Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Du kan själv gissa vad kvinnan är bäst för. Ta hand om hem och barn? Du anser att hon är mindre intelligent än mannen. Det är ju bara "
spån som ens kan påstå att flickor är lika intelligenta som pojkar?" (din senaste groda). Eftersom hon inte är lika smart som mannen ska hon berövas rösträtten.

Hon "röstar som en kratta"

(ett av dina citat).
Ingen kastar spjut utom i idrottssammanhang. Lägga upp mål för framtiden kan både män och kvinnor i lika omfattning.
Mardrömsscenariot för dig är när kvinnor kommer ikapp eller förbi män. Det är redan här. Därför sitter du här på FB och gnäller över de numera omvända rollerna och att kvinnor och män kan jämföras efter samma måttstock intelligensmässigt. Surt för dig, va? Men det är så här verkligheten ser ut. Lyft blicken en smula så ser du den.
Nej jag kan inte gissa vad kvinnan är bäst för. Det bestämmer rimligen kvinnan själv.
Det är helt fritt för var och en att uppfylla sina drömmar och mål. Även i ditt fall när du blir vuxen nog.
Apropå ditt handplockade citat, får du nog öva lite på din ironitolkning.
En normalbegåvad begriper sånt. Du gör det inte.
När det gäller din slutspurt...
Du är oerhört tröttsam i dina tolkningar av andra människor. Det märks väldigt tydligt att du aldrig riktigt pratar med folk.
I mitt fall så är jag en hyggligt normal man. Det betyder att det finns massor med killar och tjejer både före och efter mig och jag har absolut inget att invända mot det.
Det handlar om insikt om din litenhet här på jorden, men samtidigt en förståelse för hur mycket fantastiska människor det finns.
Intelligens har vi begränsade verktyg för att mäta, speciellt som det finns väldigt många olika sorter av intelligens. Det jag undrar över mest är varför DU inte kan visa någon enda av dem.