2016-07-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amstaff91
Ex maken fick identifiera henne genom att titta på en bild på en tatuering som fanns på kroppen. Detta betyder ju att kroppen måste ha varit i väldigt dåligt skick. Kan det bero på styckning tro eller är det för att den legat i vatten så pass länge. Vill veta allt nu. FUP lär väl dröja

Det där med styckning är bara trådrykten. Jag skulle tro att de har gjort något med kroppen för att försöka hålla den gömd under vattenytan. En kropp i ett litet vattenfyllt gruvhål under en värmebölja skulle ha börjat svälla inom bara några dagar och flutit upp till ytan. Med tanke på hur många de var så borde ju någon kommit på den tanken. Har de dessutom planerat mordet så borde någon av dem läst på lite, även om alla misstänktas samlade hjärnkapacitet förmodligen motsvarar en vanlig normalbegåvad person.

Nu kanske inte det här gruvhålet har så många besökare, men det finns hus i närheten. Borde ha luktat rätt rejält, lösa hundar i närheten skulle nog ha velat avvika från den normala promenaden för att kolla in var lukten kom ifrån.

Identifiering via tatuering kan ha varit för att inte exmaken skulle behöva se allt för otäcka bilder på sin exfru. Efter två veckor i förhållandevis varmt vatten så var det antagligen ingen vacker syn. (Vill inte länka till källor då det finns fotodokumentation till dessa, de som inte precis ätit kan googla på: fresh water body decomposition.)
Citera
2016-07-30, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Märkligt-om vi nu diskuterar raggarbilen, hon hade kontaktat Ali för att han skulle fixa startkabeln.
Menar du att hon inte alls ansvarade eller ägde bilen, men ändå tog ansvaret att ordna den fixad och körduglig. Det är ägarens ansvar att fixa sin bil, eller lade ägaren det ansvaret på M ?
Här är någonting som inte stämmer.
(Whak har uppgifter på att bilen nu i dagarna varit i bruk ?)

Men den ägaren som du känner har alltså tagit hand om bilen nu, har han fixat den, för det är han som är ägaren ?
Varför blandade han/ ägaren in Madde ? I så fall, hon ansträngde sig att fråga runt, vem som kunde hjälpa henne, hon kontaktade Ali, som uppfattade att det var Maddes och delvis gängets bil.
Så vad hade ägaren för deal med Madde och gänget? - är det inte konstigt alltihopa detta om denna bil. Madde skulle betala för att få den fixad åt denne ägare, och hon skulle betala reparationen ?
Ursäkta att jag undrar men det här med bilen blev riktigt märkligt.

Bilen skulle kunna ha varit en godhjärtad idé Madde fick. Att alla dessa personer skulle få något annat att tänka på, t.ex. en bil som de kunde åka till diverse bilträffar med. Skapa en annan typ av gemenskap än det totalt fuckade liv de verkar ha varit inne på att fortsätta med och som bara blev värre och värre.
Citera
2016-07-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
I det här fallet hade ju hjärngänget ett gemensamt mål, att döda Madde.
Planering krävs, och det gjorde de ju tillsammans tydligen.
Även andra blev ju inblandade också.
Så nog hade de ett gemensamt mål, om än helt sjukt, och en gemensam planering.
Så när en person påstår att han dragit sig ur, och avvek att fullfölja planeringen, hamnade hjärngänget säkert i lite gung.
Men det var ingen av ledarna som drog sig ur, därför fortsatte de att fullfölja sina planeringar.
Hade någon av den formella ledaren (den som ser ut att vara ledare utåt) eller den informella ledaren (den som egentligen styr gruppen) dragit sig ur, då hade antagligen inte dådet fullföljts denna dag, förrän alla var med igen.
Eftersom det var planerat, så är det ju det som sammanhållt hjärngänget i detta...

Du verkar ha bättre koll på gruppdynamik än jag. Det du skriver är mycket intressant. Kanske kan maktförhållandet ha något att göra med själva uppsåtet. Någon i hjärngänget retade sig på att Madde hade pengar och att hon försökte "leda" gruppen i välvilja. Något som kanske inte riktigt gick ihop med att bli totala badasses och joina HA.

Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-har-teori-om-madeleines-mordplats/

En liten uppdatering då. Länk till expressen.

Flera föremål har används vid brottet, men som inte är hittade..
Detta tyder väl på, att hon blev misshandlad till döds. Att alla 5-8 stycken, har slagit tills hon dog.
En prelemenär dödsorsak, men obduktionen är inte klar. Påvisar väl också för att det är flera saker som ska obduceras.

Usch. Reagerade också på polisen VET att flera föremål har använts. Någon i tråden antydde att tortyr kanske förekommit för att pressa Madde på mer information gällande hur de skulle få tag i mer av hennes pengar.

Det blir bara mer och mer galet.

Förresten, någon som har sett till de personer som är släppta?
Sitter de på krogen och drar "rövarhistorier" som verkar vara brukligt bland hjärngänget?

OT: Sorry för så många inlägg på en gång. Har försökt att inte skriva på ett tag då jag gick överstyr igen. Ska försöka hålla mig på banan nu.
Citera
2016-07-30, 13:48
Medlem
Kan det inte vara så att dom är flera som har knivhuggit henne till döds? Att flera olika slags knivar har använts.
Citera
2016-07-30, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Du verkar ha bättre koll på gruppdynamik än jag. Det du skriver är mycket intressant. Kanske kan maktförhållandet ha något att göra med själva uppsåtet. Någon i hjärngänget retade sig på att Madde hade pengar och att hon försökte "leda" gruppen i välvilja. Något som kanske inte riktigt gick ihop med att bli totala badasses och joina HA.

Usch. Reagerade också på polisen VET att flera föremål har använts. Någon i tråden antydde att tortyr kanske förekommit för att pressa Madde på mer information gällande hur de skulle få tag i mer av hennes pengar.

Det blir bara mer och mer galet.

Förresten, någon som har sett till de personer som är släppta?
Sitter de på krogen och drar "rövarhistorier" som verkar vara brukligt bland hjärngänget?

OT: Sorry för så många inlägg på en gång. Har försökt att inte skriva på ett tag då jag gick överstyr igen. Ska försöka hålla mig på banan nu.

bara bra med lite funderingar på det media går ut med!!

Vi kan ju bara spekulera, om det var knivar, basebollsträd, stenar eller vad de har haft för tillhyggen?
Men eftersom de "letar" eller vad de gör, när de uttalar sig på det sättet, att de VET att flera FÖREMÅL har använts, så får man väl anta att det kan vara vad som helst...
För som sagt, detta hjärngäng vet man ju aldrig hur de tänkt. Kan ju vara hammare, fälgkors taget från bilen...
Ja, intressanant frågeställning om de sitter på krogen och drar rövarhistorier, är ju bara en till som är släppt nu i torsdags. Mj var ju redan på fri fot. Och hon är nog inte välkommen någonstans.
Citera
2016-07-30, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag tror att där är viss styckning inblandad. Hjärnisarna har väl sett det som en bra väg ut för att göra sig av med kroppen. Men insett att stycka en kropp inte är det lättaste så kanske bara ett par lemmar blev skilda från kroppen.

Äckligt mord, ur verkligen alla aspekter.

Ja, tror nog att detta kommer att gå till historien på något sätt..
Kommer nog att syna dessa hjärnkontor ur ett psykologiskt tänk, hur de kunde komma överens om att genomföra detta makabra mord..
Citera
2016-07-30, 14:33
Medlem
Citat:
bara bra med lite funderingar på det media går ut med!!

Vi kan ju bara spekulera, om det var knivar, basebollsträd, stenar eller vad de har haft för tillhyggen?
Men eftersom de "letar" eller vad de gör, när de uttalar sig på det sättet, att de VET att flera FÖREMÅL har använts, så får man väl anta att det kan vara vad som helst...
För som sagt, detta hjärngäng vet man ju aldrig hur de tänkt. Kan ju vara hammare, fälgkors taget från bilen...
Ja, intressanant frågeställning om de sitter på krogen och drar rövarhistorier, är ju bara en till som är släppt nu i torsdags. Mj var ju redan på fri fot. Och hon är nog inte välkommen någonstans.

