2016-07-28, 11:56
  #925
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
bla bla ....Är det med flit som du aldrig vill att de kan komma ikapp eller förbi?
Eller är du bara lite mjuk i tanken?

Tips:
Om du lyfter blicken en smula från det operativa, dvs arbetet på marken här och nu så finns det bakom allt sånt även taktik och strategier. Gissa vad kvinnan är bäst för? Kasta spjut eller lägga upp mål för framtiden?

Du kan själv gissa vad kvinnan är bäst för. Ta hand om hem och barn? Du anser att hon är mindre intelligent än mannen. Det är ju bara "spån som ens kan påstå att flickor är lika intelligenta som pojkar?" (din senaste groda). Eftersom hon inte är lika smart som mannen ska hon berövas rösträtten. Hon "röstar som en kratta" (ett av dina citat).

Ingen kastar spjut utom i idrottssammanhang. Lägga upp mål för framtiden kan både män och kvinnor i lika omfattning.

Mardrömsscenariot för dig är när kvinnor kommer ikapp eller förbi män. Det är redan här. Därför sitter du här på FB och gnäller över de numera omvända rollerna och att kvinnor och män kan jämföras efter samma måttstock intelligensmässigt. Surt för dig, va? Men det är så här verkligheten ser ut. Lyft blicken en smula så ser du den.
Citera
2016-07-28, 15:29
  #926
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Du kan själv gissa vad kvinnan är bäst för. Ta hand om hem och barn? Du anser att hon är mindre intelligent än mannen. Det är ju bara "spån som ens kan påstå att flickor är lika intelligenta som pojkar?" (din senaste groda). Eftersom hon inte är lika smart som mannen ska hon berövas rösträtten. Hon "röstar som en kratta" (ett av dina citat).

Ingen kastar spjut utom i idrottssammanhang. Lägga upp mål för framtiden kan både män och kvinnor i lika omfattning.

Mardrömsscenariot för dig är när kvinnor kommer ikapp eller förbi män. Det är redan här. Därför sitter du här på FB och gnäller över de numera omvända rollerna och att kvinnor och män kan jämföras efter samma måttstock intelligensmässigt. Surt för dig, va? Men det är så här verkligheten ser ut. Lyft blicken en smula så ser du den.

Och du måste hata män som pansvarvecket och de yngre för att berättiga din position inte sant. Bland dom vill du inte hamna.
Citera
2016-07-28, 16:11
  #927
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Jag skulle vilja ha lite argument till varför man bör avskaffa kvinnors rösträtt.

Här är två jag redan klurat ut:
Varje familj innehåller en man, och det behövs endast en röst per familj.
Män har i helhet högre utbildning och är mer allmänbildade, därför är de även som gjorda för rollen som röstare.

Behöver inga kommentarer på dem. Och ni som tänker skriva att det är en dum idé kan starta en egen tråd och diskutera det där. Här diskuterar vi min topic.
inga argument för kvinnors rösträtt, bara emot.

Tack!

Jo, eftersom alla i landet som är obildade, som är oförståndiga, som vill nationen illa borde få rösträtten indragen, så borde även kvinnor bliav med sin rösträtt eftersom allt annan skulle var ojämställt.

Hänger du med i resonemanget
Citera
2016-07-28, 21:15
  #928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac

Jag vet att det var ett skämt och jag har inte sagt något om det. Det mest komiska var dock att du insinuerade att du skulle byta åsikt om du stötte på en studie som kom fram till motsatt ståndpunkt än den du hade.

Jag kan ge dig ett exempel, den är diskussionen gällande om högerväljare har högre snittintelligens än vänsterväljare. Enligt de studier vi har tillgång än så länge så är detta en korrekt slutsats: Högerväljare (republikaner) har högre verbal intelligens - vilket är en bra proxy för generell intelligens - samt är mer politiskt och ekonomiskt kunniga i jämförelse med vänsterväljare (demokrater). Skulle det komma bättre data som visar något annat så reviderar jag min åsikt i linje med den.

Den Svenska data vi har, som har ett perfekt mått på generell intelligens, så har män som röstar höger högre snittintelligens. Skulle vara intressant att se om även dessa är mer politiskt och ekonomiskt insatta (troligtvis eftersom de har högre intelligens samt att fler män röstar höger och män generellt är mer allmänbildade och mer insatta i politik och ekonomi).

