Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-30, 01:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Säger inte att han förlorar på det bara att han inte tjänar på det då majoriteten av de som röstar på honom inte gör det för att han skall släppa allt om Area 51 osv utan de gör det av en mängd olika anledningar men mest för att de tror att han skall rädda USA.

Han kan skita i att släppa det under sin första mandatperiod för att sen lova det igen och ljuga om att han har motarbetats osv. (Det skulle nog fortfarande funka bland konspirationsteoretikerna)

Är du dum på riktigt eller?

Om inte Trump släpper 9/11 som han lovar så kommer många av hans väljare bli sura. Vissa handske inte bryr sig.

Men släpper han dokumenten så framstår han som ärlig.

Så vad är problemet, mupp?
2016-07-30, 01:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Om inte Trump släpper 9/11 som han lovar så kommer många av hans väljare bli sura. Vissa handske inte bryr sig.

Fast oärlig riskerar han att framstå som hur han än gör då många lägger sina egna värderingar i det han säger och de som tror på konspirationsteorierna om att det var ett insiderjobb är nog knappast majoriteten av hans väljare, att anta något sånt är bara idiotiskt plus att han kan lätt utnyttja dem ytterligare en gång genom att lova att han verkligen skall göra allt vad han kan för att släppa fram sanningen men att han antingen har hindrats eller inte hunnit med det.

Sedan så har han inte nämnt 9/11 eller Area 51 på flera månader så varför skulle hans väljare bry sig i dagsläget när de bryr sig mer om att Clinton är oärlig och en rad andra saker?
2016-07-30, 02:02
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Fast oärlig riskerar han att framstå som hur han än gör då många lägger sina egna värderingar i det han säger och de som tror på konspirationsteorierna om att det var ett insiderjobb är nog knappast majoriteten av hans väljare, att anta något sånt är bara idiotiskt plus att han kan lätt utnyttja dem ytterligare en gång genom att lova att han verkligen skall göra allt vad han kan för att släppa fram sanningen men att han antingen har hindrats eller inte hunnit med det.

Sedan så har han inte nämnt 9/11 eller Area 51 på flera månader så varför skulle hans väljare bry sig i dagsläget när de bryr sig mer om att Clinton är oärlig och en rad andra saker?
Det verkar som att du har upptäckt att man inte kan vara alla till lags.

Låt oss säga att Trump vinner valet och att han offentliggör rapporten i sin helhet. Låt oss säga att det står att ledningen under Bill Clinton och senare George W Bush kunde ha gjort mer för att förhindra 9/11 och att det även står att Bush utnyttjade händelsen till att starta kriget i Irak.

Jag förstår att det finns människor som inte skulle vara nöjda med detta och att de skulle anklaga Trump för att vara i maskopi med Bush och Clinton. Jag tror dock att de allra flesta av hans väljare skulle vara nöjda med att han höll sitt vallöfte. Tror inte du det, allvarligt?
2016-07-30, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

De 28 sidorna som var hemliga har redan släppts, så jag kan inte se vad Trump behöver göra angående det.
2016-07-30, 03:04
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Kom just hem. Satte på Fox.

Trump säger: I'm taking the gloves off. No more Mr. Niceguy.

Äntligen! Jag är trött på att han varit så återhållsam hittills.
2016-07-30, 03:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
En sak som slog mig när jag såg lite av Trumps presskonferens från i onsdags var att han sa att Hillary Clinton inte har hållit en presskonferens på 235 dagar, vilket betyder att hennes senaste presskonferens var någon gång i november 2015. Trump säger själv att anledningen till det är för att hon inte kan svara på några frågor, p.g.a. hennes tidigare jobb och att hon endast kommer fortsätta Barack Obamas politik. https://www.youtube.com/watch?v=xFG5vBg45qs
Har han rätt?

Uppenbarligen!

Hennes fobi mot presskonferenser (eller allt som öppnar för fria frågor) är extrem, och helt utan motsvarighet.

Hon är historisk på många sätt...
2016-07-30, 03:13
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den germanskättade Trump, stolt över sina gener, kommer inte att besöka Israel innan valet i höst. Normalt sett åker alla kandidater dit för att de anser att det behövs, Trump menar att han inte är en traditionell kandidat:
http://www.dailystormer.com/trump-refuses-to-visit-israel-yet-again/

Det här visar också att mycket av det som påstås om Trump av olika "rådgivare" och "insiders" bara är bullshit. De ville att han skulle åka till Israel och sa att han skulle göra det. Sen frågade de honom och det blev nej tack. Jag kan tänka mig att Trump också är ganska trött på de här typerna som hittar på massa skit om honom. Kom ihåg att han en gång gick ut på twitter och skrev klart och tydligt att folk inte ska lyssna på vad olika människor inom kampanjen har att säga, det är enbart det Trump själv säger som gäller.

Ja, det är ju t.ex. sådana som du som varit sjukt oroliga för att Trump skulle vara i händerna på "rådgivare". Jag har aldrig trott på sånt trams. Jag har förstått Trump helt och fullt redan från början. I början skrattade folk åt mig lika mycket som åt Ann Coulter. Men allt blir som jag har sagt redan från början.
2016-07-30, 03:20
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Tror ärligt talat inte han kommer att genomföra ens hälften av det han lovar, han har lovat allt från att släppa all information från Area 51 och 9/11

Jag tror säkert att han släpper allt om detta (om han nu har sagt så), och det kommer att innehålla precis noll av intresse.
2016-07-30, 03:22
Medlem
SmokeyNegronis avatar
.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-07-30 kl. 03:26.
2016-07-30, 03:27
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Que?
Den officiella historieskrivningen säger att 19 personer från al-Qaida kapade fyra flygplan och flög dem in i WTC och Pentagon. Jag har inga större problem med den historieskrivningen, men det är fortfarande en konspiration eftersom att ett (stort) antal männiksor gemensamt och i samförstånd planerade och genomförde ett brott.
2016-07-30, 03:50
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Den officiella historieskrivningen säger att 19 personer från al-Qaida kapade fyra flygplan och flög dem in i WTC och Pentagon. Jag har inga större problem med den historieskrivningen, men det är fortfarande en konspiration eftersom att ett (stort) antal männiksor gemensamt och i samförstånd planerade och genomförde ett brott.

Tack för ditt svar. Jag hade dragit tillbaka min fråga en minut före du svarade, efter att ha läst mer av vad du skrev och förstått hur du menade. Men inte tillräckligt snabbt.

Du var rapp och alert så här mitt i natten. Till skillnad från t.ex. Hillary.
2016-07-30, 09:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det verkar som att du har upptäckt att man inte kan vara alla till lags.

Låt oss säga att Trump vinner valet och att han offentliggör rapporten i sin helhet. Låt oss säga att det står att ledningen under Bill Clinton och senare George W Bush kunde ha gjort mer för att förhindra 9/11 och att det även står att Bush utnyttjade händelsen till att starta kriget i Irak.

Jag förstår att det finns människor som inte skulle vara nöjda med detta och att de skulle anklaga Trump för att vara i maskopi med Bush och Clinton. Jag tror dock att de allra flesta av hans väljare skulle vara nöjda med att han höll sitt vallöfte. Tror inte du det, allvarligt?

Fast det är fortfarande något som han inte har nännt på flera mån så om det verkligen är ett vallöfte eller om det bara var något han sa för att locka konspirationsteoretikerna så lutar det mer åt det senare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in