Att flera föremål har använts kan vara att flera varit fysiskt medverkande i dådet i tron att om de skulle bli misstänkta skulle de kunna gå fria för att det inte skulle gå att bevisa vad som dödade henne.
Citera
2016-07-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att flera föremål har använts kan vara att flera varit fysiskt medverkande i dådet i tron att om de skulle bli misstänkta skulle de kunna gå fria för att det inte skulle gå att bevisa vad som dödade henne.

Det här har vi sett innan. Men med tanke på andra omständigheter så tror jag inte att de har tänkt så långt. Hjärngänget är en blandning av idioter, ett par i gruppen verkar iofs ha någorlunda normal hjärnverksamhet. OM det skulle vara så att det här är planerat, att de alla försökt attackera henne med olika föremål för att försvåra det rättsliga arbetet. Ja, vad ska man säga. Det gör det hela ännu värre.

Jag hoppas att de håller koll bakom varje hörn om de kommer ut för tidigt. De lilla asen ska fan inte tro att samhället låter dem gå bara för att de försökt skapa kaos för rättsväsendet. Jag ska klippa deras toung.

Edit och OT:
klippa toung kommer från:
https://youtu.be/esVuKP7k974

Istället för en galen laserturk, se en dansande fet galen man med en stor sax läsa upp ovan inlägg.
Senast redigerad av FetManDansar 2016-07-30 kl. 14:50.
Citera
2016-07-30, 14:55
Medlem
Citat:
Det här har vi sett innan. Men med tanke på andra omständigheter så tror jag inte att de har tänkt så långt. Hjärngänget är en blandning av idioter, ett par i gruppen verkar iofs ha någorlunda normal hjärnverksamhet. OM det skulle vara så att det här är planerat, att de alla försökt attackera henne med olika föremål för att försvåra det rättsliga arbetet. Ja, vad ska man säga. Det gör det hela ännu värre.

Jag hoppas att de håller koll bakom varje hörn om de kommer ut för tidigt. De lilla asen ska fan inte tro att samhället låter dem gå bara för att de försökt skapa kaos för rättsväsendet. Jag ska klippa deras toung.

Edit och OT:

Istället för en galen laserturk, se en dansande fet galen man med en stor sax läsa upp ovan inlägg.
Uppdatering av bilderna fungerar inte i sammanfattningen.
Bildgalleriet finns- på sidan 89. ( inlägg FUp-12 eller Moderators inlägg)
Citera
2016-07-30, 15:00
Medlem
Citat:

Edit och OT:

Om jag minns rätt, med reservation för att jag påstår något helt galet just nu, men jag har för mig att en kille i borlänge blev av med sin tunga på grund av något skit han var delaktig i, jag tror de kallade honom för tungtommy.. ber om ursäkt om jag varit ute i det blå nu..
Citera
2016-07-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Uppdatering av bilderna fungerar inte i sammanfattningen.
Bildgalleriet finns- på sidan 89. ( inlägg FUp-12 eller Moderators inlägg)

Det är bara 8 st av de misstänkta, så det saknas ju 3 personer på bild, och vilka de är.
Citera
2016-07-30, 15:10
Medlem
Citat:
Om jag minns rätt, med reservation för att jag påstår något helt galet just nu, men jag har för mig att en kille i borlänge blev av med sin tunga på grund av något skit han var delaktig i, jag tror de kallade honom för tungtommy.. ber om ursäkt om jag varit ute i det blå nu..

Tung-Tommy?

Det var inte mitt verk iaf, Tunglösa-Hjärngänget kanske skulle ligga på mitt beting om jag vore väldigt ambitiös.

Borlänge måste ju vara rätt tufft. Mord hit och dit, mc-gäng hit och dit. Ni slipper gängvåldtäkter, flyktingarna viskar sinsemellan: "we go back soon, pliis no gruvhål".

Kanske har vi ett antal plantskolor som vill ta efter hjärngänget?

En supporterklubb till hjärngänget kanske vore något?

- SUPPORT 81-IQ -

Tror jag gick överstyr igen, men jag tänkte två gånger och jag anser att det är relevant till topic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in