2016-07-29, 15:01
Medlem
Mahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Inter har köpt Banega från Sevilla som är ren och skär klass och Napoli har värvat eller är på god väg att värva milik som för mig är okänd men tydligen ska milik vara väldigt bra.

Roligare värvningar än så är det inte just nu när det gäller de andra lagen. Den enda bra värvningen förutom Juventus alla värvningar; Benatia, Pjanic, Alves, Pjaca och Higuain är nog Banega som gått till Inter.

Kollar man Milans laguppställning som det ser ut nu så skulle det kunna vara Chievo som står på planen. Det är alltså ett Milan som ligger ljusår efter Juventus.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Inter ska kunna explodera. Banega är allt det som de har saknat de senaste åren. Behåller man Icardi och kan få igång Jovetic kan det bli jäkligt bra. Ännu bättre blir det om Mancini säger upp sig.

Roma känns lite sådär just nu. Tappet av Pjanic är stort, och i stort sett så har man bara köpt loss sina lånespelare för dyra pengar hittills. Jag tror inte så väldigt mycket mer kvalitet kommer in i truppen. Jag tror de kommer få kämpa rejält för en topp-3-plats.

Napoli känns ändå vassa. Higuains mål försvinner visserligen, men Sarri får ytterligare ett år till på sig. Tonelli ger alternativ i bak, medan Giaccherini kommer vara rejält nyttig.
Elvan: Reina; Hysaj, Albiol, Koulibaly, Ghoulam; Allan, Jorginho, Hamsik; Mertens, Gabbiadini, Insigne. Det räcker för att vara solklara andra-favoriter.

Fiorentina och Milan står ganska svaga för tillfället. Intressantare blir det om Lazio och Torino kan återfinna gammalt storspel. Lazio verkar hittills få behålla sina klasspelare i Parolo, Biglia, Candreva och Anderson. Dessutom verkar Immobile vara klar så gott som klar. Lägg därtill om man kan få de Vrij spelklar. I så fall tycker jag man ha en bättre möjlighet än både Viola och Milan att göra något strax bakom Juve.

Torino kan bli succé med Falque och Ljajic som spetsar ett småfint lag. Kul med Pontus Jansson som troligtvis tar en central pjäs i en stark Torino-upplaga.

Tackar för bra och roliga svar!

Min kompis som är en redig calciofil försöker få mig att titta mer serie a, ser faktiskt fram emot säsongen lite grann.
Citera
2016-07-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Sassuolo såg lite nervösa ut. Luzern bör dom vinna över. Dom är nya på den här nivån, så det är kanske inte så konstigt. Efter Consigli's straffräddning blev Sassuolos spel lite bättre. Men jag är övertygad om att dom fixar det här nästa vecka.

Magnanelli gick till Sassuolo när dom var långt nere i seriesystemet. Nu spelade han som kapten i Europa League.

Om de tar sig vidare är ryktet att de satsar på Matri, men att det som sagt är beroende på om de kvalificerar sig för EL. Men det visar på att de tar europaspelet på allvar och att de förstår att truppen då måste förstärkas/breddas. Jag kommer ihåg då "sämre" lag kvalificerade sig och valde att spela med primavera, eftersom de såklart prioriterade Serie A.

Sitter på ett tåg just nu efter att ha landat. Så jag har mindre koll på vad som hänt under dagen. Men så mycket gladare jag varit om det var Matri som ryktena till Cagliari florerade kring, istället för Borriello...

Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Det är inte på skoj det är på blodigt allvar, Padoin är kungen var han än spelar så där har Cagliari gjort ett kap. Usla (isla) är så usel att Padoin till och med går före. Isla platsade inte ens på bänken i Juve så jag tycker verkligen det inte är ett bra köp. Han har inte presterat sedan Udinese tiden. Det sjuka på den tiden när juve värva båda isla och Asamoah under samma transerfönster från udinese var att det snackades mest om Isla som toppvärvning, visade sig sedan att det var Asamoah som var toppvärvningen. Han ser rädd och vilsen ut på plan isla

Att värva bruno avles är en bedrift, var ju många klubbar som ryckte i honom. En riktigt fin värvning för en klubb som Cagliari.

