Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-28, 14:00
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Inte någon 9a eller 10a. Men en väldigt söt tjej. Varken snygg eller sexig, men väldigt söt.

Ok då är jag nästan förvånad att du inte matchade med 100% av killarna. Hade du ansiktsfoto som förstabild? En söt, smal tjej där man kan se överkroppen på första bilden borde i alla fall matcha med nära nog 100%.

Som kille brukar jag själv inleda med "tråkiga" korta meddelanden. Trots det svarar 50% av tjejerna. Oavsett hur länge vi pratar så verkar alla tjejer så ointresserade. Sällan dom initierar något annat än att bolla tillbaka samma fråga med "själv då?". Super passiva.

Dessutom är det inte så svårt att lista ut att jag förmodligen inte är speciellt snygg. Har bara ansiktsbild iofs. Tjejerna jag matchar med är alltid överviktiga. Alternativt om dom är snygga så har dom alltid barn! Tror jag nästan aldrig matchat med en snygg tjej utan barn.
Citera
2016-07-28, 16:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Ok då är jag nästan förvånad att du inte matchade med 100% av killarna. Hade du ansiktsfoto som förstabild? En söt, smal tjej där man kan se överkroppen på första bilden borde i alla fall matcha med nära nog 100%.

Som kille brukar jag själv inleda med "tråkiga" korta meddelanden. Trots det svarar 50% av tjejerna. Oavsett hur länge vi pratar så verkar alla tjejer så ointresserade. Sällan dom initierar något annat än att bolla tillbaka samma fråga med "själv då?". Super passiva.

Dessutom är det inte så svårt att lista ut att jag förmodligen inte är speciellt snygg. Har bara ansiktsbild iofs. Tjejerna jag matchar med är alltid överviktiga. Alternativt om dom är snygga så har dom alltid barn! Tror jag nästan aldrig matchat med en snygg tjej utan barn.

Tror ingen tjej ligger på nästan 100 %. Tror runt 50 % är rätt normalt. Sedan den andra 50 % så har nog många inte haft chans att swejpa på henne ännu. Jag tog killarna de närmsta 50 km. Det gjorde procentsatsen lite mindre också än om jag skulle ta 160 km. då alla matchningar kommer på rad sen efter några swajpningar.

Ja, ansiktsfoto.

Själ tycker jag många tjejer på Tinder ändå ser bra ut. Har träfat en tjej som såg ut irl som på bilderna och sedan en annan som tom var snyggare och hur underbar som helst (har fortfarande bra kontakt med henne).

Har annars kollat upp lite folk på Facebook som bor i närheten. En var så snygg på bilderna på Tinder som på Facebook. En annan såg okej ut på Tinder, men på Facebook riktigt WT. En tredje var snygg på Tinder men alla andra bilder på henne på Facebook var helt annorlunda och riktigt ful.

Sedan vet jag att många tjejer på Tinder är feta men döljer det bra. Själv ser jag det direkt i ansiktet om de är feta eller inte.
Citera
2016-07-28, 17:11
Medlem
Den genomsnittliga matchprocenten på tinder är bara 1,6%; http://imgur.com/9S5Zekb

Hur som helst så känns det som Tinder håller på att dö ut. Jag har nästan ingen bekant, både tjejer och killar som använder appen längre. Tjejerna är helt enkelt för kräsna. En ful kossa har en högre matchrate än en stabil 7-8 kille som har haft minst 20 sexpartners. Av de registrerade medlemmarna på tinder så är 68% killar och de swipar nästan höger på allt...

Onlinedejting och social media verkar inte heller så vanligt sätt att träffa sin partner på som jag misstänkte - känner nästan ingen som har gjort det.

https://images.mic.com/a2uvnp24nafabnd9qbjm3s12fmwlqmwzatwacclsawq0e6c2tm p3bsknrwbl3gm8.jpg
Citera
2016-07-28, 17:22
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Tror ingen tjej ligger på nästan 100 %. Tror runt 50 % är rätt normalt. Sedan den andra 50 % så har nog många inte haft chans att swejpa på henne ännu. Jag tog killarna de närmsta 50 km. Det gjorde procentsatsen lite mindre också än om jag skulle ta 160 km. då alla matchningar kommer på rad sen efter några swajpningar.

Ja, ansiktsfoto.

Själ tycker jag många tjejer på Tinder ändå ser bra ut. Har träfat en tjej som såg ut irl som på bilderna och sedan en annan som tom var snyggare och hur underbar som helst (har fortfarande bra kontakt med henne).

Har annars kollat upp lite folk på Facebook som bor i närheten. En var så snygg på bilderna på Tinder som på Facebook. En annan såg okej ut på Tinder, men på Facebook riktigt WT. En tredje var snygg på Tinder men alla andra bilder på henne på Facebook var helt annorlunda och riktigt ful.

