Citat:
Ursprungligen postat av
FetManDansar
Du verkar ha bättre koll på gruppdynamik än jag. Det du skriver är mycket intressant. Kanske kan maktförhållandet ha något att göra med själva uppsåtet. Någon i hjärngänget retade sig på att Madde hade pengar och att hon försökte "leda" gruppen i välvilja. Något som kanske inte riktigt gick ihop med att bli totala badasses och joina HA.
Usch. Reagerade också på polisen VET att flera föremål har använts. Någon i tråden antydde att tortyr kanske förekommit för att pressa Madde på mer information gällande hur de skulle få tag i mer av hennes pengar.
Det blir bara mer och mer galet.
Förresten, någon som har sett till de personer som är släppta?
Sitter de på krogen och drar "rövarhistorier" som verkar vara brukligt bland hjärngänget?
OT: Sorry för så många inlägg på en gång. Har försökt att inte skriva på ett tag då jag gick överstyr igen. Ska försöka hålla mig på banan nu.

bara bra med lite funderingar på det media går ut med!!
Vi kan ju bara spekulera, om det var knivar, basebollsträd, stenar eller vad de har haft för tillhyggen?
Men eftersom de "letar" eller vad de gör, när de uttalar sig på det sättet, att de VET att flera FÖREMÅL har använts, så får man väl anta att det kan vara vad som helst...
För som sagt, detta hjärngäng vet man ju aldrig hur de tänkt. Kan ju vara hammare, fälgkors taget från bilen...
Ja, intressanant frågeställning om de sitter på krogen och drar rövarhistorier, är ju bara en till som är släppt nu i torsdags. Mj var ju redan på fri fot. Och hon är nog inte välkommen någonstans.