Isla skulle jag se som en fin förstärkning. Jag tror att han kanske kan närma sig samma nivå i Cagliari som han hade i Udinese.
Citera
2016-07-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morganovic
På tal om Giovinco, så gjorde han 3 mål i natt.. 2 av målen kom på frispark

https://youtu.be/JhZaE3XcpcM

Gio är för bra för MLS, vill se honom tillbaka i Serie A.

--------------------------------

Giovinco och Pirlo på väg till MLS Allstar mot Arsenal.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13681000_1304093736320083_1720282641372335151_n.jp g?oh=a35102e1469d0bb2a983fce668f3473e&oe=582902A7

Giovinco är såklart den största stjärnan i USA, men man valde att starta med namn som även engelsmän känner till som Pirlo, Villa, Drogba, Kaka osv.

Giovinco kom in i halvlek och ut efter en halvtimme. Enligt kommentarerna jag läst så var han matchens bästa spelare. Såklart...

Att de inte var med visar på Contes fruktan och enkelspårighet. Han hade ingen plan b. Jämför gärna med Allegri.

Förstå mig rätt. Conte fick ut max av laget, men han tog inte ut laget som hade en högre nivå.

Samtidigt kan jag beundra, som jag skrev före turneringen, hans vilja att satsa allt på ert kort. Han valde att spela som ett lag med krigare. Som grekerna då de vann...

Men Italien är fan inte Grekland!

Jag anser att Pirlo och Giovinco också är krigare. Men med större skicklighet. Inte olikt alla andra som lämnades utanför. Jorginho, Insigne, Bonaventura, El Shaarawy, Gabbiadini, Berardi, osv som nog alla är aktuella för Venturas gli Azzurri. Jag anser t ex även att det hade varit klokt att ha med Romagnoli och Donnarumma. Inte i startelvan, men vara med.
Senast redigerad av Brille68 2016-07-29 kl. 19:42.
Citera
2016-07-29, 20:17
Medlem
Sassuolo i EL-kvalet:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13895115_1068549989895746_7603000880486452585_n.jp g?oh=3bca6590cf64fcf5b20734885eff53f5&oe=582D351D

Förra veckan fick 38 tifosi till Sassuolo Daspo. Därmed borde de halverats...

Men jag är en stark motståndare till alla dessa Daspo som hela tiden urholkar le Curve. Samma sak för alla lag.

Sassuolo har gjort en liknande resa som Chievo, fast de äger sin arena, som dock inte ens ligger i Sassuolo. En liten stad, utan Calcio-traditioner, som spelar sina hemmamatcher på sin arena i betydligt större Reggio Emilia. Men det är två relativt välskötta klubbar som förtjanat sin framgång.

Jag tillhör dock de som hellre hade sett Hellas och Bari i Serie A. Tifosi med passion och klubbar med tradition...
Citera
2016-07-30, 23:56
Medlem
Det tog ett par, tre minuter innan Ibra presenterat sig för engelsmännen... Och det tog Ibra en vecka att sälja tröjor för 90 miljoner euro... Allt kommer såklart inte klubben tillgodo. Andra aktörer ska ha sitt. Men låt oss konstatera att rent ekonomiskt är Ibra redan en god affär för Manchester United.

Och låt oss konstatera att Conte har Chelsea, men att det är Manchester United som ser mest spännande ut (många tongivande från Calcio). Och att Ancelotti dunkar sönder Mancinis Inter, medan den sköna Ranieri blygsamt hävdar att han siktar på 40 poäng även denna säsong.

Calcio blir alltmer internationellt. På gott och ont...
Citera
2016-07-31, 00:39
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Om de tar sig vidare är ryktet att de satsar på Matri, men att det som sagt är beroende på om de kvalificerar sig för EL. Men det visar på att de tar europaspelet på allvar och att de förstår att truppen då måste förstärkas/breddas. Jag kommer ihåg då "sämre" lag kvalificerade sig och valde att spela med primavera, eftersom de såklart prioriterade Serie A.

Sitter på ett tåg just nu efter att ha landat. Så jag har mindre koll på vad som hänt under dagen. Men så mycket gladare jag varit om det var Matri som ryktena till Cagliari florerade kring, istället för Borriello...

