2016-07-29, 21:58
Medlem
Mielkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSanslos
Var det inte AE som ska ha blivit släppt ? Fick den uppfattningen igår nämligen .....

Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Användaren Mielke antydde det i ett inlägg, men i tingsrättens dagboksblad står det "Underrättelse om beslut att häva häktning - L*llMar*e Er*ksson". Enligt samma dokument ska omhäktningsförhandlingar mot EA, DM och POH hållits idag. Jag har dock ingen info om resultatet av dessa.

Nja, jeg antydde at det var MJ som var sluppet fri.
Men med så mange innvolverte i "hjernegjengen", forandringer av tiltalepunkt, og omhäktninger til høyre og venstre så er jeg nok ikke den eneste eller første til å bli forvirra. Det er jo nærmest et pusslespille!

(Regigering: Sitat insatt)
Senast redigerad av Mielke 2016-07-29 kl. 22:01.
Citera
2016-07-29, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Fint! Då fick vi det utrett.

Nä det fick vi inte - Du varken återgav eller citerade...
(Länkar ska bara ange källan till information i tråden.)
Citera
2016-07-29, 23:04
Medlem
AdFontess avatar
Under kvällen (genom Aftonbladet) faktiskt för första gången hör talas om fallet, direkt när jag såg bilden på BO misstänkte att denne var en transa.

Med tanke på att BO ser ut som transa undrade varför man aldrig tidigare hört om det här brottsfallet, ett sånt typiskt fall som media skulle (i vanliga fall) kräla över. Kom till tråden för att få det bekräftat, om BO:s kön (könsbyte). Ojoj, finner en massa snuskigheter/vidrigheter, ter sig inte längre "konstigt" att media inte velat ta i fallet förrän nu.
Citera
2016-07-29, 23:27
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Nä det fick vi inte - Du varken återgav eller citerade...
(Länkar ska bara ange källan till information i tråden.)

Länken citeras i originalinlägget (inlägget precis före). "Utrett" syftade på att jag i tidigare inlägg skrivit att jag inte visste resultatet av dagens omhäktningsförhandlingar, något som dock framgår i artikeln som DreamTwister länkade.

Citat:
En 45-årig mordmisstänkt man omhäktades på fredagen i Falu tingsrätt. Ytterligare en 37-årig man och en 30-årig kvinna, som har varit misstänkta för underlåtenhet att avslöja mord, omhäktades men är nu misstänkta för medhjälp till mord.
http://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-har-teori-om-madeleines-mordplats/
Citera
2016-07-29, 23:33
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mielke
Nja, jeg antydde at det var MJ som var sluppet fri.
Men med så mange innvolverte i "hjernegjengen", forandringer av tiltalepunkt, og omhäktninger til høyre og venstre så er jeg nok ikke den eneste eller første til å bli forvirra. Det er jo nærmest et pusslespille!

(Regigering: Sitat insatt)

Kanske dåligt ordval av mig. Det var inte menat som kritik, jag ville bara reda ut vem som släppts. Och JA, vi är många som är förvirrade!
Citera
2016-07-30, 00:17
Medlem
UrSVensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Så planeringen verkar ha varit planering mer än några dagar innan det skedde. Hmm..
Stackars Madde.
Hon har förmodligen pratat och umgåtts med dessa jävlar och hela tiden har många vetat om att hon skulle dö inom sinom tid.
Helt sjukt.

Ja, allt i detta fall är så absurt, en presentation i textform av detta fall och filmen "The hills have eyes" med en publik som inte känner till någon av dessa och efterföljande fråga "Vad är fiktion?" så misstänker jag nog att minst 50% skulle tippa på detta fall...

Det bästa man kan hoppas på är att dessa totalt misslyckade individer i a.f. lyckades knocka henne direkt så att det var en smäll, sedan svart och inget lidande. (jag betvivlar detta men samtidigt så känns det inte som att hjärngänget skulle vara kapabel att stå ut med skrik av smärta o.s.v., de framstår som sinnessvaga men inga rena psykopater - de flesta av dem)
Citera
2016-07-30, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Hela den här soppan är ju bara för mycket.

