Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-04, 01:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Men han har nu sabbat dag 4 (trade tariffs) men han är en Great Negotiator...
Övriga punkter rätt ointressanta jmf betala för muren, han kan ju visserligen ge Mexico en rabatt på straffskatterna men då försvinner jobben...
Jag förstår inte riktigt vad du menar här. Klart det inte är ointressant att ta en avgift på pengar som sänds till Mexiko. Det ger en hel del. Vad menar du med att han sabbat trade tariffs?
2016-08-04, 01:02
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jo, men problemet är ju att även om folk ser henne som lika oärlig som Trump leder hon skyhögt i kunskap, temperament och lämplighet att fungera som president. Det är allvar nu och folk kommer inte rösta in en president som inte vet vad han sysslar med.

Mycket troligt att Trump kommer dra sig ur innan han förlorar om inget fundamentalt ändras.
Tyvärr tror jag inte det, han kommer stånga sig blå i detta, han backar inte oavsett hur överbevisad han en är. Hoppas du har rätt annars kommer detta bli en såpopera av sällan skådat slag som framförallt USA inte tjänar på..
2016-08-04, 01:03
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag förstår inte riktigt vad du menar här. Klart det inte är ointressant att ta en avgift på pengar som sänds till Mexiko. Det ger en hel del. Vad menar du med att han sabbat trade tariffs?
Han har sabbat sitt förhandlingsläge på denna punkt då han klarlagt ståndpunkt.
2016-08-04, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det är en fullt berättigad fråga. Hans primära målgrupp är idioter, det är dem han riktar sig till. Det kan du väl ändå inte förneka? Jag säger inte att alla som gillar honom nödvändigtvis är idioter, men idioterna är hans kärnväljare. Den primära målgruppen.

Är ingen Trumpfantast men tycker man skall visa respekt för hans anhängare, alla är inte HillyBillies eller Rednecks - känner personligen flera amerikaner som förstår hans budskap och kommer att rösta på han, en är fd diplomat, ingen är som du uttrycker det idiot.

Visst hans kärnsupportrar kan verka något annorlunda än sossar eller moderater i Sverige, tänk dock att USA är mycket annorlunda och varför skulle vi sitta inne med nån slags sanning och fördöma alla som agerar out-of-the box?

Vad jag beundrar hos Trump är hans förmåga att sätta sig själv i centrum oavsett det är genom positiva eller negativa orsaker, människan är en varelse som behöver ledare som pekar med hela handen det är det som fattas därborta enligt många. Att sedan de intellektuella, eliten och etablissemanget skyr han som pesten är självklart, dom är ju smörjoljan i systemet, deras karriär hänger på att inga förändringar skall ske - titta bara på vilka som stödjer (med viss panik numera) Hillary......
2016-08-04, 01:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jo, men problemet är ju att även om folk ser henne som lika oärlig som Trump leder hon skyhögt i kunskap, temperament och lämplighet att fungera som president. Det är allvar nu och folk kommer inte rösta in en president som inte vet vad han sysslar med.

Mycket troligt att Trump kommer dra sig ur innan han förlorar om inget fundamentalt ändras.
Det där förstår jag inte riktigt. Vad är det som gör henne så lämpad att bli president? Hon har deltagit i att bomba sönder mellanöstern, verkar inte ha någon plan för att få fart på ekonomin, annat än att låta sedelpressarna gå. Hon verkar vara ganska hotfull mot Ryssland, är genomkorrumperad, har ljugit för FBI, sålt uran till Ryssland, ljugit om Benghazi och så vidare.

Vad är det som gör henne så lämplig, enligt dig. Jag måste ha missat något viktigt om Hillary.
2016-08-04, 01:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Han har sabbat sitt förhandlingsläge på denna punkt då han klarlagt ståndpunkt.
Men han vill ju inte förhandla. Det finns inget att förhandla om. Bara för Mexiko att betala.
2016-08-04, 01:07
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Om Trump drar sig ur. Vem ersätter då?

Troligen Ryan, men det är itne säkert:

Citat:
In short, the 168-member Republican National Committee can vote on a replacement presidential or vice presidential nominee, or call a new convention where delegates would pick a replacement. Subsequent provisions in the rule dictate how many votes each member would receive based on their state, and stipulate that the replacement must get a majority of the vote.
https://mic.com/articles/150512/what-happens-if-donald-trump-drops-out-here-s-how-the-gop-would-pick-a-replacement#.X9a2KDI7v
2016-08-04, 01:08
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det där förstår jag inte riktigt. Vad är det som gör henne så lämpad att bli president? Hon har deltagit i att bomba sönder mellanöstern, verkar inte ha någon plan för att få fart på ekonomin, annat än att låta sedelpressarna gå. Hon verkar vara ganska hotfull mot Ryssland, är genomkorrumperad, har ljugit för FBI, sålt uran till Ryssland, ljugit om Benghazi och så vidare.

Vad är det som gör henne så lämplig, enligt dig. Jag måste ha missat något viktigt om Hillary.

Enligt mig? Jag påpekade att Hillary anses mer lämplig än Trump av de amerikanska väljarna enligt Fox senaste undersökning, inget annat.

40% anser henne mycket kvalificerad och 25% någotsånär, medan 15% anser Trump mycket lämplig och 28% någotsånär.
Senast redigerad av bernad_law 2016-08-04 kl. 01:13.
2016-08-04, 01:10
Medlem
Vem ska dra sig ur det här kallar jag rally:

https://www.youtube.com/watch?v=5e6vf02MbcI

Fullt hus i Florida i en monster arena.

old school Trump från 2015.
2016-08-04, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Om Trump drar sig ur. Vem ersätter då?

Han drar sig inte ur, försvinner han är det pga yttre faktorer, "the rigged system "som ser till det.

Hypotetiskt om detta inträffar blir det troligen Kasich eller egot Cruz...... snacka om wo för Hillary då.
2016-08-04, 01:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Enligt mig? Jag påpekade att Hillary anses mer lämplig av de amerikanska väljarna enligt Fox senaste undersökning, inget annat.
Ok. Då förstår jag vad du menade.
2016-08-04, 01:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Troligen Ryan, men det är itne säkert:

https://mic.com/articles/150512/what-happens-if-donald-trump-drops-out-here-s-how-the-gop-would-pick-a-replacement#.X9a2KDI7v

Och Ryan är motsvarande till Trump...? Pro mexikanare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in