Kommer aldrig att glömma Matri. Minns den säsongen när Milan köpte Matri för 10-12 miljoner euro från Juventus men det inte Milan visste var att köpet av Matri finansierade köpet till Juventus av Tevez för 12 miljoner Euro

Till råga på det lånade Milan ut Matri till Juventus säsongen där på för att han skulle agera 4-5 anfallare, det bästa av allt med den dealen var att Milan fortfarande betalade Matris lön medans Juventus endast betalade en pytteliten summa för lånet

Grande Marotta!

Matri skulle nog göra det ok igen i Cagliari, var ju där han slog igenom innan han kom till Juventus. På den tiden var han helt klart när han anlände bästa anfallaren i Juve. Han gjorde många viktiga mål den säsongen. Få klubbar som har ett sådant babyface i klubben som kan leverera, måste ju stå mellan Matri och Dybala i Italien. Vem är sötast? Jag är knäsvag för Dybala, han väcker mina moderkänslor, sötisch!
Citera
2016-07-31, 14:44
Medlem
tjenaretjenares avatar
Vad händer med vårat Serie A? Inga klubbar som satsar, juventus försöker men det går inte helt felfritt ändå. De borde satsat på någon bättre än Higuain och är detta på bekostnad av Pogba så är det rentav dåligt.
Citera
2016-07-31, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Giovinco och Pirlo på väg till MLS Allstar mot Arsenal.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13681000_1304093736320083_1720282641372335151_n.jp g?oh=a35102e1469d0bb2a983fce668f3473e&oe=582902A7
...
Bara för att få en känsla av vad Giovinco håller på med i MLS. Han spelar alltså i Toronto som aldrig hade tagit sig till slutspel tidigare. Giovinco gjorde 22 mål och 16 assist när laget totalt gjorde 54 mål. Vann skytteligan och assistligan samt slog rekord för antalet gjorda poäng. Tog laget vidare (som tolfte och sista lag) till en historiskt slutspel där de dock blev utslagna direkt.

Fick såklart alla priser; MLS Golden Boot, MLS Newcomer of the Year och MLS MVP awards.

Även denna säsong ligger Toronto och kämpar om att kanske kunna ta sig till slutspel. David Villa leder skytetligan med 13 gjorda mål. Men då ska man tänka på att han spelar i Pirlos New York City FC som gjort 40 mål sammanlagt. Medan Toronto endast har gjort 25 mål varav Giovinco har gjort 11. Giovinco har dessutom gjort 7 assist (Pirlo har gjort 8).
Citera
2016-07-31, 18:11
Medlem
Förutom Giovinco och Pirlo, så spelar även Donadel, Nocerino och Mancosu i MLS.

Jag punktmarkerade Mancosu under flera säsonger då han stormade fram i Serie B. Han är född i Cagliari, och spelade i samma kvarterslag som Cossu. Men lyckades aldrig få plats i Cagliari. Blommade sent och förhoppningarna ökade att han kanske skulle kunna återvända och spela i sin tröja. Men det hände aldrig. Och nu är det inte längre aktuellt.

Men det blev ingen framgång i Bologna. Det blev bara ett mål...

Och nu är han utlånad till Montreal. Och jag ser ingen anledning för honom att återvända.

http://gianlucadimarzio.com/wp-content/uploads/2016/07/mancosu-montreal.jpg

Nu spelar han alltså i Montreal tillsammans med Donadel, där han bildar anfall med Drogba...
Citera
2016-07-31, 19:14
Medlem
tjenaretjenares avatar
Brille snälla skaffa en blogg eller något du är bra på det du gör tro mig men det blir förjävla mycket och du känns många gånger bara som en parodi på diverse sportjournalister.
Citera
2016-07-31, 19:24
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Brille snälla skaffa en blogg eller något du är bra på det du gör tro mig men det blir förjävla mycket och du känns många gånger bara som en parodi på diverse sportjournalister.

Nu talar du nog bara för dig själv. Jag har inte sett någon annan klaga på de inlägg fyllda av kvalitet som brille i all välmening delar med sig av. Jag läser och hänförs. Varje dag.
Citera
2016-07-31, 19:25
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nu talar du nog bara för dig själv. Jag har inte sett någon annan klaga på de inlägg fyllda av kvalitet som brille i all välmening delar med sig av. Jag läser och hänförs. Varje dag.

Vet fler som sagt att de gärna vill att han startar en blogg där han pratar om allt mellan himmel och jord kring calcion istället för att jämnt sitta här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in