Det finns massor med idioter på högerkanten, det finns massa idioter på vänsterkanten men i genomsnitt ser det ut så här just nu och vad som händer i framtiden får vi se.
Citera
2016-07-28, 21:22
  #929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Yes, dock: Det är svårt att veta, vi vet med nästan 100 säkerhet att Clinton kommer vara en katastrof men Trump är helt oförutsägbar. Kan bli katastrof men kan även bli bättre än Clinton. Såg att de nu kommer inleda en förundersökning mot Clinton fundation.

Du har ju, precis som vi andra, inte en aning om hur han kommer vara som president så det är svårt att säga hur bra eller dåligt detta är. Jag håller dock Obama ansvarig för att ha fört en så dålig politik att Trump ens kan ha chansen att bli president. Jag önskar att både Hillary och Trump självdog så det kunde komma in någon vettig person på posten som nästa president.
Citera
2016-07-28, 23:52
  #930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Yes, dock: Det är svårt att veta, vi vet med nästan 100 säkerhet att Clinton kommer vara en katastrof men Trump är helt oförutsägbar. Kan bli katastrof men kan även bli bättre än Clinton. Såg att de nu kommer inleda en förundersökning mot Clinton fundation.

Du har ju, precis som vi andra, inte en aning om hur han kommer vara som president så det är svårt att säga hur bra eller dåligt detta är. Jag håller dock Obama ansvarig för att ha fört en så dålig politik att Trump ens kan ha chansen att bli president. Jag önskar att både Hillary och Trump självdog så det kunde komma in någon vettig person på posten som nästa president.

Och hur vet du " med nästan 100 säkerhet" att Clinton kommer vara en katastrof?
Är det för att hon är demokrat? eller kvinna eller vadå?

jag håller Senaten och kongressen ansvarig för att Obama inte fått igenom sin politik snarare.
Det han dock fåt tigenom har ju varit otrolgit fördelaktigt för USA.
Den ekonomiska krisen har ju vänt och USA börjar få tillbaka goda ekonomiska siffror och mindre arbetslöshet. Dessutom har USA börjat tala med Cuba, bara det en bedrift. Låt mig gissa lite så är jag tämligen övertygad om att inget av detta hade inte republikansk politik klarat.

Obama har skött sig snyggt och elegant. Det kan jag lova dig att det kommer inte Trump att göra.
han har ingenstans någonsin skött sig snyggt och elegant. Redan innan han ens tillträtt ovala rummet så har han ställt till med oro i världen. (tänker på hans flörtande med Putin)
Citera
2016-07-29, 01:05
  #931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och hur vet du " med nästan 100 säkerhet" att Clinton kommer vara en katastrof?
Är det för att hon är demokrat? eller kvinna eller vadå?

Som utrikesminister kunde hon inte ens hantera sin e-post.

Citat:
jag håller Senaten och kongressen ansvarig för att Obama inte fått igenom sin politik snarare.
Det han dock fåt tigenom har ju varit otrolgit fördelaktigt för USA.
Den ekonomiska krisen har ju vänt och USA börjar få tillbaka goda ekonomiska siffror och mindre arbetslöshet. Dessutom har USA börjat tala med Cuba, bara det en bedrift. Låt mig gissa lite så är jag tämligen övertygad om att inget av detta hade inte republikansk politik klarat.

Obama har skött sig snyggt och elegant. Det kan jag lova dig att det kommer inte Trump att göra.
han har ingenstans någonsin skött sig snyggt och elegant. Redan innan han ens tillträtt ovala rummet så har han ställt till med oro i världen. (tänker på hans flörtande med Putin)

Du hyllar Obama för han förbättrar USA:s relation med Kuba, men är orolig över att Trump som president kommer förbättra USA:s relation med Ryssland? Trump kommer dessutom förbättra USA:s relation med Nordkorea.

USA är fortfarande fast i strukturella ekonomiska problem med låga löner, hög arbetslöshet, stora budgetunderskott och stora handelsunderskott. Det beror på att under Clinton, Bush och Obama så har man fört en politik där rika företag får flytta jobben till fattiga länder där arbetare utnyttjas. Trump vill stoppa det.
Citera
2016-07-29, 01:42
  #932
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Du kan själv gissa vad kvinnan är bäst för. Ta hand om hem och barn? Du anser att hon är mindre intelligent än mannen. Det är ju bara "spån som ens kan påstå att flickor är lika intelligenta som pojkar?" (din senaste groda). Eftersom hon inte är lika smart som mannen ska hon berövas rösträtten. Hon "röstar som en kratta" (ett av dina citat).