T.o.m. för mycket för Flashback. Det blir liksom lite för mycket av det goda.

Deras Facebook-aktivitet skulle ju kunna vara rena rama trollverkstaden på meth. Det är bara för mycket det här.

BO har alltså betalat för svinens krognotor också?

Det borde skrivas böcker om det här, kanske en pjäs på Dramaten vore på sin plats.

WTF?!

Så precis. Och nu börjar tidningarna skriva, en chockvåg när detaljer i brottet nu blir bekant för allom.
Citera
2016-07-30, 03:17
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Märkligt-om vi nu diskuterar raggarbilen, hon hade kontaktat Ali för att han skulle fixa startkabeln.
Menar du att hon inte alls ansvarade eller ägde bilen, men ändå tog ansvaret att ordna den fixad och körduglig. Det är ägarens ansvar att fixa sin bil, eller lade ägaren det ansvaret på M ?
Här är någonting som inte stämmer.
(Whak har uppgifter på att bilen nu i dagarna varit i bruk ?)

Men den ägaren som du känner har alltså tagit hand om bilen nu, har han fixat den, för det är han som är ägaren ?
Varför blandade han/ ägaren in Madde ? I så fall, hon ansträngde sig att fråga runt, vem som kunde hjälpa henne, hon kontaktade Ali, som uppfattade att det var Maddes och delvis gängets bil.
Så vad hade ägaren för deal med Madde och gänget? - är det inte konstigt alltihopa detta om denna bil. Madde skulle betala för att få den fixad åt denne ägare, och hon skulle betala reparationen ?
Ursäkta att jag undrar men det här med bilen blev riktigt märkligt.

Mycket som är märkligt i denna historia. Varför bodde BO växelvis hos de olika förövarna? (enl. Expressen idag). Det finns en hake någonstans. Jag tror fortfarande att BO har triggat gänget, något utöver pengar ligger bakom. Frågan är VAD. Hot och utpressning är det enda jag kommer på.

Edit: Gemensamma affärer t.ex stölder, häleri, narkotika, prostitution och liknande, kan vara grunden.
Senast redigerad av Passepartout 2016-07-30 kl. 03:22.
Citera
2016-07-30, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Så du är en nära vän, jag är inte det men så sorgligt att få veta allt makabert,och hur hon lurats på alla sätt, samvetslöst , beklagar.

Vi har inte umgåtts sedan 2010, men var heller inte osams, vi kom ifrån varandra på grund av val av jobb, etc.
Träffade henne för ca 3 år sedan och fick hennes nummer, men det blev aldrig av att jag ringde.

Så detta påverkar ju så klart. Så jag vet inte hur hon har levt egentligen sedan 2010, så detta är ju tragiskt att både läsa och höra vad som hänt henne.
Citera
2016-07-30, 08:28
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-har-teori-om-madeleines-mordplats/

En liten uppdatering då. Länk till expressen.

Flera föremål har används vid brottet, men som inte är hittade..
Detta tyder väl på, att hon blev misshandlad till döds. Att alla 5-8 stycken, har slagit tills hon dog.
En prelemenär dödsorsak, men obduktionen är inte klar. Påvisar väl också för att det är flera saker som ska obduceras.
Senast redigerad av knepplenning 2016-07-30 kl. 08:39.
Citera
2016-07-30, 11:07
Medlem
Ex maken fick identifiera henne genom att titta på en bild på en tatuering som fanns på kroppen. Detta betyder ju att kroppen måste ha varit i väldigt dåligt skick. Kan det bero på styckning tro eller är det för att den legat i vatten så pass länge. Vill veta allt nu. FUP lär väl dröja
Citera
2016-07-30, 11:34
Avslutad
Jag tror att där är viss styckning inblandad. Hjärnisarna har väl sett det som en bra väg ut för att göra sig av med kroppen. Men insett att stycka en kropp inte är det lättaste så kanske bara ett par lemmar blev skilda från kroppen.

Äckligt mord, ur verkligen alla aspekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in