Sedan vet jag att många tjejer på Tinder är feta men döljer det bra. Själv ser jag det direkt i ansiktet om de är feta eller inte.

Hade du haft en bild på tjejens smala kropp så hade hon garanterat matchat med mer än 50% är min gissning.

Håller med dig att väldigt många tjejer ser fantastiskt bra ut på Tinder. Mycket bättre i genomsnitt än på andra appar/sidor. Jag har svårt att se om en tjej är tjock eller inte på en ansiktsbild. Speciellt inte om den är tagen från en vinkel. Jag tycker många tjejer kan vara väldigt söta i ansiktet trots att dom har 40kg+ för mycket på kroppen.

Fördelen med Tinder är att många tjejer går att kolla upp ganska enkelt på Facebook. Speciellt om man som jag befinner sig på en lite mindre ort. Brukar ofta bli rätt besviken då. Speciellt på tjejer som bara har ansiktsbilder på Tinder.
Citera
2016-07-28, 17:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Den genomsnittliga matchprocenten på tinder är bara 1,6%; http://imgur.com/9S5Zekb

Hur som helst så känns det som Tinder håller på att dö ut. Jag har nästan ingen bekant, både tjejer och killar som använder appen längre. Tjejerna är helt enkelt för kräsna. En ful kossa har en högre matchrate än en stabil 7-8 kille som har haft minst 20 sexpartners. Av de registrerade medlemmarna på tinder så är 68% killar och de swipar nästan höger på allt...

Onlinedejting och social media verkar inte heller så vanligt sätt att träffa sin partner på som jag misstänkte - känner nästan ingen som har gjort det.

https://images.mic.com/a2uvnp24nafabnd9qbjm3s12fmwlqmwzatwacclsawq0e6c2tm p3bsknrwbl3gm8.jpg

Ja, Tinder håller på att dö ut. Kurvan av användare har nog inte gått ner ännu, men det kommer att göra snart. Tjejerna är för kräsna medan killarna har givit upp.

Har en polare som håller på med Tinder bara.

Onlinedejting kommer aldrig att fungera bra då det alltid kommer vara för många desperata och tråkiga killar medan tjejerna har svårt med kommunikation som inte sker visuellt.

Nu är Tinder i stort sätt ett antal tjejer som är där för bekräftelse eller se vad det är. De försvinner rätt fort och tycker inte det var något att ha. De andra är feministiska veganer och tjockisar som inte får någon uppmärksamhet irl (inte för att ingen vill ha dem utan för 5 meter bredvid finns en snyggare tjej), men de är för kräsna och har en skev bild av sig själva. De stannar rätt länge på Tinder utan något direkt resultat.

Det är helt sjukt hur de fulaste tjejerna har det enklare än de snyggaste killarna.

Sedan har vi så klart läkarna som inte har tid att träffa någon men hänger på Tinder ändå.
Senast redigerad av 400Ben 2016-07-28 kl. 17:38.
Citera
2016-07-28, 17:37
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Oj!

Om den totala matchprocenten är så låg som 1,6% så kan man ju undra över hur låg killars procent är. Troligtvis en bra bit under 1% med tanke på hur hög tjejers procent rimligtvis är när dom väl swipar höger.

Jag är inte förvånad över att det är så få som träffas online. Jag har försökt träffa någon i snart 10 år på det sättet utan att ens vara i närheten. Många tjejer/bekanta jag träffar IRL säger att dom inte kan förstå att jag har svårt att träffa någon eftersom jag verkar vara så "normal". Nu litar jag inte ett smack på sådana kommentarer. Men ändå. Tycker jag borde fått mer av typen förbättringsförslag om det vore totalkatastrof.

Känns dessutom som det blir svårare för varje år som går. I alla fall så verkar tjejer bli mer och mer svårflörtade för att ens inleda en konversation online.
Citera
2016-07-28, 17:44
Avstängd
Citat:
Oj!

Om den totala matchprocenten är så låg som 1,6% så kan man ju undra över hur låg killars procent är. Troligtvis en bra bit under 1% med tanke på hur hög tjejers procent rimligtvis är när dom väl swipar höger.

Jag är inte förvånad över att det är så få som träffas online. Jag har försökt träffa någon i snart 10 år på det sättet utan att ens vara i närheten. Många tjejer/bekanta jag träffar IRL säger att dom inte kan förstå att jag har svårt att träffa någon eftersom jag verkar vara så "normal". Nu litar jag inte ett smack på sådana kommentarer. Men ändå. Tycker jag borde fått mer av typen förbättringsförslag om det vore totalkatastrof.

Känns dessutom som det blir svårare för varje år som går. I alla fall så verkar tjejer bli mer och mer svårflörtade för att ens inleda en konversation online.

Att inte träffa någon på 10 år är kasst. Du måste göra något "fel".