Ingen kastar spjut utom i idrottssammanhang. Lägga upp mål för framtiden kan både män och kvinnor i lika omfattning.

Mardrömsscenariot för dig är när kvinnor kommer ikapp eller förbi män. Det är redan här. Därför sitter du här på FB och gnäller över de numera omvända rollerna och att kvinnor och män kan jämföras efter samma måttstock intelligensmässigt. Surt för dig, va? Men det är så här verkligheten ser ut. Lyft blicken en smula så ser du den.
Nej jag kan inte gissa vad kvinnan är bäst för. Det bestämmer rimligen kvinnan själv.
Det är helt fritt för var och en att uppfylla sina drömmar och mål. Även i ditt fall när du blir vuxen nog.
Apropå ditt handplockade citat, får du nog öva lite på din ironitolkning.
En normalbegåvad begriper sånt. Du gör det inte.

När det gäller din slutspurt...
Du är oerhört tröttsam i dina tolkningar av andra människor. Det märks väldigt tydligt att du aldrig riktigt pratar med folk.
I mitt fall så är jag en hyggligt normal man. Det betyder att det finns massor med killar och tjejer både före och efter mig och jag har absolut inget att invända mot det.
Det handlar om insikt om din litenhet här på jorden, men samtidigt en förståelse för hur mycket fantastiska människor det finns.
Intelligens har vi begränsade verktyg för att mäta, speciellt som det finns väldigt många olika sorter av intelligens. Det jag undrar över mest är varför DU inte kan visa någon enda av dem.
__________________
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-07-29 kl. 01:46.
Citera
2016-07-29, 03:41
  #933
Medlem
Kvinnor jobbar inte lika mycket och betalar in mindre skatt, varför ska folk som inte bidrar med något vara med och bestämma vad skattepengar ska läggas på?
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-07-29 kl. 04:32.
Citera
2016-07-29, 11:05
  #934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kvinnor jobbar inte lika mycket och betalar in mindre skatt, varför ska folk som inte bidrar med något vara med och bestämma vad skattepengar ska läggas på?

Det är ju ett tjusigt argument.
Vi kan härmed fastställa att endas den eller de som betalar in absolut mest i skatt ska få lov rösta.
Fast vi har ju redan där en kvinna i toppen…

http://www.svd.se/de-betalar-mest-skatt-i-sverige

ahh fan! inte end det argumentet funkar för att få bort kvinnor.
Citera
2016-07-29, 11:41
  #935
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
bla bla bla ....Intelligens har vi begränsade verktyg för att mäta, speciellt som det finns väldigt många olika sorter av intelligens. Det jag undrar över mest är varför DU inte kan visa någon enda av dem.
Kom du på det först nu på gamla dar? IQ är inte ett perfekt mått på intelligens. Varför ska jag visa olika sorters intelligens som kristalliserad och flytande här? Det är off-Topic. Irrelevant också såvida du inte vill argumentera mot kvinnors rösträtt med påståendet att kvinnor inte är intelligenta nog att vare sig tänka rationellt eller resonera logiskt. Du säger klart och tydligt, utan spår av ironi, att kvinnor röstar som krattor och därför ska berövas sin rösträtt.

(P.S. Dina citat var inte ironiska. Det kan vem som helst se.)
Citera
2016-07-29, 14:08
  #936
Medlem
Pansarveckets avatar
Ok, en enkel följdfråga då:
kvinnor har haft rösträtt i snart 100 år.
Har de problem kvar så har de uppenbarligen röstat fel, eller hur?

En följdfråga till:
Är det i och med påståendet jag gjorde tidigare uteslutet att även män röstar som krattor?

Svaret är nej.
Vi sitter med en förbluffande inkompetent regering just nu för att majoriteten av det svenska folket röstar som krattor och ja, jag är för att ta ifrån en massa människor rösträtten, både kvinnor och män.

Man ska inte få rösta om saker man inte förstår något om eller kan ta upplysta och övervägda beslut om.

PS: du behöver inte upprepa varenda sak jag säger och tro att det är din insikt som lett oss dit.
__________________
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-07-29 kl. 14:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in