2016-07-29, 20:42
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Stämmer nog.
https://www.almasdarnews.com/article/rebel-military-leader-killed-aleppo-clashes/

Man har nog dödat resten av dom där galingarna också. Specialräd för att hämnas pojken.
https://www.almasdarnews.com/article/rebel-military-leader-killed-aleppo-clashes/

Vad tycker du att lillgrabben ser ut som, liten flicka!? Bara en idiot förnekar att det är en liten grabb.
Bara en idiot går på allt som man ser på bilder.

Killen led av en sjukdom som hämmade hans längdväxt. Det finns ID och kommenterar från hans släkt som intygar att han var just 19 år.

Jag är dessutom förvånad över att du ens blir upprörd över att barn dör, var har du varit de senaste 5 åren då barn dödats dagligen av Assads "precisa och säkra" bomber? Hycklare.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2016-07-29 kl. 20:45.
Citera
2016-07-29, 21:16
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är inte bekräftat att det är en "pojke". Sluta sprid falsk propaganda.
Är inte du det där vedervärdiga avskummet i tråden som stöder islamistisk terrorism och barbarernas halshuggningar? Nu har ju odjuren själva filmat halshuggningen så hur kommer det sig att ett avskum som du ifrågasätter barbarernas propaganda? Det är ju dina boys som släppt halshuggningsfilmen, din retard!
Citera
2016-07-29, 21:42
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Jag var ganska konservativ där, men annars finns det belägg som visar på att pojken var 19 år och inte en 10 åring som många hävdar. Läs på lite.

Haha, menar du att alla de bomber som Assadregimen har släppt egentligen har varit ämnade åt rebellerna, att han med möda har försökt skona civila från områden där rebellerna befinner sig, det är inget annat än en klantskalles åsikter.

Var dom tvungna att filma avrättningen av någon som ser precis ut som en skitunge och ladda upp det då? Var är syftet med det?

Assad och Ryssland har säkert bombat ihjäl många tusen män, kvinnor och barn som i det stora hela är civila personer. Jag har inga illusioner.
För mig är Syrien en gyttjebrottning, Assad föredrar jag marginellt med tanke på hur det gick i Irak efter Saddam.
Utan en centralmakt skulle Syrien bli tusen skitstater med Sharia och krigsherrar.

Better the devil you know than the devil you don't
Citera
2016-07-29, 21:44
Medlem
Ev1ld1cks avatar
Är det denna sk 19 åringen ni pratar om ? http://www.bestgore.com/beheading/child-beheading-truck-bed-moderate-aleppo-syria/
Citera
2016-07-29, 21:57
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Är inte du det där vedervärdiga avskummet i tråden som stöder islamistisk terrorism och barbarernas halshuggningar? Nu har ju odjuren själva filmat halshuggningen så hur kommer det sig att ett avskum som du ifrågasätter barbarernas propaganda? Det är ju dina boys som släppt halshuggningsfilmen, din retard!
Jag skrev att den avrättande ålder inte är bekräftad. Det finns belägg för att killen som blev halshuggen var 19 år, alltså inte ett bart. Det innebär inte att jag stödjer aktionen, men jag ifrågasätter både din och andras demagogiska propaganda som felaktigt pekar ut offret som en "pojke". Jag förnekade inte själva halshuggningen. Jag ber dig att läsa noggrannare innan du tappar kontrollen.

Lite ironiskt att du försöker framstå som moralisk när du samtidigt försvarar Assadregimen som står för den överväldigande majoriteten av de civila offren.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2016-07-29 kl. 22:13.
Citera
2016-07-29, 22:03
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Var dom tvungna att filma avrättningen av någon som ser precis ut som en skitunge och ladda upp det då? Var är syftet med det?

Assad och Ryssland har säkert bombat ihjäl många tusen män, kvinnor och barn som i det stora hela är civila personer. Jag har inga illusioner.
För mig är Syrien en gyttjebrottning, Assad föredrar jag marginellt med tanke på hur det gick i Irak efter Saddam.
Utan en centralmakt skulle Syrien bli tusen skitstater med Sharia och krigsherrar.

