2016-07-30, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Mycket som är märkligt i denna historia. Varför bodde BO växelvis hos de olika förövarna? (enl. Expressen idag). Det finns en hake någonstans. Jag tror fortfarande att BO har triggat gänget, något utöver pengar ligger bakom. Frågan är VAD. Hot och utpressning är det enda jag kommer på.

Edit: Gemensamma affärer t.ex stölder, häleri, narkotika, prostitution och liknande, kan vara grunden.
Kanske " triggern" bestod av hennes könsbyte, sinsemellan kanske de föraktade eller hatade
hennes framtoning, det är inte ovanligt att folk som byter kön, bemöts tillsynes med respekt, men mellan skål och vägg, så flödar hat och förakt från andra människor, detta gänget lyckades få hennes kontakt och förtroende,
ekonomiskt gav hon support,men hon hade kanske synpunkter på att hennes ekonomiska hjälp
skulle användas och leda till att de fick det bättre.
Benita H ville ta körkort, en annan i gänget fick en moped av Madde, så personen skulle kunna ta sig till jobbet. Hon gav ut pengar men förväntade sig säkert att det skulle leda till att de tog tag i sina kaos-liv, hon kanske uppfattade sig som en teraupeut, som stöttade på det sätt hon kunde,
hon blev mjölkossan, som de styrde som de ville. Men under ytan kanske de började hata, tillsammans.
när hon krävde tillbaka pengarna- lånen, bestämde de tillsammans att hon inte var värd att leva.
Tror det är ett maskerat hatbrott.
Citera
2016-07-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Det är bara 8 st av de misstänkta, så det saknas ju 3 personer på bild, och vilka de är.
central-truppen är med ? JA, nån fattas, som de plockat in senare.
Citera
2016-07-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
...
Tror det är ett maskerat hatbrott.

Nej, jag tror faktiskt inte det. Då hade hon inte umgåtts med dem så länge, hon hade känt av det hatet. Ex-maken hade antagligen också känt av sådana vibbar, kan tänka mig att han var van vid att fånga upp sådana tendenser rätt snabbt med tanke på att han varit gift med en person som bytt kön. Han nämnde i en intervju att han träffade på någon av de misstänkta bara någon dag innan mordet.
Citera
2016-07-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Så planeringen verkar ha varit planering mer än några dagar innan det skedde. Hmm..
Stackars Madde.
Hon har förmodligen pratat och umgåtts med dessa jävlar och hela tiden har många vetat om att hon skulle dö inom sinom tid.
Helt sjukt.

Rimligtvis borde någon i gänget haft ett samvete och anonymt varnat Madde för vad som komma skulle, och att hon inte borde följa med gänget någonstans. Men ledaren i gruppen kanske hade alla i sitt hjärngrepp och ingen vågade gå utanför linjen. Skrämt upp dem med scenarion om vad som kunde hända om Madde inte röjdes ur vägen.
kanske kan du och Whak-bidra med foto-bilder på dem som inte fanns med i bildgalleriet.
Sjäv har jag tappat focus på individerna, de är bara en skock/gäng nu.
Kanske precis som de själva, de såg sig inte som fria individer utan bara grupp.
Citera
2016-07-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Om jag minns rätt, med reservation för att jag påstår något helt galet just nu, men jag har för mig att en kille i borlänge blev av med sin tunga på grund av något skit han var delaktig i, jag tror de kallade honom för tungtommy.. ber om ursäkt om jag varit ute i det blå nu..
Han kallades väl både "Tung-Danne" och "Danne med tungan" (trots avsaknaden). A-lagare med lite hippiestil. Dog här om året.

