Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-30, 00:53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag kan tänka mig att det inte finns speciellt mycket intressant att släppa om area 51. Sannolikt kommer sig allt hemlighetsmakeri av att basen fungerade som testplats för olika flygplan och andra vapensystem under kalla kriget.

9/11 är mycket mer intressant i mina ögon. Jag skulle inte bli förvånad om den delen som är hemligstämplad innehåller information om USA:s relation till Saudiarabien. Det kanske till och med är något riktigt saftigt, som att USA kände till att saudiska prinsar planerade en attack men valde att ignorera eller ännu värre, låta dem genomföra sina planer.

Exakt. Area 51 är bara mytomanier. Men 9/11 tror jag garanterat att Trump kommer släppa. Han skulle bli en hjälte i folkets ögon.
2016-07-30, 00:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
För att det bara är något han kör med för att locka till sig konspirationsteoretikerna, misstolka mig inte det är smart att få dem att rösta på en speciellt alla de som tror att 9/11 var ett insiderjobb för de är en hel del där ute som tror detta.

Men om det verkligen var konspirationsteorier och han verkligen tänkte släppa all fakta som skulle avslöja dessa så skulle han absolut inte kunna vinna eller överleva detta val, sedan så tror jag inte på dessa konspirationsteorier men är rätt säker på att det endast är något han har sagt för att locka väljare för annars hade han tagit upp det fler gånger. (För jag har inte hört eller läst honom ta upp det på bra länge nu)

En fråga: Tjänar trump något på att redovisa 9//11 inför folket?
2016-07-30, 01:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
En fråga: Tjänar trump något på att redovisa 9//11 inför folket?

Egentligen inte, om det är så att det verkligen inte finns något bevis för att konspirationsteoretikerna har rätt så finns det absolut ingenting han tjänar på att visa det utan det lär bara stärka deras tro om att det är en enda stor konspiration och de lär anse att han är en av de som är med i konspirationen.
2016-07-30, 01:05
Medlem
http://abcnews.go.com/Live/video/special-live-3-15048938

Mike Pence talar på ett rally i Ohio just nu
2016-07-30, 01:08
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Egentligen inte, om det är så att det verkligen inte finns något bevis för konspirationsteoretikerna har rätt så finns det absolut ingenting han tjänar på att visa det utan det lär bara stärka deras tro om att det är en enda stor konspiration och de lär anse att han är en av de som är med i konspirationen.
Men suck. 9/11 var en konspiration, till och med enligt den officiella historieskrivningen.

Jag har svårt att se att Donald Trump skulle förlora något på att offentliggöra hela 9/11-rapporten. Han har aldrig varit politiker och är därför med all sannolikhet inte inblandad i det som Bush och Obama uppenbarligen vill dölja. Observera att jag inte skriver att 9/11 var ett insiderjobb, de hemligstämplade delarna kan lika vara skyddade för att dölja inkompetens hos den amerikanska ledningen eller myndigheterna.

Om jag får gissa så rör de hemligstämplade delarna den amerikanska ledningens agerande. Det kan röra inkometens, men det kan även röra sig om samröre med terroristerna (läs saudiska prinsar) innan 9/11.
2016-07-30, 01:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Egentligen inte, om det är så att det verkligen inte finns något bevis för att konspirationsteoretikerna har rätt så finns det absolut ingenting han tjänar på att visa det utan det lär bara stärka deras tro om att det är en enda stor konspiration och de lär anse att han är en av de som är med i konspirationen.

Du menar att Trump har lovat att offentliggöra 9/11 för att?
2016-07-30, 01:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men suck. 9/11 var en konspiration, till och med enligt den officiella historieskrivningen.

Klart det var en konspiration då det var ett planerat attentat men det jag menar med konspirationsteorier är de som tror på insiderjobb i form av sprängmedel i byggnaden för att järnbalkarna inte kunde smälta och allt andra sådana detaljer.

Jag kunde ha varit extremt mycket tydligare med vad jag menade så jag tar på mig skulden för det missförståndet.

Citat:
Om jag får gissa så rör de hemligstämplade delarna den amerikanska ledningens agerande. Det kan röra inkometens, men det kan även röra sig om samröre med terroristerna (läs saudiska prinsar) innan 9/11.

Skulle nog säga att de bara bekräftar vad många liberaler har sagt i alla dessa år och det är att den republikanska ledningen var inkompetent men tror inte det skulle bevisa att det är en statlig konspiration där Bush och kompani planerade hela 9/11 för att göra USA till en mer diktatorisk stat än vad den var tidigare.
2016-07-30, 01:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du menar att Trump har lovat att offentliggöra 9/11 för att?

Locka väljare, jag har redan sagt det klart och tydligt och jag har även sagt att det inte är korkat utan ganska smart att locka konspirationsteoretikerna till att rösta på en då vissa av dem befinner sig på en helt annan planet för att de tror så hårt på sina konspirationer så om man bara har lovat att ge dem bevis för att de hade rätt så lär de skita i resten.
2016-07-30, 01:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Locka väljare, jag har redan sagt det klart och tydligt och jag har även sagt att det inte är korkat utan ganska smart att locka konspirationsteoretikerna till att rösta på en då vissa av dem befinner sig på en helt annan planet för att de tror så hårt på sina konspirationer så om man bara har lovat att ge dem bevis för att de hade rätt så lär de skita i resten.

Alltså kommer han tjäna extra på att offentliggöra 9/11. Det är knappast någon som kommer bli sur, förutom. Obama.
2016-07-30, 01:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Alltså kommer han tjäna extra på att offentliggöra 9/11. Det är knappast någon som kommer bli sur, förutom. Obama.

Han tjänar på att säga att han ska göra det han tjänar inget på att faktiskt göra det för då är han redan i vita huset.
2016-07-30, 01:34
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Han tjänar på att säga att han ska göra det han tjänar inget på att faktiskt göra det för då är han redan i vita huset.
Det gör han visst. Han framstår som trovärdig och det innebär att han kommer att få det lättare att bli omvald 2020.

Jag ser dock inte hur han skulle kunna förlora på att offentliggöra innehållet i rapporten. Det spelar ingen roll om det står att attentaten möjliggjordes av en inkomtent ledning eller om det står att Hillary Clinton var i Riyadh och tillsammans med Fahd bin Abdulaziz Al Saud personligen valde ut kaparna. Trump kommer inte att förlora på det oavsett. Hur skulle han kunna göra det?
2016-07-30, 01:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det gör han visst. Han framstår som trovärdig och det innebär att han kommer att få det lättare att bli omvald 2020.

Jag ser dock inte hur han skulle kunna förlora på att offentliggöra innehållet i rapporten. Det spelar ingen roll om det står att attentaten möjliggjordes av en inkomtent ledning eller om det står att Hillary Clinton var i Riyadh och tillsammans med Fahd bin Abdulaziz Al Saud personligen valde ut kaparna. Trump kommer inte att förlora på det oavsett. Hur skulle han kunna göra det?

Säger inte att han förlorar på det bara att han inte tjänar på det då majoriteten av de som röstar på honom inte gör det för att han skall släppa allt om Area 51 osv utan de gör det av en mängd olika anledningar men mest för att de tror att han skall rädda USA.

Han kan skita i att släppa det under sin första mandatperiod för att sen lova det igen och ljuga om att han har motarbetats osv. (Det skulle nog fortfarande funka bland konspirationsteoretikerna)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in