2013-05-16, 11:33
Medlem
Startar den här tråden mest på skoj.
Finns ni tjejer som inte vill ha barn, och har ni haft det svårt att hitta en kille? Med tanke på att många säkert vill fortplanta sig.
Citera
2013-05-16, 11:37
Medlem
Civilsnutens avatar
Jag har otroligt svårt att lita på en kvinna som säger att hon aldrig skulle vilja ha barn, det är att trotsa naturen, kvinnans biologiska syfte och det är således något allvarligt psykiskt fel på henne.
Citera
2013-05-16, 11:45
Medlem
Puqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilsnuten
Jag har otroligt svårt att lita på en kvinna som säger att hon aldrig skulle vilja ha barn, det är att trotsa naturen, kvinnans biologiska syfte och det är således något allvarligt psykiskt fel på henne.

Äh, dom är oftast unga och kommer till insikt senare i livet.
Citera
2013-05-16, 11:45
Medlem
yoloswagetcs avatar
Min storasyster är fast besluten att aldrig skaffa barn. Hon har nu passerat 30 och har 3 småsyskon som är 10 år yngre. Hon säger att det faktum att hon fått ta hand om oss gjort henne totalt avtänd vad gäller barnafödande. Jag är väldigt barnkär och har lite svårt att förstå det, men vafan, klart det finns kvinnor som inte vill ha barn.
Citera
2013-05-16, 11:47
Bannlyst
Kvinnor som inte vill ha barn är min erfarenhet oftast...

1. Ansvarslösa, de vet att de inte kommer att bli bra mammor och skiter då i att inte skaffa. Tycker iofs att det är smart och icke-egoistiskt tänkande. Ist för att skaffa barn bara-för-att när man vet att man inte kommer att bli en bra förälder är det bra att inte skaffa, annars vore det grymt egoistiskt och taskigt mot barnet.

2. Karriärskvinnor

3. De har någon form av sjukdom som de inte vill att deras framtida barn ska ärva. Återigen, ett bra val egentligen.

4. Manhaftiga

Oftast finns det en bra anledning tycker jag.
Citera
2013-05-16, 12:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMoog
Kvinnor som inte vill ha barn är min erfarenhet oftast...

1. Ansvarslösa, de vet att de inte kommer att bli bra mammor och skiter då i att inte skaffa. Tycker iofs att det är smart och icke-egoistiskt tänkande. Ist för att skaffa barn bara-för-att när man vet att man inte kommer att bli en bra förälder är det bra att inte skaffa, annars vore det grymt egoistiskt och taskigt mot barnet.

2. Karriärskvinnor

3. De har någon form av sjukdom som de inte vill att deras framtida barn ska ärva. Återigen, ett bra val egentligen.

4. Manhaftiga

Oftast finns det en bra anledning tycker jag.

Punkt 1 och 2 tyder på att de är allt annat än ansvarslösa enligt mig.

Jag tycker att det är sjukt att det ska vara sån grej över att det finns kvinnor som väljer att INTE skaffa barn. Man gör väl som man vill i livet? Jag har full förståelse för dem som inte vill ha några (män som kvinnor), för det är ett livslångt åtagande utan ångerrätt. Sen tycker jag verkligen inte att barn är meningen med livet, utan kan vara en del av livet.
Citera
2013-05-16, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av someoneoutthere
Punkt 1 och 2 tyder på att de är allt annat än ansvarslösa enligt mig.

Jag tycker att det är sjukt att det ska vara sån grej över att det finns kvinnor som väljer att INTE skaffa barn. Man gör väl som man vill i livet? Jag har full förståelse för dem som inte vill ha några (män som kvinnor), för det är ett livslångt åtagande utan ångerrätt. Sen tycker jag verkligen inte att barn är meningen med livet, utan kan vara en del av livet.

Med ansvarslös syftade jag dock på de fall man skaffar barn, inte i allmänhet. Att inte ge barnet uppmärksamhet, bara tänka på sig sj osv.
Citera
2013-05-16, 12:11
Medlem
yoloswagetcs avatar
Det finns många därute som inte borde ha några barn, för att de egentligen inte har något intresse av detta och skaffar det "bara för att nu är jag ju runt 30 och ska skaffa mig ungar". Hellre då att dessa kvinnor känner att det är OKEJ av samhället att de struntar i det, utifall att de inte har något intresse av detta. Det kommer väl både kvinnan och, så att säga, det ofödda barnet må bättre av i längden.
Citera
2013-05-16, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMoog
Med ansvarslös syftade jag dock på de fall man skaffar barn, inte i allmänhet. Att inte ge barnet uppmärksamhet, bara tänka på sig sj osv.

Ok, du menar att hon väljer att inte skaffa barn av den anledning att hon inte vill behöva ta hand om någon annan än sig själv? För om så är fallet så tycker jag inte att den kvinnan är ansvarslös. Ansvarslösa kvinnor är de med många barn, där alla barn har olika pappor och kvinnan är under 30.
Citera
2013-05-16, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Det finns många därute som inte borde ha några barn, för att de egentligen inte har något intresse av detta och skaffar det "bara för att nu är jag ju runt 30 och ska skaffa mig ungar". Hellre då att dessa kvinnor känner att det är OKEJ av samhället att de struntar i det, utifall att de inte har något intresse av detta. Det kommer väl både kvinnan och, så att säga, det ofödda barnet må bättre av i längden.

Jag håller med dig, men tyvärr är det tabu för kvinnor att inte vilja ha barn. Säger du som kvinna att du inte vill ha barn tar folk (generaliserar) det som om att du säger JAG HATAR BARN OCH VILL TORTERA DEM TILL DÖDS.
Citera
2013-05-16, 12:25
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someoneoutthere
Jag håller med dig, men tyvärr är det tabu för kvinnor att inte vilja ha barn. Säger du som kvinna att du inte vill ha barn tar folk (generaliserar) det som om att du säger JAG HATAR BARN OCH VILL TORTERA DEM TILL DÖDS.

Exakt. Det är klart att vi har en genetisk drift att skaffa barn, att påstå något annat vore dumt, men det är också löjligt att säga att i ett samhälle som är så civiliserat som vårt måste man skaffa barn för att "fylla någon funktion". Vi, i vår del av världen alltså, lider inte och har oftast pengar och möjligheter att förverkliga våra drömmar. Att hitta en annan mening med livet än att skaffa barn tycker jag borde vara en rättighet för alla kvinnor (och män). Att det är sånt tabu i samhället är sorgligt.

Det sticker nog många kvinnor i ögonen att det finns kvinnor som säger "nej, tack" och misstolkar det som att dessa barnvägrande kvinnor har sett ner på mammans livsstil. Just för att de kvinnor som säger att de inte vill ha barn generellt sett är de kvinnorna som satsar mer på karriär. Det är inget fel med att välja barn före karriär, eller att välja bägge, men det är synd att kvinnor ibland stjälper snarare än hjälper varandra med sin taskiga inställning. Sån avundsjuka och missunnsamhet som det existerar mellan kvinnor tror jag är svår att hitta någon annanstans.
Citera
2013-05-16, 12:49
Medlem
Väl klart det finns tjejer som inte vill ha barn. Jag är man och känner själv att jag inte vill ha någon krälande unge som luktar bajs. Jag har växt upp i en stor familj så jag har sett och tagit hand om en massa ungar, och nu känner jag själv att detta är inget för mig. Sen tar barn en jävla tid och jag känner att jag hellre lägger den tiden på nått annat. Det är 2013 nu, att säga att det är meningen att vi måste "fortplanta" oss är löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in