En bild: http://photos1.blogger.com/blogger/4055/1283/1600/Bild%2846%29.jpg
Citera
2016-07-30, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Nej, jag tror faktiskt inte det. Då hade hon inte umgåtts med dem så länge, hon hade känt av det hatet. Ex-maken hade antagligen också känt av sådana vibbar, kan tänka mig att han var van vid att fånga upp sådana tendenser rätt snabbt med tanke på att han varit gift med en person som bytt kön. Han nämnde i en intervju att han träffade på någon av de misstänkta bara någon dag innan mordet.
Tror och hoppas att polisen når ner i alla skrymslen, både vad gäller gruvhålet, och gängets själsliga brunnar. Vi får se.
Citera
2016-07-30, 16:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
central-truppen är med ? JA, nån fattas, som de plockat in senare.
I trådstarten finns ju länk till bildgalleri med tio misstänkta: https://minfil.org/LeJ3nabcb9/lkhggkhj.png

Nummer 11 är väl LME?
https://www.facebook.com/mar*e.er*ksson.3139
Citera
2016-07-30, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AVGASBARN
Han kallades väl både "Tung-Danne" och "Danne med tungan" (trots avsaknaden). A-lagare med lite hippiestil. Dog här om året.

En bild: http://photos1.blogger.com/blogger/4055/1283/1600/Bild%2846%29.jpg

"Lite" hippiestil?

Och ja, RIP.
Citera
2016-07-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Det där med styckning är bara trådrykten. Jag skulle tro att de har gjort något med kroppen för att försöka hålla den gömd under vattenytan. En kropp i ett litet vattenfyllt gruvhål under en värmebölja skulle ha börjat svälla inom bara några dagar och flutit upp till ytan. Med tanke på hur många de var så borde ju någon kommit på den tanken. Har de dessutom planerat mordet så borde någon av dem läst på lite, även om alla misstänktas samlade hjärnkapacitet förmodligen motsvarar en vanlig normalbegåvad person.

Nu kanske inte det här gruvhålet har så många besökare, men det finns hus i närheten. Borde ha luktat rätt rejält, lösa hundar i närheten skulle nog ha velat avvika från den normala promenaden för att kolla in var lukten kom ifrån.

Identifiering via tatuering kan ha varit för att inte exmaken skulle behöva se allt för otäcka bilder på sin exfru. Efter två veckor i förhållandevis varmt vatten så var det antagligen ingen vacker syn. (Vill inte länka till källor då det finns fotodokumentation till dessa, de som inte precis ätit kan googla på: fresh water body decomposition.)

Det va det jag menade. Att kroppen skulle svällt så pass när den legat i vatten
Citera
2016-07-30, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amstaff91
Det va det jag menade. Att kroppen skulle svällt så pass när den legat i vatten

Jo, jag spann vidare. So sorry. Sen så sväller våra kroppar efter att vi dör oavsett om vi ligger i vatten eller inte. Sötvatten hindrar faktiskt vissa processer vid förruttnelse medan saltvatten accelerar förloppet. Därför vore det mer lämpligt att dumpa en kropp i havet.

Källa:
https://digital.library.txstate.edu/handle/10877/4078
(Bara en pilotstudie, men tror inte det spelar någon roll här. Sen kan ju någon rätta mitt ovanstående påstående, som ett litet test)
Citera
2016-07-30, 19:14
Medlem
Framgaffels avatar
Läste i någon av artiklarna att mordplatsen kan vara lokaliserad, men eftersom jag varken sett eller hört om någon aktivitet i ormådet så kan man kanske förmoda att bilen är mordplatsen, då mordet enligt tidningen skedde någonstans mellan Hysta-korset och Långshyttan.
Det stod också nämnt att bilen varken stod skriven på BO eller någon av de inblandade.

Vems bil var det de då använde sig av?

Tillägg: Här är länken till artikeln jag hänvisade till:
http://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-har-teori-om-madeleines-mordplats/
Senast redigerad av Framgaffel 2016-07-30 kl. 19:26. Anledning: Tilläg av länk
Citera
2016-07-30, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Det stod också nämnt att bilen varken stod skriven på BO eller någon av de inblandade.

Vems bil var det de då använde sig av?

Menar du raggarbilen eller bilen de använde för att frakta bort kroppen a.k.a mordbilen?
Jag har hela tiden fått uppfattningen att MH har kört och agerat chaufför. I och med att han är den ende med körkort.
Kanske har de lånat en bil eller stulit en? Eller lånat utan att fråga om lov och sedan ställt tillbaka den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in