor att visa empati, medmänsklighet och solidaritet igenom. Snarare tvärtom: om man endast kan känna empati, altruistisk välvilja och solidaritet för sina egna barn (läs: allt som är ens eget), då är man nog ganska självisk,
Citera
2016-07-31, 02:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitch-sandwich
Innan du fotsätter med att predika om syftet med förhållanden och hur kvinnor ska leva sina liv, vill jag påminna dig om följande:

Det finns ingen vetenskapligt bekräftad barnadrift, dvs en biologiskt betingad impuls till att vilja ha barn. Sexdriften existerar förvisso, men att vilja ha sex (och sällskap) är inte detsamma som att vilja ha barn. För övrigt är det jävligt lätt för män att svartmåla aborter och preventivmedel, när de inte berörs av konsekvenserna i samma utsträckning som kvinnor. Även idag förväntas kvinnor ta huvudansvaret för barnens omvårdnad och uppfostran. Oftast underskattar dessa män vilket jäklar jobb det är att ta hand om barnen. De flesta män jag träffat, brukar ha en gravt romantiserad bild av föräldraskapet och allt vad det innebär.

Barnafödande och föräldraskap är inte heller det enda sättet för människor att visa empati, medmänsklighet och solidaritet igenom. Snarare tvärtom: om man endast kan känna empati, altruistisk välvilja och solidaritet för sina egna barn (läs: allt som är ens eget), då är man nog ganska självisk,
1. Extremt motsägelsefullt, i djurens värld finns sexdriften eftersom det leder till avkomma, varför vill du distansera människan från Djuren?

2. Jag vet av egen empiri att ingen kvinna mår bra av p-piller och dylika medel, och det är inte så konstigt eftersom det inte är naturligt och bryter de naturliga cyklerna. Ingen kvinna mår bra av att (från det sjuka samhällets sida framförallt) att behöva genomgå abort och allt kring det. Så vad bör man göra för att må bra då? Undvika preventivmedel och gör inte aborter, så mår kvinnan bra.

3. Är det så konstigt då kvinnor har en biologisk predisposition att ta hand om barn? Gå inte emot naturen.
Citera
2016-07-31, 02:14
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag vet av egen empiri att ingen kvinna mår bra av p-piller och dylika medel, och det är inte så konstigt eftersom det inte är naturligt och bryter de naturliga cyklerna. Ingen kvinna mår bra av att (från det sjuka samhällets sida framförallt) att behöva genomgå abort och allt kring det. Så vad bör man göra för att må bra då? Undvika preventivmedel och gör inte aborter, så mår kvinnan bra.

Kvinnor mår dock väldigt olika när de använder hormonbaserade preventivmedel. En del mår faktiskt bättre av det, då vissa får lindring när det gäller smärtsam/plågsam mensvärk eller minskade pms-besvär som gör en mer balanserad (som exempel). Sedan finns det självklart personer som mår sämre och upplever olika besvär och negativa följder också.

Jag själv har inte mått sämre av att använda p-piller, men det kanske beror på att jag hade tur med just den sorten som jag började använda (och inte har behövt byta sort eller liknande). Faktum är att jag snarare började må bättre eftersom jag hade vissa problem som blev bättre tack vare p-piller.

Så det är lögn att hävda att ingen kvinna mår bra av att använda p-piller eller liknande.
Citera
2016-07-31, 02:15
Medlem
Fawfuls avatar
Det är främst neurotiska, konstiga kvinnor som inte vill ha barn. Sådana som häckar på flashback
Citera
2016-07-31, 02:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fawful
Det är främst neurotiska, konstiga kvinnor som inte vill ha barn. Sådana som häckar på flashback
Ja så är det nog, det kvinnliga klientelet som huserar här är inte representativt för kvinnorna i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in