Citat:
Ursprungligen postat av
Oantastlig
Samtidigt skriver de att ordförrådet ett "excellent measure of his general intelligence". Det är givetvis inte helt perfekt men det är en bra proxy. Det korrelerar nämligen 0.8 med generell intelligens.
Ingen har påstått att det inte finns mer akademiker bland demokraterna. Vad vi diskuterar är att republikaner är mer insatta i politik och ekonomi.
Det har jag givetvis gjort, du har även googlat det nu och hade du hittat något om att kvinnor var mer allmänbildade/politiskt- och ekonomiskt kunniga hade du lagt upp det.
Jag kommer inte släppa detta för ens du accepterar att som datan ser ut nu så verkar republikerna ha högre verbal intelligens - som är ett bra proxy generell intelligens - var mer insatta i politiska och ekonomiska frågor samt ha högre inkomst.
Ja, det finns en massa idioter, raster, homofober, outbildade etc. men det verkar kompenseras av motsvarande grupper på vänstersidan.
Och du, är inte du konservativ när det gäller sexköp? Det är knappast någon liberal inställning du sitter inne på där.
Nej det är ingen bra mätverktyg i detta sammanhang eftersom 1. De uppmätta skillnaderna när alla variabler har tagits bort är hårfina och mätverktyget alltså INTE mäter exakt. 0,8 är inte = 1.
Fattar inte att man ska behöva skriva ut detta uppenbara.
Du anser alltså att de människor som gått på universitet/ college/ gymnasie etc. och oftast studerat saker som ekonomi och / eller statskunskap etc. är mindre kunniga i dessa saker än de som inte pluggat….WOW!
Du vet mycket väl att de forskare jag har på min sida, dvs de etablerade och välrenommerade sysslar med betydligt viktigare saker i sin forskning än att ta reda på om män är mindre allmänbildade än kvinnor. Den typen forskning finns endast i din typ av värld…populitisk, socialt konervativ, sexisitsk och antifeministisk. Så nej jag tänker inte ens försöka söka.
jag nöjer mig med att konstatera att kvinnor i västvärlden numera är mer utbildade generellt än män. Och jag ser heller ingen anledning att plötsligt, bara för att det råkar vara kvinnor som har utbildningen på sin sida, börja säga att utbildning inte står som garant för allmänbildning, så som den alltid har gjort tidigare.
Allright?
Sen nej, det finns faktiskt inget som motsvarar de extrema grupperna på högerflanken gällande: sexism, homofobi, konservatism, religiös fundamentalism, antifeminism, rent kvinnohat, rasism, ren och skär jävla blåsthet på vänstersidan.
Vänstern kan uppvisa våldsbenägenhet, korkad fundamentalism gällande sina åsikter ex. men de kör generellt inte med ovan skit. Det får högern faktiskt ståta med alldeles själva. Och räcker gott så.
Och är också exakt dessa åsikter och grupperingar som hyser dem, som drar ner högerns nivå av intelligens. För till skillnad från din studies förslag att ovan skulle kompenseras av 2 poäng högre verbal IQ så tror jag inte det stämmer.
Blåstheten i att ex. seriöst sitta och tro att svarta är mindre värda människor än vita övergår vida, huruvida du behärskar ordet:
"Perfid" ex.
VIDA!