Men till din tröst har snygga charmiga killar problem även irl ibland. Mycket handlar om psykologi och veta hur tjejer fungerar. Normal är även en negativ egenskap. Dejting är fuckt up. De vettiga killarna har inte direkt en fördel. Det är en fördel att vara lite störd.

Håller med om det blir svårare för varje år. Tjejerna i detta land höjs till skyarna.
Senast redigerad av 400Ben 2016-07-28 kl. 17:57.
Citera
2016-07-28, 20:20
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Att inte träffa någon på 10 år är kasst. Du måste göra något "fel".

Men till din tröst har snygga charmiga killar problem även irl ibland. Mycket handlar om psykologi och veta hur tjejer fungerar. Normal är även en negativ egenskap. Dejting är fuckt up. De vettiga killarna har inte direkt en fördel. Det är en fördel att vara lite störd.

Håller med om det blir svårare för varje år. Tjejerna i detta land höjs till skyarna.

Ja det är riktigt kasst. Jag kanske överdrev lite. Men det är nästan sant. Har varit på en dejt med en snygg men helt rubbad brud som jag inte ville träffa igen. Ett par "sexträffar" har det blivit också. Dock med rejält överviktiga tjejer. Detta räknar jag som noll i alla fall.

Ändå rejält klent resultat må jag säga. Jag försöker rationalisera med bortförklaringar som att jag är dålig på att ta bra bilder, kass på att vara rolig i skrift, bor på liten ort, är bara aktiv på dessa sidor i korta perioder, framstår förmodligen som tråkig i presentationen etc. Allt för att undvika sanningen om att jag förmodligen har ett rätt oattraktivt ansikte enligt tjejer. För i sanningens namn så handlar ju Internetdejting till 99% om utseende.
Citera
2016-07-28, 20:22
Medlem
Citat:

Jag har också hållt på till och från med nätdejting i tio år men dom senaste fem-sex åren har det varit omöjligt att få till en dejt, ett undantag förra sommaren och hon ville inte ses igen. Men för 7-9 år sedan fick jag iallafall träffa några tjejer på nätet även fast det inte blev något och då var jag ännu fulare på den tiden än vad jag är idag.

Internetdejting är passé.
Citera
2016-07-28, 20:31
Medlem
Vad som irriterar mog mest är att många tjejer har en skev självbild av sig själva vilket i slutändan resulterar i att dom aldrig träffar någon. Många tror dom är snyggare än vad dom är, thats a fact. Jag träffade en tjej som var väldigt trevlig men som var extremt utseendefixerad. Första gången jag såg henne utan smink höll jag på att kräkas. Smink är helt livsfarligt, jag tycker personligen killar är vackrare än tjejer. Tjejer döljer sig under allt smink vilket en kille inte gör.
Det är mer ärligt för en tjej att titta på en kille. Vi killar som letar tjejer har betydligt större chans att få grisen i säcken.
Citera
2016-07-28, 21:15
Medlem
girigfans avatar
Skulle tro att den klassiska 80/20 metoden fungerar även här. De snyggaste 20% av killarna ligger med 80% av kvinnorna medan de "fula" 80% av killarna får ligga med 20% av de fula tjejerna. I alla fall tills de fyllt 30.
Citera
2016-07-28, 21:26
Medlem
ormbitens avatar
Det funkar ju sämre än sämst!
Ja appen alltså...

Har lyckats att få ett par matchningar och chattat lite, så inget bekymmer där...

Men nu funkar appen skitdåligt.
EDIT: Eller rättare sagt, funkar inte alls.

La upp en den första bilden när jag laddade ned appen i början på veckan, den bilden länkades från Facebook.
La upp en till bild någon dag senare, den bilden laddade jag upp från telefonens fotoalbum direkt på Tinder.

Har försökt under eftermiddagen att ladda upp tre bilder till direkt på Tinder, men oavsett vilket foto jag än väljer så får jag bara upp att "Foto kunde inte laddas upp, försök igen"

Det går liksom inte, hur jag än försöker.

Fattar nada. Jag har ju liksom inte gjort några förändringar på telefonen sedan jag la upp den andra bilden...

Och nu (de sista timmarna) så kommer jag inte ens ut i själva "kortleken". Inte ens om jag väljer längsta distans och hela åldersspannet.
Den står bara och tuggar "SÖKER EFTER PERSONER I DIN NÄRHET..."
Har stått så i ett par timmar nu. Har loggat ut och försökt igen men ändå samma sak.

Hade det inte funnits någon person inom sökradien så hade det ju stått "DET FINNS INGEN NY PERSON I DIN NÄRHET".

Och så står det också att jag inte har några matchningar, trots att jag hade flera...

Väldigt skumt alltså...
Får väl prova att avinstallera appen och börja om från början kanske...?
Senast redigerad av ormbiten 2016-07-28 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in