Better the devil you know than the devil you don't
Filma gör man för att avskräcka fienden. Efter all denna tid, har du inte förstått det?

Syrien är i betydligt sämre skick än vad Irak var i efter att Saddam avsattes. Irak återtar områden från IS och arbetar med att integrera sunnimuslimska befolkningen i staten även om mycket arbete återstår. När folket var emot Nori al-Malaki blev han tvungen att avgå. Det gör inte Assad. När Irak blev ombedd att upphöra med tunnbomber slutade man göra det. Det gör inte Assad. När man uppmanar irakiska regeringen att straffa och förhindra shiamuslimska miliser härjningar tar de det på allvar. Assad utnyttjar miliserna snarare än förhindrar dem.

De flesta i tråden fick förmodligen ögonen upp för Assad efter konflikten, men ingen känner till historien och den politiska kulturen som fanns i Syrien innan revolutionen. Om man känner till det kommer man inse vem som är problemet i Syrien och vad som orsakade utbrottet.

Det du, och andra, inte förstå är att IS och andra radikala islamister existerar i Syrien för att Assadregimen ville att de skulle existera. Hur annars skulle han kunna rättfärdiga ett krig mot oppositionen? Ska han hävda att de sekulära rebellerna är för att införa sharia och alienera minoriteter? Hur annars kan man förklara fängslandet av tusentals sekulära oppositionella och assyrier/syrianer som förespråkat demokrati och fredliga demonstrationer? Det är inte något du kan sopa under mattan när du diskuterar och försöker försvara Assadregimen. Regimen började med de sekulära och skapade ett helvete för civila i alla områden de krigade i för att sedan få civila och andra små grupper börja närma sig de radikala islamisterna.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2016-07-29 kl. 22:12.
Citera
2016-07-29, 22:29
Medlem
Citat:
Filma gör man för att avskräcka fienden. Efter all denna tid, har du inte förstått det?

Syrien är i betydligt sämre skick än vad Irak var i efter att Saddam avsattes. Irak återtar områden från IS och arbetar med att integrera sunnimuslimska befolkningen i staten även om mycket arbete återstår. När folket var emot Nori al-Malaki blev han tvungen att avgå. Det gör inte Assad. När Irak blev ombedd att upphöra med tunnbomber slutade man göra det. Det gör inte Assad. När man uppmanar irakiska regeringen att straffa och förhindra shiamuslimska miliser härjningar tar de det på allvar. Assad utnyttjar miliserna snarare än förhindrar dem.

De flesta i tråden fick förmodligen ögonen upp för Assad efter konflikten, men ingen känner till historien och den politiska kulturen som fanns i Syrien innan revolutionen. Om man känner till det kommer man inse vem som är problemet i Syrien och vad som orsakade utbrottet.

Det du, och andra, inte förstå är att IS och andra radikala islamister existerar i Syrien för att Assadregimen ville att de skulle existera. Hur annars skulle han kunna rättfärdiga ett krig mot oppositionen? Ska han hävda att de sekulära rebellerna är för att införa sharia och alienera minoriteter? Hur annars kan man förklara fängslandet av tusentals sekulära oppositionella och assyrier/syrianer som förespråkat demokrati och fredliga demonstrationer? Det är inte något du kan sopa under mattan när du diskuterar och försöker försvara Assadregimen. Regimen började med de sekulära och skapade ett helvete för civila i alla områden de krigade i för att sedan få civila och andra små grupper börja närma sig de radikala islamisterna.

Helt korrekt. Nu finns det bara pest eller lätt kolera att välja på. De moderata rebellerna finns väl knappt längre?
Citera
2016-07-29, 23:55
Medlem
Citat:

Det du, och andra, inte förstå är att IS och andra radikala islamister existerar i Syrien för att Assadregimen ville att de skulle existera. .
Intressant. Så en Assad konspiration ligger bakom USAs krig mot Saddam?
För det var just efter Saddams fall, och under USAs okkupation, som IS grundades och växte sig allt starkare.
Så om det var Assads plan från början att IS ska existera, då måste han både planerat USAs invasion och förbjudit USA att ingripa mot att IS växer i Irak.
Låter troligt, va?

