Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Vuxna och mentalt mogna människor är mer självständigt tänkande, är mer djupsinniga och har ett mer rörligt intellekt än du och dina meningsfränder.
Identifierar du dig med något av de sju partierna i "sjuklövern", med SD eller något annat högerextremt parti? Eller ett vänsterextremt parti? Jag vill bara veta var du står ideologiskt. Så att vi vet var vi har varandra.
Max Mosley har ingenting med sakfrågan att göra och är således helt ointressant här i denna tråd.

Du läser för mycket damernas värld eller kvällstidningarnas quizzar:
Säg mig vilket parti du röstar på så berättar vi vem du är?
Alla partier finns av en anledning och har tillkommit av ett syfte. De själva har dock tappat bort sig från det syftet och vill trängas i mitten och signalera "dygd" och "alla mänskors lika värde". Något som aldrig funnits, eller kommer att finnas. För dem handlar det inte längre om deras egna kärnpolitik utan om populism. De kan brinna!
Ta fram ett parti som baserar sin politik på hårda fakta och realpolitik och med mindre "känslodravel".
Ett parti som med en skänkmadams självklarhet kan be dig ta ner fötterna från bordet och ta av dig mössan vid matbordet innan du får en örfil så du inte minns vad du heter.
Sanning och konsekvens i stället för dessa lögnare, hycklare och kappvändare.
Den inkompetens som råder i riksdagen gör mig åksjuk. Skulle jag rösta på dessa pajasar?
EBT, Jonas och Jimmy är de enda som står för något. Jonas är dock lika verklighetsfrånvänd som du ungefär. De andra är marionetter och vet inte ens vad deras parti ska eller borde stå för.
De kommer splittras upp i fler och fler partier pga inre stridigheter och ingen kommer behålla helhetsgreppet om vad landet behöver. Vi får snart varsin partiledare utan ett parti bakom ska du se.