Citat:
Ursprungligen postat av
cosmic_dancer
Varför ska vi kvinnor ses som "maskiner" som ska födda barn och se till att föra våra gener vidarw. Är väl lika egoistisk av en man som väljer bort barn om det nu är så jävla egoistisk.
Jag vill fortfarande inte ha barn. Kan tycka det är hemskt att föda fram barn till den här världen. Jag vill ha friheten. Min pojkvän vill inte heller ha så vi låter bli att skaffa. Min familj, vänner och släkt bryr sig inte då de anser att man måste få välja själv och att alla inte behöver skaffa barn. Min mamma tycker jag är modig som vågar stå upp för det och sa förut en gång då det kom på tal att hon får vänta på eventuella barnsbarns barn nu. Hon undrar varför jag blir ifrågasatt och varför folk har problem med mitt beslut då det inte berör dem.
Nej, eftersom män och kvinnor är biologiskt skapta OLIKA, en kvinna kan bara hava ett barn (eller tvillingar mer maximal tur) under 9 månaders period, medan män kan para sig med en ny kvinna varje dag... det finns även en viss biologisk ratio där det finns aningen mer män än kvinnor i fertil ålder.
Så nej det är inte samma sak, rent rasligt och reproduktionsmässigt är kvinnan mer värd på det sättet, så magnituden av att frivilligt avstå barn blir större hos en kvinna.
Dock är män som frivilligt avstår barn patetiska, det är nåt jävligt icke-maskulint över det hela.
Du är uppenbarligen sionisternas dröm, en vit kvinna som avstår barn pga "friheten", men å andra sidan är du bara "barn av sin tid" och man kan inte förvänta sig att alla ska tänka utanför boxen.