Din story är horseshit. Det var under den amerikanska invasionen som IS grundades, IS existerar således pga USAs krigsförning.

Och varför skulle Ryssland, som är Assads allierade, bomba sönder IS när det är Assads mål att bevara IS?
Varför skulle Erdogan utrusta IS om han med detta skule gynna Assad?
Citera
2016-07-30, 00:08
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmon
Intressant. Så en Assad konspiration ligger bakom USAs krig mot Saddam?
För det var just efter Saddams fall, och under USAs okkupation, som IS grundades och växte sig allt starkare.
Så om det var Assads plan från början att IS ska existera, då måste han både planerat USAs invasion och förbjudit USA att ingripa mot att IS växer i Irak.
Låter troligt, va?

Din story är horseshit. Det var under den amerikanska invasionen som IS grundades, IS existerar således pga USAs krigsförning.

Och varför skulle Ryssland, som är Assads allierade, bomba sönder IS när det är Assads mål att bevara IS?
Varför skulle Erdogan utrusta IS om han med detta skule gynna Assad?
Jag förstår inte hur du fick något från mitt inlägg att låta som om jag insinuera att Assadregimen låg bakom invasionen av Irak. Hur tänkte du?

Du låter som en idiot när du försöker leka Einstein. Assadregimen uttnytjar radikala islamister för att kunna utmåla oppostionen som sekteristisk och ett hot mot minoriteter och sekularitet. Det betyder inte att han skapade grupperna, utan att han hjälpte de att växa sig starka genom att nedprioritera dem.

Om du tittar på konflikten nu, vem har vunnit på att IS existerar i Syrien, Assad eller Erdogan? Du ställer frågor som åskådliggör din okunskap till den graden att jag har lust att ignorera dina inlägg. Erdogan, om han nu har utrustat IS, har gjort det i syfte för att hindra ett kurdiskt styre i nordöstra och nordvästra Syrien. Allt är inte svart och vitt, och om du tror att det är på det viset kan jag förstå varför din förståelse av konflikten är som den är.
Citera
2016-07-30, 00:31
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]

Syftet är nog att visa sina Saudiska uttråkande overlords att deras investerande kapital kommer till nytta.
Citera
2016-07-30, 02:36
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Assadregimen uttnytjar radikala islamister för att kunna utmåla oppostionen som sekteristisk och ett hot mot minoriteter och sekularitet. Det betyder inte att han skapade grupperna, utan att han hjälpte de att växa sig starka genom att nedprioritera dem.
Vilket är helt rätt strategi. Genom att fokusera på Nusra och andra så kallade moderata så kommer Assad till slut tvinga västvärlden att välja mellan honom och IS. Tänk dig det omvända, att Assad hade fokuserat på IS och sedan låtit västvärlden välja mellan honom och sina allierade. Det är inte speciellt svårt att föreställa sig att kriget drar ut på tiden betydligt längre i ett sådant scenario.

Alla som vill se ett slut på kriget borde stödja Assad i kampen mot terroristerna i norr.
Citera
2016-07-30, 03:05
Medlem
http://sana.sy/en/?p=83928
"Syria demands stop to massacres of US-led Coalition and ISIS against civilians"
Hur tänkte de där? Syriska armén dödar ju också civila avsiktligt eller ej, så hur kan dom säga åt USA att sluta döda civila om dom själva gör det? Jag försvarar inte USA, men jag vill verkligen förstå hur dom tänker.
Jag är själv på regeringens sida i kriget, men när det gäller såna här dumma uttalanden kan jag inte ignorera det
Senast redigerad av 123ref123 2016-07-30 kl. 03:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in